Tronsmart T1000 Review

EN-IS 29 augustus 2014, laatste update op 5 september 2014, 3.913 views

Tronsmart T1000

De Tronsmart T1000 HDMI Mediaspeler is verrassend veelzijdig en laat een goede indruk achter. Het is erg gunstig geprijsd, gemakkelijk in gebruik, veel functies en opties, simpele maar strakke design en formaat. Minpunten zijn de verbindingsproblemen en het crashen van de Android app!

Pluspunten

• Prijs! Erg gunstig geprijsd.
  • Gemakkelijk in gebruik.
  • Heeft veel functies en opties.
  • Simpele maar strakke design en formaat.
  • Lekker vloeiend (voorgaande problemen lagen aan de Galaxy S4 - met de S5 geen problemen)

Minpunten

• Kleine haperingen en vertraging wanneer je een USB poort van de TV gebruikt.
  • Het bijna verplichte gebruik van een USB Lader.

Geluidskwaliteit Score: 5
  • Functies van de Tronsmart
  • Haperingen
  • Conclusie
INTRO:
De Tronsmart T1000 is een HDMI Mediaspeler wat vergelijkbaar is met de Chromecast van Google. Een nieuwe soort generatie van HDMI Mediaspelers.

De Tronsmart T1000 is dan ook een gedegen alternatief omdat deze veel meer functies en opties biedt ten opzicht van de Google Chromecast en ook nog eens gunstiger is geprijsd.

Een dergelijke extra functie die de Tronsmart T1000 heeft is bijvoorbeeld DLNA, Miracast en AirPlay van Apple. Naast Miracast ondersteunt het ook verbindingen vanaf een Windows PC, Mac, iOS apparaten als de iPad en iPhone en vanaf elk Android apparaat inclusief Samsung, LG en Nexus toestellen. Op de PC is het zelfs mogelijk om de Tronsmart T1000 als een tweede beeldscherm te laten functioneren.

DLNA staat voor Digital Living Network Alliance, en is een standaard om video, foto’s en muziek van het ene apparaat naar het andere te streamen. Miracast is een peer-to-peer draadloos screencasting standaard wat via Wifi Direct verbinding maakt op een manier die vergelijkbaar is met Bluetooth. Met Miracast is het mogelijk om via de Wifi verbinding audio, afbeeldingen en video naar of van pc, mac, tablet, mobiele telefoon, smartphone en andere apparaten te streamen.

De Tronsmart T1000 stelt gebruikers in staat om ook het scherm van een smartphone of tablet op een TV weer te geven en in real-time te gebruiken. Alles wat je op je smartphone of tablet ziet wordt in feite real-time gespiegeld op de TV (Mirror2TV) maar ook op een computer beeldscherm. Naast het spiegelen (dupliceren) kun je alles vanaf bijvoorbeeld de smartphone in Full HD streamen naar de TV.

De technologie achter Miracast zorgt ervoor dat zowel de verzendende en ontvangende apparaten Miracast moeten ondersteunen om te kunnen functioneren. Maar wat als je muziek, foto’s en films enzovoort naar een apparaat zoals een TV wilt streamen, die geen Miracast ondersteunt, wat moet je dan?

Dan zijn Mediaspelers als de Tronsmart T1000 met Miracast, DLNA, EZCast, AirPlay een hele goede uitkomst.

KEUZE VAN DE MEDIASPELER:
De Tronsmart T1000 heb ik gekozen voor de extra functies en opties die het biedt maar voornamelijk voor zijn prijs. De Tronsmart T1000 verandert elk TV in een Smart TV, een Smart TV omdat je naast alle media mogelijkheden ook kunt internetten, Twitter en zelfs Facebook op kunt gebruiken.

In deze review heb ik het apparaat gebruikt in combinatie met de Samsung Galaxy S4 (YouTube Video van de Tronsmart T1000 in combinatie met de GalaxyS4).

VERPAKKING & INHOUD:
De Tronsmart T1000 komt in een compacte doos en in de doos vind je de Tronsmart zelf, een handleiding in het Engels en een kabel wat bestaat uit een USB aansluiting, Wifi module en Micro USB aansluiting. De Tronsmart T1000 is mooi klein, simpel, strakke design en heeft aan de ene zijde een HDMI aansluiting en aan de andere zijde een Micro USB aansluiting om deze van stroom te voorzien.

