Specificaties 1920x1080 resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech HD Pro Webcam C920 Review

hyptonize 20 september 2014, 1.281 views

Logitech HD Pro Webcam C920

Zoals we van Logitech gewend is de HD Pro Webcam 920 een degelijk apparaat. Het ziet er strak uit en de mounting-options zijn uitgebreid en je kan het op vrijwel elk soort monitor of statief monteren. Het beeld is prima, maar de microfoon is bagger.

Pluspunten

• Beeld
  • Mounting-mogelijkheden
  • Zelfs te mounten op een statief
  • Lange kabel
  • Bijgeleverde software is prima

Minpunten

• Microfoon is bagger
  • 1080p 60fps is niet standaard mogelijk

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3
Zoals we van Logitech gewend is de HD Pro Webcam 920 een degelijk apparaat. Het ziet er strak uit en de mounting-options zijn uitgebreid en je kan het op vrijwel elk soort monitor of statief monteren. Het beeld is prima, maar de functie om in 1080p op te nemen zit nogal verstopt in de bijgeleverde software. Ook is het standaard niet mogelijk om in 1080p60fps op te nemen. Hier zijn wel trucjes voor, maar het is mij tot op heden niet gelukt.

Gezien de prijs valt het geluid wel flink tegen. Ondanks dat er een stereo microfoon in zit (aan beide kanten van de lens één) klinkt het geluid ontzettend blikkerig en is eigenlijk niet van betere kwaliteit dan een gemiddelde laptop-webcam. Een gemiste kans, want juist voor het geluid heb ik deze webcam aangeschaft.

Heb jij ook een Logitech HD Pro Webcam C920?

Wat vreemd, ik heb hele goede ervaringen met de microfoon, maar wel in een fluisterstille ruimte..
Hey, over welke trucjes heb je het?