LaCie d2 Thunderbolt USB 3.0 3TB Aluminium

Specificaties 3TB 3.5" HDD met USB 3.2(G1), Thunderbolt 1 - Bekijk alle specificaties

LaCie d2 Thunderbolt USB 3.0 3TB Aluminium Review

page404 3 september 2014, laatste update op 10 maart 2015, 219 views

LaCie d2 Thunderbolt USB 3.0 3TB Aluminium

Fraaie, degelijk afgewerkte behuizing. Bijzonder snel; 190MB lezen en schrijven over Thunderbolt op een iMac. Ook erg lawaaierig.

Pluspunten

• Razendsnel; lezen en schrijven met 190MB per seconde (getest met Blackmagic Disk Speed Test).
  • Thunderbolt én USB 3 aansluiting.
  • Degelijke vormgeving.

Minpunten

• Erg luidruchtig, vooral bij het opstarten lijkt het wel een krakende kluisdeur.
  • Blauw lampje.... tsja. Voor mij hoeft het niet.
  • Voeding niet erg degelijk

Mobiliteit Score: 3
Ja, hij is snel. erg snel. Helaas gaat dit ten koste van de geluidsproductie, die is fors. Onderschat dit niet. Het is een erg onplezierig, hoog en indringend geluid. De vormgeving en afwerking van het apparaat is buitengewoon hoog, dit is echt een hele andere orde van kwaliteit dan de gemiddelde WD Elements. Het blauwe lampje vind ik wat erg aanwezig en een tikje overbodig. Kwestie van smaak, de meeste mensen zullen het wel mooi vinden.
Helaas is de drive in januari overleden en de reparatie is een soap geworden. Eerst een nieuwe adapter ontvangen, dat bleek niet het probleem te zijn. Na 4 weken kreeg ik 'm terug, met een nieuwe drive. Na enig prutsen kreeg ik 'm weer opgestart. 4 dagen probleemloos gedraaid en vervolgens exact hetzelfde issue: zo dood als een pier. Lijkt echt op een voedings- of electronicaprobleem. Nu alweer 3 weken onderweg, en het is nog steeds niet duidelijk wat er aan de hand is.

Heb jij ook een LaCie d2 Thunderbolt USB 3.0 3TB Aluminium?