De Tronsmart T1000 komt niet met een USB lader, de USB stroom voorziening moet dan ook uit een USB poort van de TV worden gehaald. Volgens de fabrikant heeft het apparaat maar 400ma nodig en een standaard USB poort op een TV zou 500ma moeten leveren. Heb je geen (vrije) USB poort op je TV, dan kun je gebruik maken van elk USB lader (minimaal 1mA) om de Tronsmart T1000 van stroom te voorzien.
http://i0.wp.com/chinakorting.nl/wp-content/uploads/Tronsmart-T1000-Mirror-2-TV-MiracastDLNAEZCAST-with-HDMIUSB-HostLED-Dongle-Black_6_nologo_600x600.jpg http://tweakers.net/ext/f/ISkeIDGYU5mS5mWUaaSWmwtT/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/9X5ExcsnQ4TcjBTd4Q9ZCFaA/medium.jpg http://i2.wp.com/chinakorting.nl/wp-content/uploads/Tronsmart-T1000-Mirror-2-TV-MiracastDLNAEZCAST-with-HDMIUSB-HostLED-Dongle-Black_1_nologo_600x600.jpg http://i1.wp.com/chinakorting.nl/wp-content/uploads/Tronsmart-T1000-Mirror-2-TV-MiracastDLNAEZCAST-with-HDMIUSB-HostLED-Dongle-Black_2_nologo_600x600.jpg http://i0.wp.com/chinakorting.nl/wp-content/uploads/Tronsmart-T1000-Mirror-2-TV-MiracastDLNAEZCAST-with-HDMIUSB-HostLED-Dongle-Black_4_nologo_600x600.jpg http://i1.wp.com/chinakorting.nl/wp-content/uploads/Tronsmart-T1000-Mirror-2-TV-MiracastDLNAEZCAST-with-HDMIUSB-HostLED-Dongle-Black_5_nologo_600x600.jpg http://i1.wp.com/chinakorting.nl/wp-content/uploads/Tronsmart-T1000-Mirror-2-TV-MiracastDLNAEZCAST-with-HDMIUSB-HostLED-Dongle-Black_3_nologo_600x600.jpg

Een YouTube filmpje van de verpakking:

SPECIFICATIES:
De Tronsmart T1000 onderscheidt zich van andere apparaten doordat deze niet echt Android draait. In plaats daarvan draait het een eigen aangepast firmware waarmee Android, iOS, Windows en OSX apparaten verbinding mee kunnen maken, de Tronsmart T1000 kunnen bedienen en naar toe kunnen streamen.
  • Processor: AM8251 (600mhz)
  • Geheugen: 128MB RAM en 128MB NAND
  • Aansluiting: male HDMI port
  • Extra’s: ondersteuning voor verschillende bestanden
  • Adobe PDF, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, etc.
  • Media: speelt bijna alle audio- en mediabestanden
  • avi, divx, mkv, ts, dat, vob, mpg, mpeg, mov, mkv, mp4, rm, rmvb, wmv, etc.
  • MP1/MP2/MP3, WMA, OGG, ADPCM-WAV, PCM-WAV, AAC, FLAC, et.c
  • Draadloze verbinding: 802.11n 300 Mbps WiFi (b/g/n compatibel) met WEP, WPA en WPA2, Ingebouwde Realtek RTL8188 Wifi Module 2.4Ghz
  • Apparaten: iOS / Mac / Android / Windows
  • Resolutie: 480p (HDMI)/ 720p (HDMI) /1080p (HDMI) (Full HD)
  • Taal: Nederlands/Engels/enzovoort
  • AirSharing: Ezcast, Miracast, DLNA, Airplay
Verdere specificaties zijn te vinden op Tronsmart.com en bij Tmart.com.

