Specificaties 5,5" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G750 Wit Review

HTT-Thalan 28 augustus 2014, 541 views

Huawei Ascend G750 Wit

Fijne budgetknaller. Snelle telefoon met een groot scherm en voldoende opties. Je mist zaken zoals 4G of NFC en Full-HD maar het moet uit de lengte of de breedte komen natuurlijk :-).

Pluspunten

• Groot scherm (al had het van mij een centimeter minder gemogen)
  • Erg vlot
  • Geluidskwaliteit perfect
  • Synct/pairt goed met externe apparaten (b.v. BT Carkit)
  • Dual Sim
  • SD kaart slot voor uitbreiding
  • Accuduur tot nu toe prima (kom makkelijk een dag door met veel gepiel)

Minpunten

• Tot nog toe lijkt de encryptie-optie totaal afwezig (is standaard in Android, maar onvindbaar op deze telefoon)
  • Witte plastic achterkant is niet heel fijn om vast te houden
  • Dit geld tevens voor de algehele vorm, hij is te groot voor comfortabele bediening met 1 hand

Ik zocht een budgettelefoon met de volgende eisen:

- Dual Sim (werk- en privé-sim in één toestel)
- Fatsoenlijke accuduur (minimaal een hele lange werkdag met veel bellen)
- Als het kan een beetje aardige camera (beter dan de iPhone 4S)
- Groter scherm dan de huidige iPhone 4S

Tegen 239 euro was dit een heel aardige koop. Je hebt wat minder keuze in kleuren of hoesjes (ik moest de eerste hoes terugsturen omdat het gewoon Aziatische meuk was die slecht paste) en achteraf had ik liever zwart gehad dan wit, want de achterkant is niet egaal maar gestreept en hij glanst. Ook blijkt de zwarte een stroevere back te hebben die prettiger vasthoudt. Gelukkig heb ik nu een goede leren hoes gevonden (Mobiparts! :-)).

De accuduur valt me alleszins mee voor zo'n groot toestel met dito scherm. Met wat belletjes, veel spelen (want nieuw), wat games, mailen, browsen en Facebook haal ik de dag prima, en dan heb ik het niet over van 9 tot 5.

De camera leek eerst erg bagger, maar die bleek op 10MP te staan (breedbeeld) wat om mij vreemde redenen slechte, wazige foto's geeft. Op 13MP (wat 4:3 is) is 'ie wél scherp.

Je mist de cutting-edge zaken zoals NFS, 4G LTE, stereo speakers of een Full-HD scherm, maar ze moeten wat dingen snijden om de prijs te drukken, en dat begrijp ik. Een vreemde noot is dat ik de encryptie aan wil (moet) hebben, maar dat blijkt niet mogelijk, die optie is verdwenen (verwijderd?) uit het security-menu. Ik heb een case ingeschoten bij Huawei waarom dit is.

Hij is ter vervanging van mijn geliefde Pureview 808, die helaas niet meer met de tijd meekan in mijn situatie. Ik zal die geweldige camera nog heel lang missen op mijn smartphone, maar zo is het leven soms.

Heb jij ook een Huawei Ascend G750 Wit?

Hoe is navigatie met dit toestel ?