Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver Review

Burtezz 3 september 2014, laatste update op 24 maart 2015, 895 views

Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver

Prima machine voor school, huis, tuin en keuken. (ja echt; het is een prima recepten machine!) Voor het geld; goede functionaliteit en kwaliteit. Koop deze ivm grootte van scherm en toetsenbord.

Pluspunten

• Scherm
  • Toetsenbord
  • Extra ruimte voor HDD

Minpunten

• Gewichtsverdeling

Na een maand:
Het touchpad is enigszins irritant omdat de drukknoppjes ook "touch"-gevoelig zijn. Ik gebruik mn touchpad met twee vingers, van beide handen 1. Dus als ik een beetje te lomp werk, dan detecteert het touchpad (zonder wijzigingen met software) een dual-touch en gaat het scherm zoomen etc.

Verder; mijn desktop heeft het maar zwaar. Deze heeft praktisch geen draaiuren gemaakt sinds ik dit apparaat in het bezig heb!

Na twee weken:
Punten van "1 dag eigenaar" zijn eigenlijk onveranderd. Wellicht enkele toevoegingen:
+ Geluid is best ok. Ik vindt t geen probleem dat het geluid aan de achter kant zit. volgens mij is dit zelfs beter! Het vervormt het geluid van de speakers enigszins zodat het iets "ronder" klinkt. De speakers zijn redelijk klein, daarmee een beetje "schel".
+ Touch werkt top!
+ Voelt degelijk, ondanks het vele kunststof.
+ Scharnier werkt verrassend goed (ik was sceptisch!) Wel even opletten in welke hoek het scharnier staat als je de tablet terug plaatst. Dit is een basislesje en daarna werkt t goed.
+ Full-version windows! laat me bekende software draaien

~ Prijs is goed; ik twijfelde tussen een T100 en T200 (10,6" en 11,6") vanwege het prijsverschil versus (toetsenbord- en scherm)grootte. Voor mij is't de extra ca. 100 euro wel waard geweest.
~ Toetsenbord; maakt inderdaad iets meer geluid met typen. Ik vind het niet hinderlijk.
~ Dat het scherm zwaarder is valt nog steeds op, betekend volgens mij dat het enigszins hindert.
~ Accuduur is prima, ik werk ca 6,5 uur op een accu (beetje interneppe, muziekjes en office)

- Standaard apps. Asus knalt er een lading functieloze meuk op.
- Dat het toetsenbord kleiner is dan het scherm is wellicht het lastigste punt; het open klappen vereist aandacht (net geen lange nagels).
- Aanzetten vereist het indrukken van de power-knop voor een tijd van enkele seconden, gevoelsmatig hoeft dit niet zo lang. Hinderlijk is het niet, gewoon vreemd.
- Intern geheugen mag meer; er zit een 64bit processor in, laat het geheugen dan ook 4gb zijn, ben wel bereid daar enkele tientejs extra voor neer te leggen. 2GB is in meer dan 95% van de gevallen geen probleem, maar die 5% !!

Conclusie:
Perfect bank-PC-tje voor eventueel mobiel (school)werk. Afhankelijk van gebruiker; beetje youtuben, facebooken, excellen, muziekje, filmpje, emailtje, tweakertje, 9gagje... U know!

Oude (korte) review:
1 dag eigenaar
Toetsenbord heeft een fijne grootte,
"lage" scherm res. is niet hinderlijk.
Scherm <> toetsenbord mechanisme is nog een aandachtspunt.
Scherm is zwaarder dan toetsenbord; op schoot kan 'ie achterover gaan leunen.
Toetsenbord is kleiner dan scherm, dit hindert het openen iets meer dan verwacht.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver?

Reviews door de redactie