Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JK-CM362H Review

thijs-west 27 augustus 2014, laatste update op 31 augustus 2014, 4.028 views

Asus N550JK-CM362H

Super laptop met erg goede prestaties, een ontzettend goed geluid en goede beeldkwaliteit! Topper!

Pluspunten

• Prestaties / Uiterlijk / Warmte / Beeld / Geluid / Touchscreen

Minpunten

• WiFi ontvanger

Super laptop! Na het inbouwen van een 512GB Crucial 550M SSD is de opstartsnelheid van zowel de computer als programma's ongekend snel. De prestaties zijn erg goed! Het spelen van high end games, zoals battlefield 4, kunnen vloeiend gespeeld worden op high en sommige op ultra. Het geluid van de laptop is daarnaast super! De speakers zitten van voren onder aan de laptop en produceren een erg goed geluid voor een laptop! De bijgeleverde bas voegt meer diepe tonen toe en wanneer deze achter de laptop wordt gezet is het geluid geweldig! :) Daarnaast kan het geluid erg hard gezet worden.

Het touchscreen op de laptop werkt erg goed. Het reageert direct net als op een smartphone. Het scherm zelf is erg mooi al kan het, wanneer er veel fel licht is, wat lastiger worden om donkere video's of games te zien. De kijkhoeken zijn echter goed. Daarnaast is het scherm vrij stabiel als je er met een vinger op drukt.

Ik heb wel het gevoel dat de wifiontvanger in de laptop niet erg sterk is. Mogelijk komt dit door de metalen behuizing maar waar ik met mijn vorige plastic laptop op sommige plaatsen in het huis een goede verbinding had heb ik dat met deze laptop minder. Dan kan de verbinding wat aan de zwakke kant zijn.

De bouwkwaliteit en afwerking is over het algemeen goed. Het opschroeven van de laptop is erg eenvoudig. Hiervoor heb je een Torx 6 schroevendraaier voor nodig! Geen Torx 5 wat ik in sommige filmpjes gezien heb. Deze had ik eerst gekocht maar hier kreeg ik sommige schroeven niet open. De Torx 6 sluit perfect op de schroefjes aan. Pas op met het openmaken van de achterkant. Deze is van metaal en heeft scherpe randen. Ik heb mezelf diep in de vinger gesneden hierbij, dus pas op.

Het bijgeleverde accusnoer is voor mij wat aan de korte kant. Daarnaast heb ik gemerkt dat wanneer de laptop aan de stroom zit er spanning op het metaal van de laptop komt te staan. Dit kan in het begin een wat schokkerig gevoel geven als je hier met de onderkant van je arm overgaat.

Over het algemeen ben ik super enthousiast over de laptop! De hoge prestaties, het uiterlijk en het geluid maken deze laptop echt tot een topper! Ik raad iedereen aan om er een SSD in te zetten. De prestaties zijn hierdoor verbeterd. Echter zijn deze met de hdd ook erg goed.

Heb jij ook een Asus N550JK-CM362H?

Klein vraagje is de internet verbinding goed genoeg om online games te spelen (tf2, minecraft en robocraft) en om te skype ( zonder video)
Ik heb deze laptop sinds gisteren en minecraft gaat er perfect op. Alles eigenlijk het is een goede high end laptop.
heb hem hier gekocht: https://www.4launch.nl/sh...-15-6---4710HQ--750GB--W8
De verbinding is zeker goed genoeg om online games te spelen. Dit doe ik zelf ook. De verbinding is logischerwijs dichtbij de router het sterkste. Hoe verder hier vandaan hoe minder de verbinding. Mijn ervaring is dat de verbinding in deze laptop minder was dan met mijn vorige. Echter geen enkel probleem wanneer je dus dicht bij een router zit. Nu scheelt dit ook erg per huis. Het helpt de verbinding niet om een router beneden te zetten wanneer je hoog boven in huis online gaat gamen.

Maar al de dingen die je zegt werken prima ;)
bedankt thijs nu ik dit weet zal ik de laptop waarschijnlijk wel gaan kopen want ik heb toch al n wifi range extender boven hangen dus geen probleem
Dank voor de review
Voor degene die een Tarx schroeverdraaier zoekt
kan beter een Torx gebruiken... ;)
Ooh haha ja;p
Ff aanpassen :P

Das idd makkelijker mensen zo'n torx ;)
Thijs, ik ben aan het kijken naar een CN361H maar kan nergens vinden of bij de standaard 8Gb ram 1 of 2 sloten gebruikt zijn, en hoeveel sloten deze laptop heeft. Weet jij dit? Oftewel: hoe eenvoudig is achteraf upgraden van ram?
He, ik wist het niet zeker. Ik heb er bij het openmaken van mijn laptop te weinig aandacht aan besteed. Maar op de site van coolblue lijkt het dat er een slot gebruikt is voor de 8 GB. Er zitten overigens twee sloten in de laptop.

Grtz.
Thijs! Weet jij of de "Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth" in deze latop is te bouwen?
Pls let me know! Misschien verhelpt dat ook jouw probleem met wifi ontvangen...
Daniel
Hè,

Sry btje laat. Maar dat durf ik niet volledig te zeggen. Ik heb wel gezien dat de antenne te vervangen moet zijn. Waarschijnlijk zal ik mijn antenne ook nog een keer vervangen. Ik weet t dus nie zeker.

