Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

AOC i2269Vwm Zilver, Zwart Review

Barryke 2 september 2014, 341 views

AOC i2269Vwm Zilver, Zwart

Nu een week in gebruik en tevreden over de prestaties. De zij-randen zijn dunner dan gedacht (handig met dual monitor opstelling).

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding.
  • Geluid input ook via HDMI.
  • Speakers niet zo slecht als verwacht.
  • Goede aansluitingen. (DP, HDMI, MHL, audio in/out)
  • Veel kabels meegeleverd. (maar geen DP)
  • Fysieke knoppen verstopt aan onderzijde, geen touch.
  • Dunne randen links/boven/rechts: goed voor dual opstellingen.
  • Geen pixeldefecten.

Minpunten

• Lelijke brede zilver kleurige onderrand.
  • Vaste voet. (geen VESA mount)
  • Backlight dimmer reageert te snel.

De hoge/dikke onderkant rand (met het AOC logo) bleek bij levering toch zilver te zijn in plaats van zwart (zoals besteld bij AFuture), wat ik toch echt wel erg lelijk vind.

De firmware is af en toe wat te slim: het hele backlight dimt meteen bij een geheel zwart scherm, en licht meteen weer op zodra mijn (witte) muiscursor in beeld komt.

Ook de bediening knoppen moet je maar net kennen: voordat je volume omlaag kunt gebruiken moet je op volume omhoog drukken, anders krijg je een beeld "verbetering" feature die zwarte lijnen rond witte objecten tekent!?

(alleen getest met videokaart "EVGA GTX 750 Ti" via HDMI)

Heb jij ook een AOC i2269Vwm Zilver, Zwart?

Ik ben zoekende naar een nieuwe monitor. Deze monitor lijkt me door de dunne randen een mooie monitor. Je geeft in de review als minpunt dat er geen VESA mount is. Bedoel je dan niet meegeleverd? Ik heb ook bij de fabrikant gekeken en daar staat dat die er wel is. De vier gaten achter op de monitor lijken daar ook op te wijzen. Ik ga nu ook uit van de informatie van de fabrikant.
De voet "steel" zat al vast aan de monitor onderkant, ik weet niet of die los kan. Het platte stuk kon ik er zelf op bevestigen. De VESA mount gaten zijn me niet opgevallen.

Ik zal vanavond eens kijken..