Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Brown switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty Review

Chief 9 september 2014, laatste update op 9 september 2014, 1.137 views

Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty

Uitstekend mechanische keyboard. Stevige bouwkwaliteit en voor mij prettige "zwaarte" van aanslagen

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit, voelt stevig aan
  • Aanslagen voelen prettig en niet onnodig zwaar aan
  • Uitgebreide (pogrammeerbare) macro en media toetsen
  • Verbazingwekkend stil voor een mechanisch toetsenbord
  • Instelbare (dual-zone) toetsenverlichting

Minpunten

• Polsondersteuning kan makkelijk loslaten en biedt onvoldoende ondersteuning
  • Omdat je ook een USB kan aansluiten op het toetsenbord, neemt de toetsenbord 2 USB poorten in op je PC

Ik was niet echt op zoek naar een mechanisch toetsenbord maar deze lag toevallig bij de Saturn voor 7 tientjes als demo model denk ik. Even gekeken naar reviews en online prijzen en toen maar meteen meegenomen. Kon me er niet echt een buil aan vallen dacht ik.

Doos is relatief zwaar door de robuuste bouw. Uitgepakt en zag er allemaal prima uit. Ik speel alleen StarCraft 2 dus gelijk even getest. De Logitech software scant naar games en herkent de games die je hebt geinstalleerd en maakt profielen per game aan al zal je de macro's nog wel moeten toewijzen.
Toewijzen is een makkie en werkt op zich prima. Ik gebruik zelf geen macro's tijdens het gamen maar gewoon te testen.

In game was het heerlijk. Natuurlijk even zoeken naar de toesten aangezien afstanden anders zijn dan ik gewend ben maar het voelde heel lekker aan. Je voelt de aanslagen echt goed zonder dat het zwaar overkomt. Wat mij nog het meest verbaasde was dat de aanslagen best stil waren. Uiteraard luider dan een non-mechanisch bordje maar verdomd dichtbij.

De dual-zone verlichting (WASD is 1 zone, rest is 2e zone) is leuk maar ook niet meer dan dat :). Ergonomisch kan het beter aangezien de polsondersteuning te weining steun geeft.

Overall ben ik zeer tevreden over dit bordje, zeker voor die 7 tientjes die ik ervoor betaald heb.

Een andere gebruiker gaf aan dat het een NL lay-out betrof ondanks dat er US-layout op de doos staat: dat kan ik dus ontkrachten. Het is gewoon een US layout aangezien alle tekens op de plaatsen zitten zoals het moet bij een US layout.

Heb jij ook een Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty?

Dat klopt niet helemaal. Je hebt waarschijnlijk een L-vormige enter-toets en geen pipe/backslash boven de entertoets. Dit is het verschil: een US layout heeft een rechte enter-toets met een pipe/backslash erboven. Daar heeft Logitech een ander idee over, vandaar dat het verkeerd op de doos staat. Ik vind zelf de L-vormige enter-toets vrij irritant, hij is veel te lomp en groot.

Ik heb het toetsenbord en kan me redelijk vinden in je review. Maar wat betreft je USB-probleem: je hoeft ze niet allebei in te pluggen. Als je alleen de ene doet dan werkt je USB-poort op je toetsenbord inderdaad niet, maar da's logisch. Ik vind het wel fijn dat het een volwaardige poort is in plaats van een gedeelde poort waardoor bepaalde apparaten er weer niet in werken.

Bouwkwaliteit valt mij wat tegen: na vrij korte tijd brak de bevestiging van de control toets af. Maar verder een erg fijn toetsenbord, stevige aanslag en inderdaad niet luidruchtig.

[Reactie gewijzigd door MadEgg op 9 september 2014 09:29]

Wb de L-vormige entertoets: je hebt gelijk. Ook de linker shift toets is kleiner dan wat ik gewend ben. De tekens echter komen gewoon overeen met US-layout

Bij mij liggen alle toetsen nog op de juiste plaats :D