AANSLUITEN VAN DE TRONSMART:
De Tronsmart T1000 sluit je direct aan op de TV in een HDMI poort. Deze neemt in totaal 1 HDMI poort in beslag en de Micro/USB/Wifi kabel sluit je aan op een USB poort van de TV en verbind je de Micro USB aansluiting met het apparaat om deze van stroom te voorzien. De Tronsmart T1000 start verrassend genoeg erg snel op, binnen 3 seconden zie je de logo van Mirror2TV en in de volgende 10 seconden is het apparaat geheel opgestart en klaar voor gebruik.
http://tweakers.net/ext/f/r1hfdp0PNDS2CsLvS8xFKTa8/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/r1hfdp0PNDS2CsLvS8xFKTa8/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/hktHQx9BOlUFcvGFsowNroOh/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/mGmtw5hY1aUWqDhsivXlI8iR/medium.jpg

Een YouTube filmpje die de EZCast fabrikant heeft gemaakt voor het aansluiten van de HDMI Mediaspeler:

Smartphone / Tablet
Om gebruik te kunnen maken van de Tronsmart T1000 op de Smartphone en of Tablet installeer je de EZCast App die te vinden is in Google Play en in de App Store (iTunes).

Wanneer de app voor het eerst start, klik je op de bovenste ‘Zoek‘ knop om de Tronsmart T1000 die op de TV is aangesloten te vinden. De EZCast App zal eerst zoeken naar een Tronsmart apparaat in de buurt en wanneer gevonden zal deze in een lijst worden weergegeven. Na het aanklikken van de gevonden Tronsmart T1000 zal de EZCast App en het apparaat verbinding maken.
http://tweakers.net/ext/f/obHmtBKYIwo1ANDfuh5ZcqRC/medium.png http://tweakers.net/ext/f/mMQUFfbkrGk9xdPOMNyeKUkw/medium.png http://tweakers.net/ext/f/tLFwS5ig9iugG7D14tOqdnuJ/medium.png http://tweakers.net/ext/f/q0oIDdpoeIkLtSeRwm3aiXQq/medium.png http://tweakers.net/ext/f/jDFRpjVQkS2xxABdPd2lEYJO/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/C1lB8CBNgv2RzEiRkXRL6TzQ/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/hhMYYDfXQrc0nPPdGfFVsAIH/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/5TMNg2i3tkGYTOXt3PbFta8o/medium.jpg

FUNCTIES VAN DE TRONSMART:
Wanneer de EZCast App is verbonden met de Tronsmart T1000 is het mogelijk om alle media op de Smartphone en Tablet te delen met de Mediaspeler, bijvoorbeeld:
  • Foto
  • Video
  • Muziek
  • Camera
  • Documenten
  • Internet (web)
  • Cloud Video
Een YouTube filmpje die ik heb gemaakt waarin ik de foto en video mogelijkheden van de HDMI Mediaspeler demonstreer, de Tronsmart T1000 is hier aangesloten op de Galaxy S4 lader:

Foto
De ‘Foto’ functie opent de galerij en hiermee worden de foto’s op de Smartphone direct weergegeven op de TV. Ook is er ondersteuning voor het draaien, in- en uitzoomen van foto’s. Het weergeven van foto’s gaat het apparaat goed af en worden foto’s in hoge kwaliteit getoond. De weergave is erg snel, en is er bijna geen vertraging (lag).

Video
De ‘Video’ functie opent de galerij op de Smartphone. Na het selecteren van een video zal deze een aantal seconden bufferen en vervolgens start de video. Ondertitels worden door het apparaat ondersteund alleen heb ik helaas ondertitels niet kunnen testen. Het afspelen van 1080p Full HD video bestanden gaat verrassend goed en speelt het apparaat bijna alle video formaten.

Muziek
Om muziek te kunnen luisteren op de TV start je de ‘Muziek’ functie. Deze geeft alle muziek bestanden op de Smartphone weer en is het mogelijk om vanaf de Smartphone de volume en muziekspeler te beheren. Het afspelen van muziek is bijna direct, er zit bijna geen vertraging in het starten en het afspelen van muziek.

Camera
Met de ‘Camera’ functie kun je de beelden van de Camera app weergeven op de TV. Je kunt hier kiezen voor Hoge kwaliteit of Lage kwaliteit, ook kun je het beeld op pauze zetten en vervolgens opslaan als een afbeelding. Er is een hele kleine vertraging maar voor de rest werkt deze functie erg goed.

