LG G3 32GB Zwart

Specificaties 5,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG G3 32GB Zwart Review

SBDutchie 30 augustus 2014, laatste update op 30 augustus 2014, 1.475 views

LG G3 32GB Zwart

Mijn ervaringen van de G3 worden in deze review beschreven. Voor de prijs waarvoor je hem kan halen is het een koopje naar mijn mening.

Pluspunten

• Compact voor 5,5 inch scherm / 2,5K scherm / Korte oplaadtijd

Minpunten

• Speaker / Wordt snel warm tijdens gebruik

Ik had een paar keuzes voor een nieuwe telefoon. Ik zat te twijfelen tussen een Sony Xperia Z2 of een LG G3 32GB. Ik ben uiteindelijk voor de G3 gegaan. Het scherm en de camera hebben mij overgehaald.

Laten we beginnen bij het scherm. De LG G3 heeft een scherm met een resolutie van 1440x2560. op het scherm van 5,5 inch komt dat neer op een PPI van 538. Vergeleken met mijn vorige smartphone, de iPhone 4S, is het zeker een enorme stap die ik heb genomen. Vele zeggen dat je het verschil tussen een 1080p en een 1440p scherm niet ziet. Ik kan hier weinig over oordelen, omdat mijn 4S een sub-720p scherm had.

Voor de rest werkt het scherm gewoon naar behoren. Tekst is heel scherp, ik hoef niet in te zoomen om de tekst beter te kunnen lezen.

Het volgende is het design en bouwkwaliteit. LG heeft geluisterd naar de wensen van zijn klanten en heeft de G3 zo veel mogelijk naar deze wensen aangepast. Dit hebben ze wel extreem goed gedaan. In plaats van het ''glossy plastic'' waar de G2 een achterkant van had, heeft de G3 een achterkant van nog steeds plastic, maar deze lijkt wel erg op geborsteld metaal van een afstand. Het is niet erg gevoelig voor vingerafdrukken.
De knoppen zitten net zoals bij de G2 op de achterkant. Alleen steken ze nu minder uit, en hebben ze textuur. Zo kan je ze makkelijker vinden op de tast.
De telefoon zelf voelt best wel stevig aan. Hij is ook heel erg compact voor het formaat scherm.

De G3 heeft op het moment van schrijven het beste van het beste aan processorkracht. Een Qualcomm Snapdragon 801, Adreno 330 en 2GB RAM bij de 16GB versie en 3GB RAM bij de 32GB versie. De telefoon werkt in mijn geval heel vloeiend, tot nu toe bijna geen onnodige problemen gehad. Af en toe crasht een app, maar dat heeft waarschijnlijk met de app of de software te maken.

Hij heeft ook een achterkant die eraf kan, in tegenstelling tot de G2 waarbij dit niet kan. Dit geeft toegang tot het microSIM-slot, de microSD-kaartlezer en vervangbare batterij. De achterkant heeft ook 4 pinnen erin, zodat er met deze telefoon draadloos opgeladen kan worden. Ik heb echter nog niet de kans voor het draadloos opladen gehad, aangezien ik (nog) geen draadloze oplader heb.

Nu we het toch over de batterij hebben, de G3 heeft een batterij van 3000mAh, dezelfde hoeveelheid als bij de G2. Er was veel gedoe over de batterij, of hij het wel uit zou houden met een scherm met hogere resolutie. Het antwoord voor mij is: ja. Ik kwam gemakkelijk door een hele dag heen vanaf de 100%. aan het einde van de dag had ik misschien nog 30-40% over. Dit komt door de geweldige standby-tijd. Als de telefoon in standby staat, gebruikt de telefoon ook echt helemaal niks.
Ook iets om te zeggen is dat de G3 HEEL snel oplaad voor deze grote batterij. In iets minder dan 2 uurtjes gaat ie van 0% naar de 100%.

De camera heeft op de achterkant een resolutie van 13MP met OIS+, op de voorkant een resolutie van 2,1MP. Nu ben ik geen geweldige selfie-maker ;) , dus ik houdt het maar bij de camera op de achterkant. Deze heeft namelijk wel wat interessants ernaast. naast de dualtone-flitser heeft de camera ook nog laser auto-focus. Dit betekent dat de camera een infraroodlaser op een object afvuurt, en daarna, als de laser is teruggekaatst, berekent hoe ver het object is. Dit wordt omgezet naar een focus (denk ik, ik ben geen wetenschapper). Focussen op een object gaat dus echt razendsnel.
Video kan in 720p op 120FPS, in HD, in FullHD of in 4K. Video heb ik nog niet echt getest.
De software in de camera-app is heel simpel. Tenzij je op de menuknop in de rechterbovenhoek klikt, is het een "click-to-focus-and-shoot".

Over software gesproken, LG heeft de software heel erg aangepast. In plaats van de kleurrijke icoontjes op de G2, is het nu veel platter en simpeler. Ik vergelijk het graag met de overstap van iOS 6 naar iOS 7. De vele features zoals QuickRemote en Qslide apps zijn fijn als je ze vaak gebruikt, maar anders kan je ze verbergen. De skin van LG voelt ook heel licht aan, het maakt het toestel niet langzamer zoals wel bij Samsung apparaten gebeurt (naar mijn mening).

Nu over naar mijn minpunten. De speaker op de achterkant is niet heel erg goed. Ten eerste zit hij op de achterkant, dus je hand blokkeert hem de meeste tijd, en anders heb je geluid naar achteren als hij in landschapmodus staat. Maar het is wel een stuk beter dan de "stereo speakers" op mijn oude iPhone 4S.

Minpunt #2. Ook al gebruik je hem kort, hij wordt toch wel merkbaar warmer. Niet dat het een heel groot probleem is, maar ik wilde het wel laten weten.

Voor de batterij, de camera en nog veel meer is de G3 een topsmartphone. Zeker voor de prijs waarop je hem zelf kan hebben. Ik wilde graag mijn ervaringen van de telefoon delen, en dat heb ik hier gedaan.

Dit is mijn eerste review, laat mij weten hoe je hem vond, en of er nog punten zijn waarop ik mijzelf kan verbeteren.

Heb jij ook een LG G3 32GB Zwart?

+1Anoniem: 378251
30 augustus 2014 13:04
Nette review.
Is net als de G2 een schot in de roos.
Thanks.
Bedankt voor deze review!
Nu ben ik er toch wel over uit, dit wordt mijn nieuwe smarthphone.