BitFenix Neos Zwart/Zwart Review

Foritain 11 september 2014, laatste update op 26 mei 2017, 4.621 views

BitFenix Neos Zwart/Zwart

De Neos is interessant door de vele kleurstellingen die worden geboden, zo kan je er leuke en unieke builds mee maken. Technisch is er weinig mee mis, maar doet hij ook weinig om de alternatieven echt te overstijgen anders dan het bieden van leuke kleuropties in het budget segment.

Pluspunten

• Leverbaar in veel kleurstellingen, met en zonder window
  • LED-fans leuk bruikbaar met geventileerde voorkant.
  • Bouwkwaliteit in orde
  • Ruim voldoende inbouw opties
  • Voldoende koelopties voor mid-end builds
  • Enkele kabelmanagement opties
  • Gedempte HDD montage
  • Stoffilters op alle intake locaties
  • Lage prijs

Minpunten

• Geen volwaardig kabelmanagement
  • Deze zwarte variant is wat saai in verhouding met z'n gekleurde broertjes, en met de vele (zwarte) alternatieven op de markt.

Review: BitFenix Neos (Zwart)

- Inleiding
- Stoffilters
- Alternatieven
- Conclusie

Productpagina @ BitFenix.com

Nog niet zo heel lang geleden kwam BitFenix met de Comrade uit, een eenvoudige behuizing maar prima oplossing in het budget segment en vooral ook een chic beestje om te zien. Kort daarna kwam BitFenix met de Neos. Bj de press release viel mij op dat het binnenwerk gelijk was, maar voor de buitenkant gooiden ze het over een hele andere boeg: de gesloten voorzijde moest plaats maken voor meer ventilatie, en waar de Comrade het met een wit of zwart laagje verf moest doen doet de Neos zijn achterneef de BitFenix Prodigy na, en komt hij in tal van kleurstellingen.

Zo kan je kiezen voor een wit frame, of een zwart frame, en daarbij kan je kiezen voor tal van verschillende kleurtjes voor de voorzijde. Er is ook een “windowed” variant, een “special edition” zeg maar, in het zwart met goud, of wit met paars uitgevoerd. Spreken die laatste twee kleuren je niet aan kan je altijd een los windowed paneel bij bestellen voor de andere varianten die niet standaard met window komen. Mocht je toevallig met de Tweakers Express (Was overigens een hele leuke dag!) naar Gamescom zijn gegaan, als je bij de Roccat stand bent geweest heb je ongetwijfeld de BitFenix Neos in alle kleurtjes zien staan. Naast de volledig zwarte variant heb ik inmiddels ook een wit/paarse variant met window staan, dus ook daar van zal binnenkort een review volgen.

De specificaties van de BitFenix website:

Gezien de BitFenix Neos z’n binnenwerk deelt met de Comrade zijn de specs grotendeels gelijk. Het enige noemenswaardige verschil is dat de Neos ‘slechts’ 2 5.25” bays heeft, maar of je er bij een budget behuizing meer nodig hebt betwijfel ik.

De BitFenix Neos bestaat verder uit een stalen constructie met een mesh front cover. De afmetingen zijn vrij gangbaar voor een budget ATX behuizing, het komt dan ook niet als een verrassing dat je best wat hardware in de BitFenix Neos kwijt kan. 2x 5.25” externe devices, 3x 3.5” Harde Schijven, en 3x 2.5” SSDs of Harde Schijven moet ruim voldoende zijn voor de doelgroep. Enkel de kopers die een doe-het-zelf NAS willen maken zullen vallen over het feit dat er niet meer 3.5” bays in zitten zoals bij de meeste ATX behuizingen.

Standaard krijg je een 120mm ventilator achter in, en optioneel kan je nog twee 120mm ventilatoren aan de voorzijde plaatsen. Gezien het een mesh voorkant is is het een optie om hier LED ventilatoren te plaatsen in passende kleurstelling. Zowel de voorzijde als de voeding is van een stoffilter voorzien. Verder bevat de voorkant een USB 2.0 en een USB 3.0 poort, naast de gebruikelijke audio en microfoon aansluitingen.

Indien je niet eerder reviews van mij heb gelezen, ga naar punt (A), indien je eerder reviews van BitFenix producten van mij hebt gelezen, ga naar (B).

