Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart Review

rias0041Testpanel 16 september 2014, laatste update op 16 september 2014, 939 views

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart (Testpanel)

Goede resolutie en meerdere standen. Meerdere poorten op de monitor zorgen voor een schoon bureau en de monitor ziet er goed uit

Pluspunten

• Goed resolutie, wat zich vertaald in een scherp beeld
  • Monitor is verstelbaar qua hoogte en valt gemakkelijk te kantellen
  • 2 USB- poorten in de monitor aanwezig en geluidspoorten

Minpunten

• Het Iiyama logo wat bij elke keer aanzetten verschijnt

De Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 is de meest recente monitor die ik aan mijn collectie heb toegevoegd, en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden mee. Dit vooral door de vormgeving, afmetingen, resolutie, USB & geluidspoorten, meerdere standen en feature opties die deze monitor levert. Doordat deze monitor meerdere USB en geluidspoorten heeft is er tevens minder gerommel met draden en het kan de monitor het bureau erg helpen opschonen. Tevens is het gebruiksklaar maken van de monitor snel gedaan(een kwestie van 3 vinger schroeven aandraaien en voilá).

Het enige waar ik me aan erger bij deze monitor is het feit dat het Iiyama logo (waarvan ik vermoed dat het gehaast in Paint is gemaakt) elke keer verschijnt voor een paar seconden. En het feit dat er geen HDMI- kabel bijgeleverd is (kijkend naar de prijs) vind ik jammer.

Ik zal niet ontkennen dat het redelijk veel geld voor een monitor is (zeker als de monitor niet frequent gebruikt wordt) maar voor de gamers onder en of andere veelgebruikers van de computer kan ik deze monitor zeer aanraden. Al met al was de overgang op de Iiyama ProLite een verademing voor de ogen en geniet ik nu nog meer van gamen.

Heb jij ook een Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart?

Het Liyama logo kun je uitschakelen in de (overlay)monitor settings. Deze kun je disablen waardoor je gewoon netjes je bios post kunt zien.
Ik heb bij deze monitor veel last van color banding. Hoe is dit bij jouw exemplaar? Verder doet ie het perfect hoor, maar bij donkere scenes in games en in video zie je duidelijk de kleurovergangen waardoor het lijkt alsof er een dikke compressie op het videosignaal zit. Hoor het graag :)

Je ziet het het ook duidelijk bij Youtube filmpjes, dus bij iets lager gecomprimeerd materiaal. MIjn vorige monitor ging daar veel beter mee om lijkt het. Bijv. http://youtu.be/iNJdPyoqt8U?t=1m17s
links naast de slang in dit filmpje zie ik heel duidelijk strepen door de kleurovergang. Hoe is dit bij jou?

[Reactie gewijzigd door spokje op 31 december 2014 11:54]