Foscam FI9821W Wit Review

yellowuser 29 augustus 2014, laatste update op 30 augustus 2014, 1.276 views

Foscam FI9821W Wit

IP cam in gebruik als babyfoon en tijdens vakantie als bewakingscamera. Gekoppeld aan Synology NAS en surveillance station

Pluspunten

• veel bereik 300gr rond!
  • relatief goedkoop
  • WIFI
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Firmware upgrade kan falen
  • Foscam apps op ios en android werken gedeeltelijk
  • ingebouwde microfoon matig
  • ingebouwde speaker doet zeer aan je oren!

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
In combinatie met de synology DS212J zeer eenvoudig in gebruik.

Installatie:
Begin met een ethernet kabel de ipcam te configureren. Daarna WIFI aansluiten. Installatie gaat redelijk eenvoudig. Controleer goed welke volgorde van firmware updates je moet aanhouden, verkeerde volgorde kan een dode camera opleveren die alleen de Linux kernel opstart. Bij mij faalde een update en de camera is onder garantie vervangen.

Montage:
Bijgeleverde steun kan op muur en plafond prima worden bevestigd. Let bij rechtopstaande plaatsing op de maximale kijkhoek naar onderen.
Het adapter snoer is iets aan de korte kant.

Gebruik:
Prima beeld, overdag en 's avonds de IR Leds schakelen automatisch in bij duisternis. Deze zijn licht zichtbaar in donkere ruimten, maar dat ervaar ik niet als hinderlijk. Veel bereik rondom en goed zicht, de pan/tilt functie werkt met weinig vertraging.
De ingebouwde speaker is waardeloos en gebruik ik daarom niet. Als je echt wilt horen wat er gezegd wordt in de ruimte dan is een externe microfoon aanbevolen.

De samenwerking met het surveillance station van synology loopt goed. Bewegingsdetectie en vastlegging zorgt voor een stroom van e-mail met foto's door de camera gemaakt. Ik gebruik de synology ds. cam app. De foscam app geeft wel beeld maar de pan/tilt functie werkt niet.

Heb jij ook een Foscam FI9821W Wit?

Jouw plus- en minpunten komen niet overeen met jouw review. Geen van de punten komen namelijk terug. Ik ben bijvoorbeeld wel geintresseerd hoe je erachter kwam dat de firmware update kan falen, en ik ben benieuwd wat voor consequenties dit dan heeft.
Bedankt voor je feedback, review aangepast :)

[Reactie gewijzigd door yellowuser op 30 augustus 2014 14:44]