Grtz.
Ha! Mooie review. Volgens tweakers.net specificaties heeft deze laptop een mat scherm, volgens bol.com een glanzend scherm... Kun je ons vertellen welke van de twee opties het is? ;)
Hè,

Het scherm is zeker weten glanzend. Een beetje te als je het mij vraagt. Moet zeggen dat dat wel een btje een nadeel is. Het moet niet te fel wezen of je ziet constant jezelf.

Grtz.
Ik wil deze laptop graag aanschaffen maar zit met het volgende. Ik wil er een SSD bij in plaatsen (dus de normale HDD ook laten zitten). Ik weet niet echt waar ik moet checken of dat mogelijk is dus ik vraag het hier maar even. Iemand een idee of dit kan? Moet/kan dat bijvoorbeeld ten koste van de DVD-drive?
Hè, dat is mogelijk. Er zijn verschillende bedrijven die speciale holders daar voor maken. Hier een linkje. Dit is zomaar een van die sites. Ze zijn vrij makkelijk op te zoeken op Google

Grtz,
Ook ik zit te kijken naar deze laptop, maar ik zit met een soort gelijke vraag. Je geeft aan dat je een ssd erin hebt gezet ipv. de hdd. Nou is mijn vraag hoe je de Windows 8.1 op de SSD hebt gezet?
Heb je dit gedaan met een recovery dvd of een gehele kopie van je hdd overgezet?
Is de recovery dvd gemaakt met Asus software of gewoon met windows?
Als je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt is hij dan weer zoals Asus hem geleverd heeft of gewoon een 'kale' Windows?

Ooh en hoe zit het met de garantie als ik er mee bezig ga?

Bedankt :D

[Reactie gewijzigd door BerryGosie op 28 oktober 2014 16:59]

Hè Berry,

Klopt. Ik heb er een crucial ssd kaart ingezet. Crucial heeft een speciale set die je kan bestellen. Daarmee kan je vervolgens je complete hdd omzetten naar je ssd. Ik moet zeggen dat dat niet heel soepel ging. Ten eerste moest ik een aantal instellingen in de BIOS aanpassen. Dit heb ik tevens opgezocht via een aantal YouTube filmpjes. ( ben ook niet zo'n specialist ;) ) En daarna moest ik een keer of 4 het clonen overnieuw doen omdat het niet werkte. Uiteindelijk is het gelukt.

Hier een link nr t product http://www.bol.com/nl/p/c...top-kit/9200000013566133/

Ik durf niks te zeggen over de garantie. Officieel is het geloof ik niet toegestaan. Maar ik heb geen zegels of dergelijke kunnen ontdekken.

Ook van de asus recovery cd kan ik niks zeggen. Deze heb ik niet gebruikt.

Thijs
he thijs,

Ik heb nog 1 vraag over de laptop, want het lijkt hier alsof je de als je een extra SSD (dus naast de HDD) wil plaatsen je de DVD drive moet wel halen, terwijl tweakers zegt dat er een SSD inzit, is er nu dan ruimte voor een SSD maar zit die er nog niet in of zit er hellemaal geen SSD in en is het een fout van tweakers?

gr,

Jeroen
Hallo Jeroen,

Mijn specifieke versie van mijn laptop had een 750gb grote hdd. Ik heb deze vervangen voor een Ssd. Wil je een hdd en ssd dan zal je inderdaad de dvd drive moeten ombouwen en daar je extra opslag installeren.

Gr. Thijs
hey, heb even een vraagje, heeft de laptop een verlicht toetsenbord?
en weet je ook toevallig wat het verschil is tussen de CM362H en de CM524H ?
Hallo,

Het toetsenbord is verlicht. De verschillen tussen deze types weet ik zelf niet. Ik zie ook geen verschil in de specs.

Gr.
Harstikke bedankt thijs,

Ik heb inmiddels de laptop gekocht (17 inch) en heb een Samsung 850 pro geinstalleerd.
Versie is iets anders maar verschilt niet veel, ik heb de ASUS N750JK-T4193H.
Het clonen ging gemakkelijk af met een extra kabeltje (sata naar usb3.0). Dat was binnen 5 minutes al klaar! Dit heb ik gedaan met het meegeleverde progje van Samsung.
Toen ik de laptop wou opendraaien zag ik dat ik niet in het bezit was van zo'n kleine torx nr5 schroevendraaier. Dus diezelfde avond nog één gekocht bij de Praxis.

Het openhalen ging na heel veel schroefjes verder gemakkelijk, maar de harde schijf eruit halen was wel een beetje een gepriegel. Ik kon de sata stekker niet van de hdd afhalen.
Hierdoor besloot ik maar de band met spoortjes van de data stekker van het moederbord af te trekken.
Daarna kon ik de stekker er af halen en aansluiten aan de ssd.
Ook bij het inbouwen was het een gepriegel om die sdd te bevestigen en de band met spoortjes van de sata stekker weer in het moederbord te schuiven.
De ssd heb ik met maar 3 schroeven vastgemaakt in de laptop, omdat er een andere band met spoortjes in de weg zat voor het desbetreffende laaste schroefje.

Hierna kon de laptop op worden gestart zonder problemen. Windows startte gelijk op en hoefde niks in te stellen in de BIOS.

Alles reageert nu heel snel.

Nogmaals bedankt voor de gegeven informatie.

Gr,

Dennis