(A) - De BitFenix Neos komt in een stevige verpakking. Grotendeels bruin, maar toch aardig om te zien met het grote logo en de grote letters van het model. Binnenin zit hij zoals de meeste behuizingen in piepschuim. Valt relatief weinig op aan te merken.

(B) – Bla bla typische BitFenix doos, we kennen ze ondertussen wel, next!

De BitFenix Neos maakt een bescheiden eerste indruk. De afmetingen zijn voor een ATX behuizing vrij standaard. Hij is ook relatief licht zoals je mag verwachten in deze prijsklasse, maar voelt in eerste instantie toch prima stevig aan, zo geven de panelen weinig mee. De kleur zwart is ook echt zwart (sommige foto’s zijn wat lichter weergegeven om de details beter in beeld te brengen). Met bescheiden bedoel ik dat er relatief weinig elementen zijn die direct opvallen, anders dan het gebruikelijke logo op de voorzijde, welke eventueel ook te verwijderen is. Onder de juiste hoek en met voldoende licht zie je aan de voorzijde de plekken voor de optionele ventilatoren, en in het geval van LED ventilatoren is het prima mogelijk deze door te laten schijnen.

Net als de Comrade is de BitFenix Neos aan beide zijkanten (en bovenkant) geheel afgesloten, de airflow loopt dus direct van voor naar achteren, maar dat is zeker geen nadeel.

De achterkant laat zien dat de voeding onderin komt. Hoewel er een expansie slot klepje lijkt te ontbreken komt deze zo nog in beeld, verder zien we de 120mm ventilator aan de achterzijde, en twee gaten voor optionele waterkoeling aan de bovenzijde. Of dat laatste waarschijnlijk is in een behuizing van 35 euro betwijfel ik, maar het lijkt een beetje een standaard feature te worden.

Terug naar de voorkant. Recht-toe-recht-aan, genoeg ventilatie, 2x 5.25” bays voor een optical drive en een fancontroller, en het logo van BitFenix blijf ik persoonlijk een aardige vinden. Hij is wel prominent aanwezig, echter moet hij ook te verwijderen zijn als je het te veel vindt, het logo zit er namelijk op geplakt. Ik vind hem persoonlijk te kaal zonder het logo, en hij zit best stevig vast, dus hij mag blijven zitten van mij. Overigens is het logo bij sommige andere kleurstellingen zwart uitgevoerd. Zoals vaker zien we dat de BitFenix Neos op eenvoudige rubberen voetjes staat om schuiven tegen te gaan.

Aan de bovenzijde zien we wederom gesloten panelen, ik denk een verstandige keuze in deze prijsklasse omdat het best wat stof voorkomt. De frontpanel aansluitingen zitten ook bovenop, je krijgt een USB 3.0, USB 2.0 en audio en microfoon aansluitingen. Ook de power en HDD ledjes zijn daar aanwezig, deze zijn wit uitgevoerd (foto kleurt onterecht wat blauw) en ook relatief onopvallend.

Naast de behuizing krijgen we een zakje schroefjes, een handleiding, een aantal tie-wraps, en een herplaatsbare expansie slot plaat.

Om wat dieper te kijken beginnen we met het voorpaneel te verwijderen, deze trek je zonder moeite aan de onderzijde los. Het is positief dat de frontpanel aansluitingen niet in het voorpaneel vast zitten (maar aan de bovenzijde vast zitten), zodat het paneel eenvoudig geheel kan worden verwijderd. Wanneer we dat doen zien we de twee optionele 120mm ventilator locaties, en het stoffilter welke deze twee bedekt.

Wanneer we het zijpaneel verwijderen zien we een relatief gangbaar ATX interieur. ATX voeding onderin, mITX, mATX of ATX moederbord, en een lange verticale toren met de drives aan de rechter zijde.

Iets minder gangbaar is de keuze om geen rek van verstelbare 3.5” drives mogelijk te maken, maar om direct 3x 2.5” bays vast aan te bieden. De 5.25” bays kan je tool-less gebruik van maken.

Ook erg prettig is de meegekleurde kabels. Een kleine moeite, maar het ziet er toch aardig uit.

