Specificaties Tower, 7 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lepa LPC306 Zwart/Rood Review

lekrutes 11 september 2014, laatste update op 11 september 2014, 113 views

Lepa LPC306 Zwart/Rood

Zeer goede prijs prestatie verhouding. Voor deze prijs krijg je een mooie kast.

Pluspunten

• Ligt
  • Geen scherpe randen
  • Mooi design, met name de voorkant
  • Veel extra ventilatoren te plaatsen
  • Prijs, Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Dun aluminium
  • Weinig scroeven bijgeleverd
  • USB front aansluiten is alleen USB 3.0
  • Erg velle aan/uit knop led

Bouwkwaliteit en afwerking
De bouwkwaliteit is prima en de kast is netjes afgewerkt. Zeker voor dit bedrag. Er zijn nergens scherpe randen. Ook kan de bekabeling goed worden weg gewerkt. In de behuizing zitten veel gaten waar je de bekabeling doorheen kan doen.

Inbouwmogelijkheden
De inbouwmogelijkheden zijn prima.
Er kunnen totaal 5 ventilatoren in en 5 harde schijven (waarvan 2 2,5 Inch). Er kunnen 2 CD/DVD/blueray spelers worden gebruikt/ingebouwd.

Koelingsmogelijkheden
Dit is meer dan in orde. Aan de voorkant kun je 2 ventilatoren aansluiten, zijkant 2 en de achterkant zit er standaard 1 in.
Ik heb een AMD A6-6400 K ingebouwd met een Cooler Master Hyper TX3 Evo als CPU koeler en 2 ventilatoren aan de voorkant. Bij een kamertemperatuur van 20 graden werd het hele systeem(Harde schijven, CPU enz) niet warmer dan 33 graden (Hiervoor heb ik Speedfan gebruikt).

Vormgeving
Persoonlijk vind ik de vormgeving zeer mooi, vooral de voorkant. De voorkant is gemaakt van soort Plastic achtig rubber. Het is wel massief maar heeft een aparte structuur. Enige minpunt is dat er vrij velle led aan de aan/ui knop zit.

Installatiegemak
Er zaten te weinig schroeven in de verpakking om beide voorkant ventilatoren vast te maken. Dit is makkelijk op de lossen door de normale schroeven te gebruiken.
Van de normale schroeven waren er precies genoeg om alles mee vast te maken. Ik heb 3 harde schijven en een DVD speler en videokaart ingebouwd (Mocht je meer inbouwen kom je dus tekort). Liep wel tegen een probleem aan dat de USB aansluiting aan de voorkant USB 3.0 is. Deze aansluiting zit niet op het moederbord wat ik heb ingebouwd. Er zit geen omvormer bij naar USB 2.0. Ik heb hiervoor een verloop stekker gehaald.
Verder is de kast in orde en niks op aan te merken. Alles was zo aangesloten.

Conclussie
De Lepa LPC306 is een prima behuizing. Voor zijn prijs en heeft een mooi design. Genoeg koelmogelijkheden. Alleen hadden er meer schroeven bijgeleverd mogen worden.

Heb jij ook een Lepa LPC306 Zwart/Rood?