Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JK-CM082H Review

c.baas 5 september 2014, laatste update op 6 september 2014, 333 views

Asus N550JK-CM082H

Super krachtige HD-touch laptop met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Grootste minpunt vind ik het ontbreken van een SSD, maar daar staat tegenover dat Asus een supersnelle wake-up uit standby heeft. Bovendien schijn je een SSD gemakkelijk in te kunnen bouwen. Het glanzende scherm is goed mee te leven.

Pluspunten

• Krachtige 4e generatie processor.
  • Multitouch HD scherm.
  • Super snelle wake-up uit standby.
  • Uitstekende grafische prestaties voor een laptop.
  • Grote inkijkhoek.
  • 3,5 uur op batterij (browsen/office werk)

Minpunten

• Met 1 hand optillen kan body bij dvd-speler verbuigen/beschadigen.
  • Zware machine.
  • Grote lader-adapter.
  • Geen SSD.
  • Koude boot-up duurt lang (30+ sec).
  • Wifi antenne is relatief zwak.

Zeer krachtige HD-touch laptop met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Gekozen in de Best-Buy-Guide van augustus '14.

Ik had gehoopt op een mat scherm, maar bij openen van de laptop bleek het een glanzend scherm te zijn. Het glanzende scherm is echter zeer helder met goede inkijkhoeken. De glans is goed mee te leven.

Op mijn vorige laptop had ik een betere wifi ontvangst. Ik heb gehoord dat dit te maken kan hebben met de metalen afwerking.

Leuke extra is de login met behulp van gezichtsherkenning. Ik had dit eerder op een Toshiba, maar dat duurde veel te lang om praktisch te zijn. Deze software van Asus is echter razendsnel en werkt makkelijker dan het intoetsen van een pin of wachtwoord. Nadeel is dat het niet fool-proof is, je kunt door een foto te gebruiken (bijv. op je smartphone) gewoon inloggen.

De laptop wordt geleverd met een mini subwoofer. Dat maakt het leuker om het geluid van de laptop te gebruiken, maar voor een beter effect sluit ik toch nog liever mijn versterker aan.

Ik vind het toetsenbord niet ideaal: voor een 15 inch laptop zou er ruimte genoeg moeten zijn. Met name de afstand tussen de 3 delen: het numerieke deel, pijltjes toetsen en de rest; ze zitten te dicht op elkaar.

Het touch scherm reageert goed en het scherm wiebelt niet enorm. Dat zal ook wel te maken hebben met het gewicht van de laptop. Hij is zwaar en degelijk, hoewel het optillen met 1 hand ervoor kan zorgen dat je de body bij de DVD speler indeukt.

Heb jij ook een Asus N550JK-CM082H?