Meer naar achteren zien we een uitsparing voor backplates van processorkoelers, en ook de standaard 120mm ventilator die we ook uit andere BitFenix behuizingen kennen. Een beetje jammer is de afsluiting van de expansie sloten, deze kunnen niet herbruikt worden. Je krijgt echter 1 herplaatsbaar klepje, dus zo lang je niet van een dual-slot GPU naar een iGPU over stapt is het niet echt een probleem (single-slot GPU naar iGPU, of dual-slot naar single-slot voldoet het ene klepje dus voor).

Aan de andere kant zit relatief weinig ruimte voor echt kabel management, enkel direct naast het moederbord tray zit een handige “goot” feature waar we kabels langs kunnen laten lopen. Het kleine gaatje in de rechter boven hoek gaf mij even de illusie dat ik daar een cpu-power kabel netjes kon wegwerken, maar een moederbord valt daar natuurlijk geheel over heen.

In twee andere reviews van de Neos werd gemeld dat de optische drive niet goed uit zou lijnen met het voorpaneel. Ik heb inmiddels maar liefst 3 Neos’en in huis gehad, en in geen van de drie kon ik dat probleem terug vinden. Hoewel ik geen optische drive in deze build ga zetten toch even wat foto’s in het geval dat je daar wel voor kiest, en om aan te tonen dat het wel gewoon goed uitkomt.

Harde schijven gaan uiteraard in de brackets. De 3.5” drives gaan eenvoudig in de tool-less pinnetjes, welke met een rubbertje zijn opgehangen om dempingen tegen te gaan. Zoals je kan zien op de foto moet je een SSD wel met kleine schroefjes vast zetten.

Verder is het een typische tower: voeding, moederbord, processorkoeler en dergelijke gaan er zeer eenvoudig in.

Een zeer eenvoudige behuizing om te bouwen dus, weinig op aan te merken.

Kabelmanagement in de Neos is net als in de Comrade beperkt. Direct achter het moederbord is te weinig ruimte om grote kabels kwijt te kunnen, daarnaast zitten er geen gaten aan de bovenzijde van het moederbord. Alles moet dus onderin blijven, onder de harde schijven worden geparkeerd, of via de ‘goot’ direct naast het moederbord naar boven worden gestuurd. Eenvoudig is het in elk geval wel, want binnen 1 minuut zitten de kabels goed genoeg om de panelen terug te plaatsen.

Aan de andere kant valt het resultaat wel mee. De cpu power kabel van de Corsair VS350 is net te kort om via de goot naar boven te gaan, en moet dus in het zicht. Met een iets langere voedingskabel (ik kwam echt maar 1-2 cm te kort) haal je deze ook grotendeels uit het zicht. Vooral mijn keuze om voor een mATX bord te gaan zorgt dat er wat meer kabels in het zicht zitten, hoewel dit voor een gesloten zijkant geen punt is, zou ik voor de windowed varianten aanraden dat je een ATX moederbord koopt met de volledige ATX afmetingen. Dan zitten alle aansluitingen namelijk direct naast de kabel-gaten, en ook aan de onderzijde werk je ze dan een stuk mooier weg. Ook een voeding met zwarte kabels zal een leuke overweging zijn voor een mooier resultaat zonder echt moeite te hoeven doen.

Vooral op deze foto zie je dat een breder moederbord, welke dus dichter bij die gaten komt, het kabelmanagement al een stuk netter zullen doen lijken. Voor een windowed versie is een full-size ATX moederbord dus geen slechte overweging.

Aan de achterzijde bereik je in elk geval zonder moeite een prima resultaat, gezien er tussen de kabelgoot en het zijpaneel veel ruimte zit hoef je niet veel te drukken of prutsen, en onder de onderste 3.5” HDD parkeer je vlot overgebleven kabels van de voeding.

Standaard krijg je 1 120mm ventilator aan de achterzijde. De stock BitFenix ventilatoren zijn prima om eenvoudige builds voldoende te koelen, maar voor zwaardere hardware heb je de optie om aan de voorzijde twee extra 120mm ventilatoren te plaatsen. Gezien de mesh voorkant, en het feit dat je zo een zeer goed gerichte airflow veroorzaakt zal je ook met zwaardere grafische kaarten best uit de voeten kunnen. Staar je niet blind op een maximale hoeveelheid fans, twee relatief ongehinderde intakes, en een enkele outtake, is een interessante oplossing.

