Specificaties 10,2" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung NC10-KA04 Review

dahei 7 maart 2009, laatste update op 7 maart 2009, 868 views

Samsung NC10-KA04

Pluspunten

• Zeer degelijk/robuust
  • Zeer goed scherm
  • Grote toetsen
  • Zeer lange werking op ÚÚn accu
  • Webcam geeft mooi beeld

Minpunten

• Te klein touchpad
  • Harde schijf had iets groter gemogen
  • Geen N-Wireless
  • Geluid is vrij zacht
  • Geen bluetooth

Al een aantal jaren neem ik een laptop mee op vakantie. In eerste instantie was dit een 15", maar deze werd al snel vervangen door een 12". De laptop gebruik ik voornamelijk om een filmpje te kijken, foto's te archiveren, een simpel spelletje te spelen en te Internetten als dit uitkomt.
Omdat ook mijn 12" laptop best zwaar was en mijn eisen niet al te hoog ben ik gaan kijken naar een netbook, waarbij de Samsung al snel in beeld kwam. Toen duidelijk was dat je er prima een DVD film (rip)mee kon kijken (mijn belangrijkste eis) was de knoop snel doorgehakt.

De laptop is al meegeweest op een korte trip naar Nice. Ik heb hem op de heenweg gebruikt om een film te kijken. 's-avonds in het hotel hebben we ook films gekeken, maar dan icm met een geleende beamer.
Op de terugreis heb ik een uur ge´nternet op de luchthaven, twee uur film gekeken in het vliegtuig waarna de accu nog 74% vol was. Dat vind ik een hele nette prestatie.

Het scherm is overigens zeer helder, zelfs op de laagste stand is het beeld prima zichtbaar.Het geluid is wel wat zacht, maar nÚt voldoende. Het is wel enigszins jammer dat er geen bluetooth ingebouwd is.

Ik heb overigens inmiddels de harddisk vervangen naar een 320Gig uitvoering. Dit was prima te doen, al moesten er wel iets van 20 schroeven losgedraaid worden. Het grappige is dat er nu pas een Samsung harddisk in zit (er zat een Seagate in).

Heb jij ook een Samsung NC10-KA04?

Ik snap iets niet, ik heb ook een NC10, maar daar zit toch echt bluetooth ingebouwd? 8)7
Bij mijn weten zijn er 2 versies netbooks van samsung op de markt die te naam NC dragen. Te weten de NC10 en NC12. Als je het over de NC10 hebt heeft die in een 10" scherm en de NC12 een 12". Voor de rest zijn deze modellen (vrijwel) hetzelfde. Btw, vervalt de garantie niet bij het vervangen de HDD.
Ja, er zit inderdaad Bluetooth op (de verkoper zei dat dit er niet op zat). Maar nu ik de specs nalees zou het erop moeten zitten. Ik ga snel de drivers eens downloaden.