Internet & Documenten
De ‘Web’ functie spreekt voor zich. Hiermee kun je internetten op je Tronsmart T1000. De ‘Document’ functie geeft office documenten weer op het apparaat. Documenten als Adobe PDF, Word, Excel Sheet en Powerpoint worden ook ondersteund.
http://tweakers.net/ext/f/n3H0oWBn1xaJKMO8u1Zlrr7F/medium.png http://tweakers.net/ext/f/BL6jyBEVbAgTbVfnjTJnWafs/medium.png http://tweakers.net/ext/f/6EX7tEQ1oVqRozjnfZIAJ8F9/medium.png http://tweakers.net/ext/f/8pGCrexWDK0Z0r9bpqWFeX5l/medium.png

Youtube & Vimeo
Voor het afspelen van filmpjes van YouTube en Vimeo maak je het beste gebruik van de CloudVideo (functie) knop in de EZCast App. Hiermee krijg je een redelijk gebruiksvriendelijke interface waar je makkelijk gebruik kunt maken van YouTube. Het zoeken naar video’s, toevoegen van een video aan een afspeellijst en deze vervolgens afspelen is allemaal mogelijk met de CloudVideo functie.
http://tweakers.net/ext/f/sjiy7U7jEg8a4LMQPM4Qz5Bw/medium.png http://tweakers.net/ext/f/4BrkxnFGsrZnGaI2dOLroNT5/medium.png

Miracast
Met Miracast spiegel je het scherm van de Smartphone of Tablet op de TV en deze functie loopt bijna in zijn geheel soepel. Alleen bij het afspelen van een video merk je toch haperingen en is het niet aangeraden om bij het gebruik de Miracast functie video’s af te spelen. Het advies is om juist de DLNA Streaming functie te gebruiken die daarvoor ook is bestemd.

Om gebruik te kunnen maken van de Miracast functie, volg je deze stappen:
  • Klik op de EZMirror knop en volg de instructies
  • Zet Miracast aan door te klikken op de ON knop
  • De Wifi verbinding zal verbreken
  • Maak nu verbinding met je standaard Wifi verbinding
  • Op je Smartphone dien je de functie aan te zetten (op de Samsung toestellen is dit ‘Screen Mirroring‘ en op oudere Samsung toestellen ‘AllShare Cast’)
  • Kies nu de Tronsmart-XXXX apparaat als ‘Beschikbare apparaten’ en wacht totdat het is verbonden
  • Eenmaal verbonden kun je gebruik maken van Miracast
http://tweakers.net/ext/f/7nfOilT0EtwZs7KPrTXlY9ji/medium.png http://tweakers.net/ext/f/ZmzCXqRkOXPih0nbVHsbXtQN/medium.png http://tweakers.net/ext/f/UGne4JD10aGhp8UqA2ZVSPsS/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/bJW0kz7ISMV5dRWgkbuZdORX/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/fMbMuZpIRr11Eqme2ElUifX8/medium.png http://tweakers.net/ext/f/YprgeipPCiWYjJmB2OZuSxdJ/medium.png http://tweakers.net/ext/f/hOzwPQr3RvuQR28bVmWe6nAG/medium.png http://tweakers.net/ext/f/NY4rngWV4bL2zXt37gejmO5S/medium.png

DLNA
Met de DLNA Streaming functie speelt een video probleemloos af, wel treedt er zo nu en dan een kleine hapering op. Het pauzeren van de video en een seconde of 3 wachten zorgt ervoor dat het apparaat de video kan bufferen en vervolgens met veel minder haperingen verder soepel kan afspelen.
http://tweakers.net/ext/f/TyL0VHdBXELQ5FOtxW96vKdL/medium.png http://tweakers.net/ext/f/1f7TMjGTsbjkW65pNtDRHNLr/medium.png http://tweakers.net/ext/f/kekae20VkwKSoOUoarRVy5rV/medium.png http://tweakers.net/ext/f/EO18dY0ZYgolYRqhl8v16f3C/medium.jpg

Voor meer informatieFull HD 1080p
De Tronsmart T1000 is naast de Chromecast van Google de eerste HDMI Mediaspeler die echte Full HD in 1080p weergeeft. De Tronsmart T1000 is een volledige DLNA Streaming en Miracast apparaat. Met de Google Chromecast kun je maar bij een paar apps gebruik maken van spiegelen.

