1 review

Think Tank Photo Street Walker Hard Drive Zwart

Specificaties Nylon, Polyester Rugzak - Bekijk alle specificaties

Think Tank Photo Street Walker Hard Drive Zwart Review

Almonar 3 september 2014, laatste update op 3 september 2014, 578 views

Think Tank Photo Street Walker Hard Drive Zwart

Bestaat de perfecte camera tas? Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb hem gevonden. In combinatie met een 'dag' tas is dit je ideale reis en / of trekking tas.

Pluspunten

• Ruimte; heel veel ruimte!
  • Kwaliteit van materiaal, afwerking (bijvoorbeeld YKK ritsen, zeer hoge kwaliteit Nylon, coating tegen regen, etc.)
  • Ergonomie (zelfs met vol gewicht +/- 18kg zeer comfortabel) door gebruik te maken van veel en goede vulling in de draagbanden. Heup gordels aanwezig.
  • 'Air channel' op het rug vlak waardoor er tijdens het dragen frisse lucht tussen je rug en de tas door kan stromen (we kennen allemaal de kletsnatte rug na een uurtje wandelen met een zware backpack.)
  • Heup gordel is volledig weg te werken in de tas als je ze niet wil gebruiken. Geen irritante bobbels voel / zichtbaar als ze in de tas weggewerkt zijn
  • Grote vrijheid van indeling
  • Goed gevoerd compartiment voor een laptop. Macbook pro 15.4 (2014) past er prima in. Ik denk dat de meeste 17 inch laptops er ook in passen, maar dan zal de battery grip van je camera afgehaald moeten worden
  • Meegeleverde regenhoes (vast te maken en weg te stoppen in de tas)
  • Tas valt niet op (zijnde een cameratas met een klein vermogen aan apparatuur)
  • Had ik al gezegd dat de tas heel ruim is?

Minpunten

• De tas ziet er ietwat saai uit. (let wel: dit is min of meer de design philisophy van Think tank dus niet zo zeer negatief te noemen)
  • Als een statief op de tas gemonteerd is kan de tas niet rechtop staan doordat het statief aan de onderkant in een soort van uitklapbaar zakje zit. Ik had graag gezien dat de onderkant van het statief gelijk zit met de onderkant van de tas.

Na een paar jaar allerlei verschillende tassen / merken gebruikt te hebben was ik toe aan iets degelijks. Mijn vorige tassen waren prima op het eerste gezicht maar er was altijd wel iets dat me stoorde: gebrek aan ruimte, kwaliteit, comfort etc. Een collega wees mij op het merk Think Tank en ik ben op onderzoek uitgegaan. Na deze tas gezien te hebben was ik direct om. Zoals je kan zien in de pluspunten is er eigenlijk geen een minpunt (op twee kleintjes na).

Ik heb inmiddels een aardige collectie L glas dus wilde een tas die me de nodige bescherming biedt, de ruimte geeft om alle apparatuur mee te nemen op reis (of als opslag thuis) en teglijkertijd niet schreeuwt: 'Ik ben een cameratas met heel veel apparatuur dus neem mij mee!!'

Wat betreft de ruimte: neem maar aan dat voor de meeste mensen onder ons deze tas ruim genoeg is (te ruim zelfs). Een opsomming wat ik er op dit moment in heb:

- Canon 5d3 met battery grip
- Objectieven (24-70 2.8, 16-35 2.8, 70-200 2.8 IS, 135 2.0, 50 1.4, 100 2.8 macro), allen met zonnekap
- 3 speedlights in hoes (600ex-rt)
- Canon transmitter voor speedlights
- Macbook pro 15.4" (in hard case)
- Balhead voor statief
- Draaggordel Blackrapid met toebehoren
- Alle kabels / accu's voor laptop en camera
- allerlei los spul (geheugenkaart houder, filters, batterijen, schoonmaakartikelen

Volledig gevuld is deze tas erg zwaar; als je licht gebouwd bent zal dit een behoorlijke tol eisen als je ermee aan de wandel gaat. Houdt daar rekening mee! Ikzelf gebruik deze tas alleen om te reizen en heb daarbij een Think Tank retrospective 7 pinestone (pricewatch: Think Tank Photo Retrospective 7 (Zwart)) voor dagelijks gebruik, wanner je bijvoorbeeld alleen je camera + extra lens / flitser mee wil nemen.

Over Think Tank: Think Tank is niet heel bekend onder de amateurs / semi-pro's en ik als amateur kende het merk dan ook niet voordat iemand ermee aan kwam zetten. Na de site van Think Tank te hebben gekeken (www.thinktankphoto.com) werd duidelijk dat het bedrijf als doelgroep semi- en pro's heeft. dat komt terug in de prijs die je betaald maar zeker ook in de kwaliteit die je ervoor krijgt!! Zelfs als amateur vind ik de tas zijn geld meer dan waard.

Tip: Als je naar de site van Think Tank gaat lees dan vooral de garantie filosofie die zij hanteren: verfrissend, duidelijk en realistisch (http://www.thinktankphoto.com/warranty.aspx)

Heb jij ook een Think Tank Photo Street Walker Hard Drive Zwart?