Philips 7000-serie 47" Zwart Review

Darky46Testpanel 14 september 2014, laatste update op 16 september 2014, 806 views

Philips 7000-serie 47" Zwart (Testpanel)

De TV ziet er qua design goed uit. In eerste instantie lijkt het beeld ook erg scherp. Helaas, na de tv langer te hebben gebruikt, merk ik wel minpunten.

Pluspunten

• Mooi design
  • uitgebreide afstand bediening (Keyboard)
  • 2x USB
  • Netflix en andere smart tv extra's
  • Wifi onboard
  • 4x HDMI

Minpunten

• Trage bediening
  • Geen knoppen op de TV zelf
  • Geen aan/uit knop
  • Beeld geef ghosting/pixeling blij lagere resolutie video
  • Bediening blijft soms hangen na aanzetten

Bij deze mijn review van de Philips 47PFK7509 Ambilight tv die ik gewonnen heb in de Tweakers Express.

Algemene beoordeling
Nadat de tv geleverd werd, ben ik meteen begonnen met het in elkaar zetten ervan. Dit ging eigenlijk heel gemakkelijk, hiervoor zat er ook een handleiding bij.
Het installeren van de tv leverde echter wat problemen op, omdat de afstandbediening niet direct verbinding maakte met de tv. Via een andere afstandbediening is het mij uiteindelijk toch gelukt om de tv werkende te krijgen.
Minpunt vind ik dat er geen (duidelijke) handleiding geleverd werd m.b.t. het installeren/bediening van de tv.

Een ander minpunt vind ik dat er geen aan/uitknop of andere knoppen op deze tv zitten. Hierdoor ben je echt gebonden aan het gebruik van de afstandsbediening of je smartphone.

Kleurweergave, contrast en helderheid
Het beeld van deze tv is scherp en helder. De kleuren zien er ook goed uit. Het is mooi om te zien hoe de lampen aan de achterzijde van de tv in dezelfde kleuren oplichten als het beeld waar je naar zit te kijken. Dit geeft een mooi effect.

Ghosting
Ik heb niet direct ghosting gezien, maar wel 'pixelling'. Dit houdt in dat bij snel bewegende beelden de pixels achter lijken te blijven, waardoor er 'blokvorming' is.

Pixeldefecten
Dit is absoluut niet van toepassing op de tv.

Bouwkwaliteit, afwerking en vormgeving
Het is een mooie, moderne tv met een smalle rand. Hierdoor zit je niet tegen brede, lelijke randen aan te kijken en komt de ambilight ook beter tot zijn recht.
De tv staat verder op een dunne, maar stevige standaard.

Zelf heb ik niets voor deze tv betaald, aangezien ik hem gewonnen heb. Maar de richtprijs van deze tv is zo'n ¤ 1200,- Voor deze prijs zou ik hem zelf niet gekocht hebben. Dit mede omdat ik in de Tweakers review ook al vernomen had dat deze tv als matig uit de beoordeling kwam.

Inbrandgevoeligheid
Hiervan hebben wij, tot nu toe, nog niets gemerkt.

Featureset
Bij de tv werd een subwoofer meegeleverd. Dit verbetert de geluidskwaliteit van de tv enigszins.
Het aansluiten van deze subwoofer kost je een usb ingang van de tv. De subwoofer is namelijk draadloos.

Daarnaast kun je op deze smart tv ook internetten, netflix bekijken, e.d. Dit lijkt prima te werken, maar bij opstarten van de tv is wel een duidelijke vertraging, omdat het lang duurt voordat de randapparatuur (Raspberry PI XBMC) die gebruik maakt van de rc doorgang actief is.
Pas wanneer de melding 'rc doorgang actief' van het beeldscherm verdwenen is, kun je weer gebruik maken van de tv. Echter het duurt wel een minuut voordat deze melding uit beeld verdwenen is en de bediening van de tv is hierna ook nog wel enkele minuten vertraagd.
Bediening van deze tv is überhaupt niet altijd even snel.

Deze tv heeft ook een 3D functie. Hiervoor werden er 4 3D brillen (mee)geleverd. Echter, persoonlijk heb ik nog geen tijd gehad om deze functie uit te proberen.

Al met al een mooie tv met goed beeldkwaliteit, maar zeker ook met enkele minputen.

Heb jij ook een Philips 7000-serie 47" Zwart?