Specificaties 4GB DDR2 (kit van 2) - Bekijk alle specificaties

Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G Review

PeaceNlove 6 maart 2009, laatste update op 6 maart 2009, 2.040 views

Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G

Pluspunten

• Goedkoop
  • Lange garantie
  • Laag

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Algemene beoordeling
Ik heb dit geheugen gekocht als uitbreiding op mijn 2X 1GB PC6400 C5 van Kingston. Het geheugen steekt in een Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ moederbord en wordt aangestuurd door een AMD Phenom 9500. Het is een setje dat geschikt is voor dualchannel en dit werkt prima in combinatie met de 2X 1GB.
Op het geheugen is verder niets bijzonders zoals heatspreaders aanwezig. Dit lijkt mij ook niet nodig omdat het geheugen op 1.8 volt draait en verder niet overgeclocked is. Wel opvallend is dat het geheugen enorm laag is. Het bankje komt niet boven de clips uit die het geheugen vastklemmen, dus het is wel aan te raden geheugen als de processorkoeler laag boven de geheugensloten aanwezig is.

Stabiliteit
Het geheugen draait inmiddels al de hele maand februari mee in mijn pc en tot nu toe heb ik geen vastloper gehad. Met de stabiliteit zit het dus wel goed bij dit geheugen.

Het is geen duur setje. Ik heb het voor 40 euro aangeschaft en op moment van schrijven staat het voor ongeveer 35 euro als laagste prijs in de prijswatch.
Bovendien krijg je levenslang garantie op dit geheugen, mochten er fouten in komen, dan kan je het altijd inruilen.

Op deze foto zie je een gedeelte van het Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G op een ander moederbord. Het geheugen is echter even hoog en dit laat mooi zien hoe laag het is.

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G?

ik heb ze draaien op mijn gigabyte ep35-ds3. Draaien prima. Ik heb ze ook in mijn asus p5k gehad, daar draaien ze ook goed. Wel allemaal op de stock snelheid, dat wel. Ik heb ze 12 uur met orthos gedraaid en een e3110 zonder problemen.
Ik had ze vorige week nog voor 43 euro gekocht en inderdaad nu opeens stukken goedkoper :P Maar ja ik heb nog meer geheugen nodig
Het viel mij inderdaad ook dat ze enorm laag zijn