Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 1x 100Mbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router Review

Fokker5o 8 september 2014, 219 views

Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router

In opzet een mooi, klein product. In uitvoering een ramp.

Pluspunten

• Lekker klein en licht
  • Simpel te bedienen

Minpunten

• Loopt vaak vast
  • Erg slechte support
  • Veel taalfouten
  • Werkt na een maand geheel niet meer

Heb het product nu ongeveer een maand in gebruik gehad, en was erg tevreden. Helaas is dat de afgelopen dagen veranderd.
Aangezien ik veel in hotels moet verblijven en ik vaak slechte wifi heb of per apparaat een inlogcode moet gebruiken ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Zoals bijna altijd ben je zelf niet de eerste met een dergelijk probleem en al snel vond ik goede recencies over de Asus, gekocht bij Wehkamp voor 24 euro was het ook niet een enorme rib uit m'n lijf.
Één van de problemen die ik vaak heb is het steeds maar weer opnieuw via een landingspagina een code moeten invoeren om het internet weer te activeren. Dit was meteen verholpen en hoefde nog maar één keer per etmaal op één van de aangesloten apparaten, mission accomplished dacht ik.
Groot minpunt was al direct dat er bij het aansluiten van de netwerkkabel van het hotel ineens nog maar met één apparaat tegelijkertijd verbinding kon worden gemaakt, en de instelling kon niet gewijzigd worden door imho slechte software.
Nog voordat ik een software update kon doen heeft het apparaatje besloten helemaal geen verbindingen meer toe te staan, niet via USB, niet bedraad en niet wireless...
Nu begon de grootste ergernis, de ASUS support site. Wat een draak! Aangezien het onmogelijk was dit apparaat te registreren (krijg geen activeringsmail) kom je in een prachtige loop terecht. Teneinde raad maar het Nederlandse servicenummer gebeld die weer droog doorverwees naar de site.
Ik heb een laptop, tablet en dit kreng van ASUS, maar denk dat dit de laatste keer is geweest dat ik een product van ze afneem.

Heb jij ook een Asus WL-330NUL USB All-in-One Wireless-N Pocket Router?