Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N56JN-CN035H Review

VirtellNewbie 19 september 2014, 806 views

Asus N56JN-CN035H

Een prima laptop voor een schappelijke prijs. Helaas heb ik denk een maandagochtend-model gekocht, want vanaf het begin al problemen met scherm. Daarnaast hoor je de hardeschijf veel ratelen. Verder zijn de specs prima voor deze prijs en is de beeldkwaliteit goed.

Pluspunten

• Als ie het doet, dan is het een mooi scherm
  • Mooi design
  • Prima specs voor de prijs

Minpunten

• Slechte service ASUS
  • Meteen al BIOS-updates nodig
  • Luiddruchtige hardeschijf

Naar aanleiding van de goede reviews en prijs/kwaliteit verhouding heb ik deze laptop begin augustus aangeschaft. Na een paar dagen kreeg ik door dat er iets mis was met het scherm. Bij bepaalde situaties kwamen er horizontale strepen op het scherm. Een mailuitwisseling met de support dienst van ASUS leverde op dat het scherm kapot was en dat de laptop op gestuurd diende te worden voor reparatie. Dus een week na aanschaf diende ik hem alweer terug te sturen. Om een of andere reden dacht ik er niet aan om hem terug te brengen naar de winkel, mea culpa. De geschatte reparatietijd was 7 tot 10 werkdagen.

Acht dagen na aanschaf werd de laptop opgehaald door DHL, 3 dagen daarna werd ie afgeleverd in het reparatiecentrum. Na 15 werkdagen reparatie, 4 weken na opsturen, heb ik eindelijk mijn laptop weer in bezit. Eind goed al goed zou je denken, dat valt tegen. Het scherm is vervangen en werkt prima tot nu toe, goede beeldkwaliteit trouwens, maar de nieuwe deksel/achterkant heeft nu wel een deuk. Al met al dus een slechte eerste ervaring met de laptop.

Afgezien van de service en de kwaliteit van mijn maandagochtend-model kan ik zeggen dat de kwaliteit/specs verhouding goed is. De 6gb RAM ipv 8gb is jammer, maar de processor is vergeleken met andere laptops in deze prijsklasse goed. Je kan redelijk gamen op deze laptop, verwacht niet dat ie hoge settings kan draaien, maar op lagere settings draaien veel games soepel. De hardeschijf is luidruchtig, in stille ruimtes hoor je hem veel ratelen, iets waar ik bij mijn vorige laptop geen last van had. Om de ventilator goed af te stellen moet je een BIOS-update uitvoeren, maar dat is niet lastig. Verder gaat de batterij redelijk mee, zo een 3 of 4 uur gok ik zo.

Heb jij ook een Asus N56JN-CN035H?

Jammer van de reparatie, ik heb hem afgelopen zaterdag ook terug gestuurd, de behuizing van het beeld liet los van het scherm. Terug gebracht naar de mediamarkt maar ben 3 weken mijn laptop kwijt. I know your feel bro :P