PC / Mac
Een ander functionaliteit van het apparaat is het kunnen dupliceren (spiegelen) vanaf een PC of Mac. Het spiegelen van een PC of laptop scherm naar een TV werkt goed en kan het handig zijn bij het geven van bijvoorbeeld een presentatie of wanneer je even snel wat wilt laten zien op een ‘groter’ scherm.

Als je de TV als tweede monitor wilt gebruiken dan maak je gebruik van de ‘Uitbreiding’ functie van de Tronsmart T1000. Dit kun je in stellen op de PC of Mac, de instellingen kun je vinden in de EZCast Applicatie voor op de PC of Mac. Helaas treedt er bij het uitbreiden van het beeld wel wat meer vertraging op dan bij de overige functies van het apparaat. Volgens de software fabrikant is er een speciale app voor Windows 8.1 en zorgt dit voor minder haperingen. Ik heb helaas dit (Windows 8.1 app) niet kunnen gezocht en getest.
http://tweakers.net/ext/f/HOFlaYpjDQvVUfZF1NpdWR2H/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/GHv4CyggJblsOs3BckoWHQgL/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/2P8Jx5DZnmBPYaYqLodKMxZ7/medium.jpg

Firmware & Software
Een positieve punt is dat de firmware en software ontwikkeling (voor Windows, Mac, iOS, Android, Windows Phone enzovoort) van de Tronsmart T1000 niet stil staat. Voor meer informatie over de downloads, kun je ook op de officiŽle website van Tronsmart kijken.

De Mediaspeler heb ik meer dan zes weken in mijn bezit en in deze zes weken zijn er drie software updates en een firmware update geweest. Dit vind ik dan ook een belangrijk plus punt want het komt weleens voor dat een Mediaspeler na een tijd niet meer goed functioneert omdat de fabrikant met de firmware & software ontwikkeling stopt.
http://tweakers.net/ext/f/WLERTqftMZIHZBMpTF4BEdOK/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/QNK8wuES7dSlaaBYilErzUjb/medium.jpg

In de ‘Instellingen’ scherm is de resolutie en taal te veranderen, ook is het mogelijk om de Tronsmart T1000 te verbinden met de Wifi modem/router. Een Update’ (upgrade) uitvoeren is mogelijk op het apparaat zelf. Deze functie zoekt naar de laatste firmware en wanneer er een nieuwe firmware is gevonden zal deze het downloaden en toepassen.

HAPERINGEN:
Wanneer er bij het afspelen van een video te veel haperingen ontstaan en het apparaat niet helemaal soepel functioneert, is dat volgens mijn ervaring te wijten aan het feit dat er waarschijnlijk niet genoeg stroom wordt geleverd door de USB poort van de TV.

Het is dan ook raadzaam om gebruik te maken van een USB lader van 5 volt met minimaal 1A output. Ik heb dit dan ook uitvoerig getest en heb vervolgens gemerkt dat wanneer ik de Tronsmart T1000 aansluiten op de originele lader van de Samsung Galaxy S4, het apparaat beter (lees sneller) functioneert, minder haperingen en vertragingen vertoont.

In de tests die ik heb gedaan had ik tot mijn beschikking een 32″ Samsung LCD TV wat ongeveer 3 jaar oud is. Tijdens mijn initiŽle test is de Tronsmart T1000 aangesloten geweest op twee verschillende USB poorten van de TV (voor test doeleinden). Bij een volgende test heb ik de Tronsmart van stroom voorzien middels een Samsung Galaxy S4 lader. De Tronsmart T1000 functioneert niet alleen sneller maar vermindert aanzienlijk de haperingen en vertragingen die op treden wanneer de Tronsmart T1000 is aangesloten op een USB poort van de TV. Het probleem kan ook aan de TV/Samsung Galaxy S4 liggen alleen heb ik dit verder niet kunnen testen, op een USB aansluiting van een Dell 24″ scherm functioneerde het apparaat prima. Bij veel haperingen is het advies om de Tronsmart T1000 aan te sluiten op een USB Lader.

