Specificaties GF GTX 560 SE (736MHz), 1,5GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Club 3D GeForce GTX560 SE 1,5Gb Review

Adinias 28 augustus 2014, laatste update op 21 november 2014, 187 views

Club 3D GeForce GTX560 SE 1,5Gb

Een fijne videokaart. Ik heb hem tweedehands uit Duitsland en hij werkte geweldig. Niet ergerlijk veel lawaai,

Pluspunten

• Kan bijna al mijn games op maximum aan met weinig lag
  • Klein formaat
  • Geen ergerlijke geluidsproductie
  • Goede prestaties voor een oudere kaart
  • Mooi ontwerp (IJzeren kap met plastic fan)

Minpunten

• Raakt nu langzamerhand echt outdated
  • 750 watt voeding nodig
  • Kan de nieuweste features van de Nvidia GeForce experience niet meer gebruiken.
  • 2 6-pins voedingsstekkers nodig
  • Geen normale HDMI aansluiting

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Wat mij bij de doos van de kaart meteen op viel was dat de kaart gemakkelijk in een kleinere doos paste. Toen ik de videokaart uit de doos haalde, zag ik meteen dat het geen extreem grote kaart was, maar een redelijk compacte kaart. De videokaart zou op zich nog prima in Mini-ITX pc's passen.

Het Design van de van deze GTX 560SE van Club 3D vind ik persoonlijk erg mooi. De ventilator die de GPU koelt mag dan van plastic zijn, maar de rest is van simpel zwart ijzer. In combinatie met het groen staat het erg neutraal en fraai in een kast. Het nadeel is echter wel dat het board waar de kaart op zit blauw is waardoor de kleur niet helemaal neutraal is.

Ook fijn is dat de kaart geen opmerkelijke geluidsproductie levert. Ik heb zelf tot nu toe nog geen last van de fans van mijn videokaart gehad, ook al zijn deze het luidruchtigst. Verder is de warmteproductie ook niet een probleem. De videokaart wordt bij zwaardere spellen niet extreem heet en kan ze gewoon op de hogere grafische settings aan.

Dit is dan met de spellen die ik ermee heb gespeeld ook te merken. Ik speel vooral World of Tanks, Battlefield 4, Battlefield 3, War Thunder, Minecraft, Civilization V, Space Engineers en Team Fortress 2 en de videokaart handelt de spellen goed aan. Ik heb de meesten op minimaal high-settings kunnen spelen zonder problemen. In combinatie met de GeForce Experience van Nvidia en zijn optimalisatiefunctie voor games worden de settings ook op de beste manier voor de videokaart aangespast. Hierdoor wordt gamen met optimale settings voor de videokaart nog fijner.

Overal ben ik erg positief over deze kaart omdat hij erg lang alles heeft kunnen draaien, het jammere is alleen dat hij niet de nieuwste features van Nvidia gebruiken kan en daarom vervang ik hem ook met een MSI GeForce GTX 660. Een andere rede is omdat de kaart zelf ook outdated raakt.

Nadelen zijn echter dat de kaart een dure voeding van 750 watt nodig heeft. De kaart was voor mij redelijk goedkoop, maar de 750 watt voeding vroeg nog eens 80 euro van me. De 80 euro was het wel waard, want de prestaties waren zeer goed. Ook zijn er vanwege de hoge voedingseisen ook twee 6-pins PCI-voedingsstekkers nodig. Dit is erg jammer voor een slechtere versie van de GTX 560, want hierbij zou ik zelf juist beter verwachten.

Heb jij ook een Club 3D GeForce GTX560 SE 1,5Gb?