Asus Striker II Extreme Review

BNR32 5 maart 2009, laatste update op 5 maart 2009, 2.194 views

Asus Striker II Extreme

Pluspunten

• Overclocken
  • Layout
  • Bijgeleverde spullen
  • Chipset waterkoeling aansluitingen

Minpunten

• Instabiliteit bij eerste bios.
  • Bios updaten erg lastig

Layout Score: 4
Ik heb dit bord nu een jaartje in mijn bezig en ik ben over het algemeen erg tevreden over dit bord. Alleen wel wat lichtelijke probleemjes en irritaties, die leg ik later uiteraard uit.

Het bord heeft een ontzettend mooie layout, denk aan lichtgevende emblemen en mooie koeling elementen. Verders wordt er ook een Asus Supreme FX 2 geluidskaart bijgeleverd, deze geeft zeer mooi geluid zonder kraak en is zeer helder, ook deze heeft natuurlijk een leuk blauw lichtje, wat de casemodders onder ons flink waarderen. Overclocken is met dit bord een simpel klusje, men heeft de keuze uit automatisch overclocken in de bios of manually door hetzelf te doen, dit kan ook in de bios of met bijgeleverde software. Een zeer groot minpuntje is dat het bord met de eerste bios wordt geleverd deze heeft vele problemen, zoals instabiliteit en hardware problemen. Het updaten van de bios is ook niet echt gemakkelijk, maar als jet lukt heb je wel een top bord, sinds ik de nieuwe bios heb, heb ik zo goed als gen problemen meer en draait alles perfect. En ook kan de chipset worden gewaterkoeld, deze aansluitingen zitten standaard op het bord, uiteraard heb ik hier gebruik van gemaakt! Zoals ik al zei overclocken op dit bord is een must mijn q6600 loopt nu op 3,2 GHZ, uiteraard kan hij veel hoger,maar tot dusver ging dot al zonder problemen

Al met al dus een perfect bordje, duur in prijs, maar dat is het zeker waard als je alles gebruikt dat erbij en erop zit. En met de bios update is het helemaal geweldig, dat raad ik dus ook echt aan te doen.

Heb jij ook een Asus Striker II Extreme?

Dat bios update, verhaal snap ik al helemaal niet.

Bij de Asus moederborden, kun je met de optie EZ-flash, vanuit de bios je nieuwste bios flashen, nwe bios op een stickie, en voila, flashen maar.
Op deze manier nog nooit geen problemen mee gehad.
Bij de asus Striker 2 Extreme zou dit dus ook zo moeten werken, het probleem is is dat hij vaak de bios niet herkend en zegt dat het niet voor het bord geschikt is, terwijl dit wel het geval is. Via een andere omslachtige maniet die ik op het internet vond met een addon bios programma'tje is het me uiteindelijk toch gelukt, maar geloof me makkelijk was het niet. Het probleem komt overigens bij veel Striker 2 Extreme's voor
Je "review" zou prima zijn als reactie op een product-release, maar als review is ie wel ERG krap.

Daarom 1 ster. MAak eens foto's van je mobo? Als ik een nieuw mobo uit ga zoeken heb ik vrij weinig aan hoe jouw kast eruit ziet. Je praat over overclocken, gaat dat zoveel beter dan bij je oude mobo?

Iets meer info zou wenselijk zijn. Kijk eens naar reviews van anderen en baseer daar jouw review eens wat meer op? Dan word het misschien een "echte" review.

edit:
Ik zag op je hyves veel betere foto's staan van je mobo. Wellicht dat je die kunt plaatsen of ernaar kunt linken?

[Reactie gewijzigd door F1k op 6 maart 2009 10:15]

de nieuwe bios eropzetten ging bij mij heel makkelijk.
Het enige dat ik wel heb bij dit moederbord is, elke keer dat ik een game opstart dat mijn soundkaart ruis/gekraak produceert :(
Verkoopt iemand van jullie zijn asus striker 2 extreme bordje?
Kijk in de V&A of op marktplaats?

Een product review is in ieder geval niet de goede plaats om dat te vragen ;)