Update 5 september:
Ik heb de Tronsmart T1000 afgelopen paar dagen een aantal uren getest met een redelijk nieuwe Samsung TV en een Samsung Galaxy S5. Alle kleine problemen, zoals verbindingsproblemen en crashes (van de Android app) waren volledig verdwenen. De Android app crashte niet eens een keer, verbindingsproblemen deden zich ook niet voor en ik kon lekker alles vloeiend gebruiken. Ik concludeer hieruit dat de minpunten vooral te wijten waren aan mijn Galaxy S4. Hierdoor verander ik mijn conclusie hieronder.

PRIJS:
Zoals eerder genoemd in de review, is de prijs en de veelzijdigheid van het apparaat de doorslaggevende factor geweest bij de keuze van het apparaat. De Tronsmart T1000 heb ik destijd bij Tmart.com besteld en in totaal §26.00 inclusief verzendkosten betaald.

CONCLUSIE:
Als ik kijk naar de veelzijdigheid van het apparaat dan ben ik best onder de indruk van de mogelijkheden en opties. De Tronsmart T1000 is een leuk apparaat en is het goed geprijsd.

Als je geen volwaardige Mediaspeler thuis hebt of niet veel geld wilt uitgeven, dan is de Tronsmart T1000 een absolute aanrader. Het is vanzelfsprekend dat het geen vervanger is voor een volwaardig Mediaspeler en het blijft een HDMI Mediaspeler alleen biedt het in mijn ogen veel voor zijn prijs.

Als de fabrikant/ontwikkelaar de EZCast app kan verbeteren en de vreemde / sporadische verbindingsproblemen en crashes kan oplossen, dan veranderd mijn 'aanrader' in een 'absolute aanrader' :).

Wil je een HDMI Mediaspeler voor simpele functies, waarmee je bijvoorbeeld Google Music op wilt gebruiken, Netflix en bijvoorbeeld YouTube op wilt kijken, dan is de Chromecast een betere keuze voor HDMI Mediaspeler.

Changelog:
29 augustus: review geplaatst (zonder foto's in verband met dat de foto album van tweakers maar 1 foto per keer upload - what year is it? 1999? :/ )
30 augustus: afbeeldingen geŁpload en toegevoegd aan review!
30 augustus: type en spel fouten, verbeterd her en der en extra info toegevoegd.
5 september: getest met Samsung Galaxy S5 en nieuwe Samsung TV - review aangepast her en der.

Heb je tips, vragen en of suggesties (incl. type fouten), reageer of DM mij! Ik hoor ik het graag! :)

Heb jij ook een Tronsmart T1000?

Mooie review gaaf dingetje _/-\o_ deze gaat op mijn verlanglijstje, ik was al een tijdje opzoek naar een betaalbaar Chromecast alternatief.
offtopic:
Wacht even.. een betaalbaar chromecast alternatief? De chromecast kost maar 35 euro..
Dit apparaatje heeft duidelijk meer mogelijkheden.
Dank je :) Leuk om te horen!

@Webgnome, yes, een betaalbaar Chromecast alternatief, voor ongeveer (en zelfs onder) de 25euro kun je deze bestellen.
Mag ik dit apparaatje met deze vergelijken?
pricewatch: Tizzbird N1 4GB

Ik zoek namelijk wel zoiets, maar heb geen smartfone. En voor zover ik het begrijp is een telefoon noodzaak?
Ik ken Tizzbird niet, en ik zou dan ook niet goed wat daar over kunnen zeggen. Ook is het 3x zo veel geprijsd als de Tronsmart.

Klopt, er is altijd een noodzaak voor een Smartphone of Computer. Je kunt zonder een externe apparaat de Tronsmart T1000 niet bedienen/gebruiken.

Heb je geen Smartphone? Geen probleem, een tablet of pc of laptop is ook voldoende. :)
Je maakt allereerst verbinding met de Tronsmart, en vervolgens kun je media delen en de rest van de functies gebruiken.
Ik heb uiteraard wel een pc en een laptop, maar dan weer geen Windows...met linux zal het wel weer een ander verhaal worden, schat ik.

(Die Tizzbird kost bij BBC nu §44.)
Voor Windows hebben ze dan ook een app, met Linux gaat het niet echt lukken denk ik.