Twee optionele 120mm locaties aan de voorzijde zullen een stevig systeem toch prima moeten koelen met een erg geventileerde voorkant.

Hoewel de BitFenix Comrade evenveel fans kwijt kan, heeft die een gesloten voorpaneel, wat de Neos een interessantere oplossing maakt als je met zwaardere hardware aan de slag wil gaan.

De BitFenix Neos komt als budget behuizing niet met bijzonder dik staal, en ook de open voorkant laat iets meer geluid door dan de gesloten Comrade. Zeker de harde schijven die aan de voorkant zitten worden dan een overweging, want de Neos komt wel met gedempte ophanging, maar een echt luide oude harde schijf kan zo’n kastje natuurlijk weinig aan verbeteren. Met een moderne harde schijf, zeker als je ze uit zoekt op geluidsproductie, is er weinig aan de hand, maar gezien je met een behuizing van 35 euro zelden echt zware builds ziet, zie ik hier meer voordeel in bijvoorbeeld de Comrade, welke toch duidelijk een stapje stiller is, en ook voor die eenvoudige builds meer dan voldoende koelt.

De standaard aanwezige ventilator doet zijn werk overigens relatief rustig, echter wanneer je hem op 7 Volt in plaats van de standaard 12 Volt gebruikt is hij keurig stil te noemen. Gezien je in een budget behuizing ook relatief eenvoudige builds verwacht (welke normaliter niet lastig zijn om te koelen), is het een handig idee de ventilator op 7 V te laten draaien. Met deze guide kan je dat eenvoudig uitvoeren: https://www.techpowerup.com/articles/other/137

Budget behuizingen hebben vaak geen stoffilters, spijtig want het is een groot praktisch voordeel. BitFenix heeft in recente behuizingen in het budget segment structureel stoffilters toegepast, en de Neos is daar geen uitzondering op. De voeding komt met z’n eigen, uitneembaar, stoffilter. De enige andere locatie waar normaliter lucht de behuizing in komt is de voorzijde, en ook daar zit een groot filter. Deze laatste is uitneembaar wanneer je het voorpaneel van de behuizing trekt, een kleine moeite gezien dit vanaf de voorzijde kan zonder dat je een schroevendraaier nodig hebt.

Stoffilter van de voeding

Stoffilter van de twee optionele 120mm locaties aan de voorkant

Bij de Comrade was ik zeer positief over de prijs-prestatieverhouding, ondanks dat er toch veel degelijke behuizingen te koop zijn voor rond de 35 euro. Hoewel er weinig aan te merken is op de Neos springt er, althans bij deze geheel zwarte variant, weinig echt uit. We hebben het hier over een behuizing in het goedkope segment, en daar verwacht je een eenvoudige build bij. Eenvoudige builds profiteren vaak weinig van veel optionele koeling, dus de meerprijs ten opzichte van de Comrade, hoe minimaal die dan ook is, geeft je weinig echte winst. De Comrade heeft dan grotendeels dezelfde features, maar is net iets stiller, en iets goedkoper. Als je de Neos mooier vindt is het zeker een prima alternatief, en biedt hij alsnog een prima prijs-prestatieverhouding. Je krijgt tenslotte een erg compleet product voor weinig geld, maar ik verwacht zelf toch dat de Comrade de meerderheid meer aan zal spreken.

Het echte voordeel van de BitFenix Neos ten opzichte van alle concurrenten zal dan ook bij die unieke kleurstellingen gezocht moeten worden, want dat is iets wat je niet of nauwelijks in deze prijsklasse terug ziet. Als je een build wil maken die precies bij een kamer past, en de Neos spreekt aan, dan is hij een interessante overweging. Als je een eenvoudige onopvallende zwarte behuizing zoekt is er ook niets mis mee, maar lukt het de Neos niet om echt aandacht te trekken in dit drukke segment.

Nog wat fototjes, waaronder de BitFenix Neos Zwart naast de Wit/Paarse variant, welke je ook een beter idee geeft van waar de window exact zit bij de windowed variant.

