Specificaties 26" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2607WS-1 Zilver, Zwart Review

Maxession 1 maart 2009, laatste update op 1 maart 2009, 2.261 views

Iiyama ProLite E2607WS-1 Zilver, Zwart

Pluspunten

• Kleuren en contrast
  • Snelle reactietijd
  • Geen backlight bleeding
  • Prijs (<350¤)
  • Connectoren (HDMI, DVI-D, VGA)
  • Kijkhoek

Minpunten

• Niet draaibaar
  • Niet in hoogte verstelbaar
  • Kijkhoek van beneden af (donker)
  • Geen HDMI kabel inbegrepen

Aankoop
Gekocht omdat mijn 19" CRT kapot ging, en mijn 15" TFT te klein was.
Ik gebruik het scherm voor te programmeren, films, games en internet.
Heb voor dit scherm gekozen door de goede reviews die ik erover vond, en ik deze voor een koopje (280¤) heb kunnen verkrijgen door 1 defecte pixel...deze was na een half uur al terug verdwenen hehe! 8-)
Maar zelfs zonder die prijs had ik deze nog wel willen kopen, goedkoper voor dit formaat met deze kwaliteit vind je niet.

Test
Getest met de gratis te downloaden film Big Buck Bunny in 1920x1080 HD resolutie voor de kleurweergave en reactietijd. Ik moet zeggen, prachtig gewoon! Geen ghosting, levendige kleuren. Zelfde geld bij men games.

Daarnaast heb ik deze ook getest om te zien of het zwart wel degelijk zwart was en of er geen backlight bleeding is. Dit heb ik gedaan met zowel verlichte als donkere films die zwarten balken hadden (16:9).
Bleeding is er helemaal niet, zwart is niet volledig zwart, eerder héél donker grijs, maar zeker goed genoeg.

Speakers zijn niet getest omdat ik deze toch niet gebruik.

PS; Ik had hiervoor wel een CRT scherm, maar weet wel wat ik van andere TFTs in kwaliteit kan verwachten, zoals de T220.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2607WS-1 Zilver, Zwart?

Ik heb dit scherm hier nu net een uur of drie staan. Vanmiddag gehaald bij een computerwinkel in Emmen. Doe veel met beeldbewerking, fotografie enzo en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de beeldkwaliteit: vooral contrast, kleuren (fabriek: warm) en helderheid. Wat mij meteen opviel is de vergrootte pixel pitch wat logischerwijs met een max. resolutie van 1920 x 1200 (t.o.v. 1920 x 1440 op Iiyama Vision Master Pro 514 CRT) ook niet anders kan op een 26" LCD. Toch denk ik dat met name wat betreft de resolutie ik beter af was geweest met een 24" LCD/TFT.

Maar... omdat het een lekker groot scherm is en zoals hierboven reeds aangegeven de helderheid, contrast, kleur, 2ms response, etc. eigenlijk voortreffelijk is in deze prijsklasse, heb ik de E2607WS maar een flink stuk naar achteren geschoven zodat de pixels iets minder opvallen (kan op een flinke werkbank als de mijne :).
Beetje kort?
Misschien wat meer uitleg over je positieve en negatieve punten enzo.
Goed opweg! :)
Heb dit scherm vorige week besteld op de zaak en kreeg em gisteren in huis.

Bij openen van doos:

1) DVI + Power + Audio kabel ontbraken.
2) Zakje van de manual was al losgerukt.
3) Bij het verwijderen van de plastic zak van het scherm zag ik al vet vingers midden op het paneel.
4) Voet was bekrast. En er zat ook duidelijk lucht onder het folie dat dit al eens verwijderd was.

Niet persee de schuld van Iiyama .. zullen ze bij de leverancier gedaan hebben.
Iig was dit de reden om hem terug te stoppen in de doos. Ik wil nieuw spul.

Maar kon het toch niet laten em hem even aan te sluiten.
Eerste indruk; Jezus .. wat een prachtig beeld O-)
Maar dat verging al snel toen ik al 2 levensgrote dode pixels in het scherm zag zitten.

Scherm losgekoppeld en terug in doos gegooid en word maandag terug gezonden naar de leverancier.

Maar door de ervaring met dode pixels ben ik toch een beetje huiverig geworden voor Iiyama. Maar we gaan zien wat de 2e shipment te bieden heeft!