Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G Review

PeaceNlove 6 maart 2009, laatste update op 6 maart 2009, 1.102 views

Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G

Pluspunten

• Goedkoop
  • Lange garantie
  • Laag

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Algemene beoordeling
Dit is lekker goedkoop, maar wel snel geheugen. De snelheid is 800Mhz of PC 6400 en de latency is 6. Ik gebruik het icm met een AMD 7750 BE. De 2GB is ruim voldoende voor Windows XP SP3.
Op het geheugen is verder niets bijzonders zoals heatspreaders aanwezig. Dit lijkt mij ook niet nodig omdat het geheugen op 1.9 volt draait en verder niet overgeclocked is. Wel opvallend is dat het geheugen enorm laag is. Het bankje komt niet boven de clips uit die het geheugen vastklemmen, dus het is wel aan te raden geheugen als de processorkoeler laag boven de geheugensloten aanwezig is.

Stabiliteit
Het geheugen heeft me tot nu toe niet in de steek gelaten, het systeem is tot nu toe niet vastgelopen.

Benchmarks
PassMark Rating: 93.1

Sisoft Sandra:
Memory Bandwidth: 7900MB/s
Memory latency: 115nanoseconde

Het is geen duur setje. Ik heb het voor 22 euro aangeschaft en op moment van schrijven staat het voor ongeveer 20 euro als laagste prijs in de prijswatch.
Bovendien krijg je levenslang garantie op dit geheugen, mochten er fouten in komen, dan kan je het altijd inruilen.

Op deze foto zie je een gedeelte van het geheugen, het laat mooi zien hoe hoog het is.

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G?

een latency van 6 is wel erg traag. Hoe snel is je geheugen, heb je daar al wat testjes aan gewaagd?
Heb je een suggestie voor een test?
zat, probeer deze eens: http://www.passmark.com/products/pt.htm
of probeer Sisoft Sandra, die is wat algemener geaccepteerd (Link)

[Reactie gewijzigd door Harry_Sack op 6 maart 2009 22:37]

Hoi, ik heb ook dit geheugen gekocht maar ik kan echt nergens vinden wat de timings moeten zijn in de bios voor deze bankjes. weet jij dat toevallig?

bvd&gr, Peter