Laten we met de feiten beginnen: De BitFenix Neos doet erg weinig echt fout. 2 USB poorten voorop is niet heel veel, maar voor de meeste doeleinden ruim zat. Dat er is gekozen voor 3 vaste 2.5” HDD/SSD plaatsen is ook niet echt een drama, maar kan wel een puntje zijn wanneer je een eenvoudige ATX doe-het-zelf NAS wil maken. De voornaamste overweging is dat wanneer stilte gewenst is zijnn broertje de Comrade het er net even beter van af breng. In het geval van de windowed variant moet je een klein beetje rekening houden met het kabelmanagement, want voor een mooier resultaat is een ATX moederbord in plaats van een mATX of mITX moederbord, en een voeding met zwarte kabels (en een beetje lengte) wel een handige overweging. De Neos is best een degelijke all-rounder te noemen: Prima inbouwopties, ruim voldoende koelmogelijkheden, hoewel het staal niet heel dik is geeft het weinig mee en voelen de panelen meer dan prima, gedempte HDD montage, frontpanel met USB 3.0, degelijke stoffilters op alle intakes, en een hele keurige prijs.

Een goede verhouding tussen plussen en minnen. Toch is het lastig om heel enthousiast te worden van deze zwarte BitFenix Neos; het design is recht-toe-recht-aan, en niets springt er uit wat je het echt “wow” gevoel geeft. Zou het bij een geheel zwarte variant blijven, dan zal het label “voldoende” op zijn plaats zijn, want er zijn tenslotte heel veel degelijke zwarte behuizingen op de markt. Het blijft voor de Neos gelukkig niet bij enkel een zwarte variant, en ondanks dat de Neos inhoudelijk weinig verkeerd doet is toch vooral de optie om hem in vele kleuren te kopen de voornaamste reden om een wat positievere houding aan te nemen. Zoek je een eenvoudige, zeer betaalbare, behuizing in een kleurstelling die de BitFenix Neos biedt dan is er namelijk zeker wat leuks van te maken. Zodoende wordt de BitFenix Neos een ‘goed’ alternatief op de markt, want concurrentie op het gebied van de kleurstellingen in het budget segment is er simpelweg niet of nauwelijks.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een BitFenix Neos Zwart/Zwart?

Weer een prima review :D

Deze case is dus eigenlijk ook beter dan een Cooler Master N300, ook een veel voorkomende kast? Aangezien deze ook nog stoffilters heeft.

Een +3 heb je in ieder geval verdiend :D
Dank je :D N300 heeft een fijnere mesh welke als filter zou moeten functioneren (onder de front-mesh). Moet wel zeggen dat de bouwkwaliteit/stevigheid van de N300 een stapje beter is dan deze Neos, maar deze heeft inderdaad uitneembare/mooier schoon te maken (en verfijnde) filters. N300 krijgt je weer een extra fan bij, maar de windowed versie is weer duurder. En N300 is enkel in het zwart ;) Redenen genoeg om het kwartje beide kanten te doen vallen vermoed ik zo? :)
Bedankt voor de reactie :D

Heb deze review laten zien aan een vriend, en de andere uitvoerigen en hij is spontaan verliefd geworden op de zwart/rood uitvoering :)

Weet je trouwens dan nog een goede fan om voor in de case te doen (geen led, niet te duur :))
Ik heb zelf nog wel wat fans over evt :p Ooit nog maar eens op V&A zetten.

Maar even zien... helaas zijn dezelfde spectre fans nergens op voorraad... eventueel:

pricewatch: Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm

maar led hoeft evt ook niet duur te zijn

pricewatch: Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm
pricewatch: BitFenix Spectre LED PWM 12cm Wit

13 euro voor Noctua's is ook echt niet slecht overigens..
pricewatch: Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm
Bedankt weer voor je reactie! Het is de Scythe geworden, goedkoper is in zijn ogen beter :)

Eentje met ledjes wou hij sowieso niet, aangezien de PC op een slaapkamer komt te staan :( (en blauwe ledjes in een case met rode voorkant vind ik er imo niet mooi :))
Roodje ledjes kan ook he ;)

Wat nog een optie zou kunnen zijn, als je even wacht tot deze uit komt (Q4 dit jaar meen ik)

pricewatch: BitFenix Recon 2

En dan 2 Spectre led fans erbij, kan je de verlichting naar wens in en uit schakelen :D
:9~
Dat ziet er ook wel nice uit :)

