Specificaties 19,5" @ 1600x900 (WXGA++) (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Hanns.G HL205DPB Zwart Review

JorisV 3 september 2014, laatste update op 3 september 2014, 144 views

Hanns.G HL205DPB Zwart

Redelijke monitor voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Prijs, niet te hoge resolutie, DVI ingang, speakers.

Minpunten

• Beeldkwaliteit.

Op zoek naar een monitor voor de computer van de kinderen. Eisen waren niet te duur en hij moest in het kastje passen (IKEA, maximaal 32 cm hoog. Dat kan net met een 22 inch monitor maar makkelijker met een 20 inch monitor (en 16:9). Full HD niet noodzakelijk en misschien zelfs niet wenselijk gezien de bijbehorende basiscomputer zonder extra grafische kaart. De kinderen zitten er redelijk dicht op en met enige regelmaat met hun vingers eraan, dus dat vond ik een grote investering niet waard.

Specs (een aantal niet geloofwaardige specs van de fabrikant weggelaten)
Pixel pitch 0,27 x 0,27 mm
Resolutie 1600 x 900 Pixels
Beeldverhouding 16:9
Beeldscherm TN-paneel
Backlight type W-LED
Certificering CE, TCO, FCC
Energy Star-certificaat Ja
Beeldscherm, aantal kleuren 16,77M
Beeldschermdiagonaal 49,53 cm (19.5")
Gewicht 2,7 kg
Hoogte 34,07 cm
Breedte 45,73 cm
Diepte 16,93 cm
Helderheid 250 cd/m▓
Ingangsspanning 100 - 240V
Kleur van het product Zwart
Meegeleverde kabels Audio (3.5mm), VGA
Gemiddeld vermogen 2W (niet zelf gemeten)
Stroomverbruik (indien uit) 0,5W (niet zelf gemeten)
Stroomverbruik (in standby) 0,5W (niet zelf gemeten)
Hoek schuine stand 5 - 20░ met orginele standaard
HDCP Ja
3D-compatibiliteit Nee
Ingebouwde camera Nee

Vormgeving
Tamelijk sober, wat ik prima vind. De voet is prima, maar maakte dat het totaal net iets te hoog werd, zodat ik met de VESA mount zelf een voet in elkaar heb geknutseld.

Achteraf gezien had ik de bestaande voet ook wel uit elkaar kunnen schroeven en aan kunnen passen. Met de bestaande voet is het scherm iets achterover kantelbaar, verder niet.
Knoppen zitten rechtsonder het scherm aan de onderkant, waarbij niet is af te lezen waar ze voor dienen.

Bouwkwaliteit
Prima wat bij betreft. Geen ongewenste speling. Geen defecte pixels.

Beelkwaliteit
Tsja, voor deze prijs moet je geen top scherm verwachten. Ik heb geen testapparatuur, dus het is een volledig subjectieve beoordeling. Niet alles is scherp. Met name zwarte tekst op wit ziet er niet rustig uit. Ook ander hoog contrast is niet mooi. Kijkhoeken zijn matig, maar voor mijn doel voldoende: Horizontaal wordt het beeld vanaf 30 graden gelig, verticaal vanaf 45 graden wat donkerder.

Ingebouwde speakers
Dit was een bonus voor mij. Weinig plek voor dus dit kwam mooi uit. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, maar nog wel om aan te horen.

Zoek je een goedkoop scherm en heb je niet teveel eisen m.b.t. beeldkwaliteit is dit een prima scherm.

Heb jij ook een Hanns.G HL205DPB Zwart?