Asus Memo Pad HD 7 8GB Blauw Review

I_Alone 2 september 2014, laatste update op 2 september 2014, 555 views

Asus Memo Pad HD 7 8GB Blauw

De Memo Pad HD 7 lijkt sprekend op de Nexus 7 2012 (mijn vorige tablet) en kost nog niet de helft van de nieuwe Nexus 7. De Memo Pad komt dichtbij zijn voorbeeld en is voor zijn prijs (ik betaalde 100 euro) een prachtige tablet.

Pluspunten

• zeer gunstige prijs
  • prima scherm
  • netjes gebouwd

Minpunten

• soms tikje traag
  • geen omgevingslichtsensor (auto brightness)
  • gladde achterkant (weinig grip)
  • backlight niet erg sterk

Nadat de touchscreen van mijn Nexus 7 (2012) na anderhalf jaar kapot ging (aansluiting links van het scherm is volledig losgelaten) ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.

De Memo Pad HD 7 lijkt er sprekend op en is een kost nog niet de helft van de nieuwere Nexus 7. Omdat de opslag eenvoudig is uit te breiden met een microSD kaart ben ik voor de 8GB versie gegaan (100 euro all-in via Amazon Duitsland).

De HD7 ziet er vrijwel hetzelfde uit als de Nexus 7, alleen mist het de fijne rubberachtige grip van de Nexus en heeft het geen omgevingslichtsensor voor auto brightness. Nou vond ik die bij de Nexus persoonlijk niet zo prettig werken dus mis ik deze feature niet. De backlight kan niet zo fel dus dat kan het buitengebruik beperken (heb ik nog niet getest).

Het is even wennen aan de (extra) software die door Asus is geinstalleerd maar met NovaLauncher, die ik ook op de Nexus gebruikte, voelt het weer snel vertrouwd aan. Wanneer je veel tegelijk wilt doen merk je dat de processor tegen z'n grenzen aanloopt en dat zorgt soms voor wat haperingen.

Plus- en minpunten ten opzichte van Nexus 7 (omdat ik daar ervaring mee heb en het z'n directe concurrent is).

Heb jij ook een Asus Memo Pad HD 7 8GB Blauw?