Zijn sowieso van plan eind dit jaar/begin 2015 een upgrade te geven, deze ga ik er sowieso inzetten. Had nu eentje klaar staan met blauwe scherm erin, maar een rooie in een rode case is natuurlijk veel mooier :)
Je moet een beetje bezig blijven natuurlijk ;) Hoop wel dat die Recon 2 snel komt tbh, ledjes uit kunnen zetten zonder moeite te hoeven doen (lees:zelf aanpassingen maken) is erggg fijn.
Ik kan ook niet wachten tot hij uitkomt, jij zal dan waarschijnlijk weer zo'n pracht review erover schrijven :D
Ik vermoed dat deze er wel gaat komen inderdaad, zijn best wat builds die een led-switch-fan-controller kunnen gebruiken! Maar eerst wachten :'(
als intern identiek is aan de comerade,

is het maximaal 150mm cpu cooler hoogte of 150mm of hoger?

mijn shadow rock is namenlijk 165mm

heb in het verleden ook al over nieuwe case met je gesproken, de plannen zijn nu echt van start (hardware is besteld) maar hoe graag ik ook een mooie phanteks neem, het budget is iets te snel naar de hardware gegaan O-) en sindsdien is het budget gehalveerd
Waarom zou er een minimum hoogte zijn voor koelers :D De officiele ruimte is 160mm, of 155mm voor de windowed versie. Soms zit daar een beetje speling in, maar je loopt dus het risico dat het net niet gaat passen met je 165mm koeler. Ik zou het er normaliter niet op gokken en iets ruimers overwegen.
minimaal bedoelde ik niet, sorry brak geformuleerde zin :)

dan gaan we inderdaad (helaas) maar weer op jacht.
Als je deze zou vergelijken met de BitFenix Comrade, wat zijn dan de concrete verschillen intern?
Ik heb onlangs de Comrade aangeschaft en moet zeggen dat de kast er intern bijna identiek uitziet. Extern vind ik persoonlijk de Comrade wat mooier (ik ben niet zo van het gaas).
Het is intern exact dezelfde behuizing ;) Niet zo gek, want de benodigde mal om dit soort binnenwerken te maken voor massaproductie zijn investeringen van tonnen zo heb ik mij laten vertellen.

Het enige verschil zit dus in het plastic er om heen, waarbij de Comrade meer gesloten is, en de Neos meer open. De Neos zal dus beter koelen, zeker wanneer je ventilatoren toe voegt, de Comrade is stiller. Voor instap builds zou ik normaliter dan ook voor de Comrade gaan, en ligt het voordeel van de Neos vooral bij de kleurstellingen (tenzij je hem mooier vindt natuurlijk). Zodra je warme hardware (dan wel high-end, dan wel oude minder zuinige hardware) gaat plaatsen zal de Neos interessanter worden
Vraagje wat is de maximale lengte van een videokaar wat hier in past?
BitFenix geeft het vreemd genoeg niet weer, althans wat ik zo kan zien.

Ik heb de Comrade gemeten en die heeft ca 300mm. De Productpagina van de Comrade geeft overigens wel 30cm aan als beperking. Comrade en Neos hebben hetzelfde binnenwerk overigens ;)
A.d.h.v. deze geweldige review heb ik besloten hem te kopen.

2 kleine foutjes:
"fototjes" moet "fotootjes" zijn.
"om dempingen tegen te gaan" moet "om trillingen te dempen" o.i.d. zijn.
Dank je wel :D Hoor graag wat je ervaringen zijn.

Mbt de spelfouten. 2e is inderdaad een kwestie van halverwege de zin besluiten wat anders te tikken. Fototjes vs Fotootjes, kennelijk doe ik dit al jaren fout, maar dit is de eerste keer dat ik er op wordt gewezen. Zal mn best doen, maar vrees dat dat woord dusdanig in de vingers zit dat het nog wel eens vaker fout zal gaan :D

[Reactie gewijzigd door Foritain op 5 november 2015 10:23]

waar is de windows versie tekoop ik kan hem namelijk niet op tweakers vinden
Je kan even op caseking.de kijken. Anders heeft afuture hem mss?
kan hem op afuture alleen goud met window
Caseking ;) is de distributeur van bitfenix voor europa.
Bestel hem wel op afuture en koop daar wel Windows Side panel