Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Wit Review

Helixon 26 augustus 2014, laatste update op 26 augustus 2014, 716 views

Samsung Galaxy S5 Wit

Goede prijs voor een degelijk toestel.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Camera is super
  • Snel
  • Goede accuduur
  • Prima uitbreidingsmogelijkheden
  • IR blaster

Minpunten

• Waterdichte connector kapje breekt snel af.
  • Rand beschadigd snel
  • Vastlopers
  • Glitches
  • Usb 3.0 poort

Na een dikke 4 maanden vind ik het toch wel tijd om ook maar eens een review te schijven over deze geweldige telefoon...

Verpakking
De telefoon komt in een mooi en stevig doosje. In het doosje bevind zich het volgende:
  • De telefoon
  • Oordopjes
  • Oorkussentjes voor de oordopjes
  • Een minuscule handleiding
Alles is netjes, stevig en compact ingepakt.

De telefoon

Het toestel ziet er mooi uit en voelt degelijk aan. en ligt lekker in de hand.

Aan de onderkant bevind zich een kapje welke voor de waterdichtheid van het toestel zorgt
Het kapje voelt wat fragiel aan, en komt er met wat gefriemel uit. Onder het kapje vind je een usb 3.0 poort. voor het laden en dataoverdracht. Links van de aansluiting bevind zich de hoofd microfoon.

De aan en uit knop bevind zich rechts en voelt stevig aan met een goede knop feedback. De volume knop bevind zich aan de linker kant en ook deze voelt stevig aan en geeft een goede feedback.
Aan de bovenkant bevind zich de 2.5 mm jack, de IR blaster en de secundaire microfoon.

Aan de achterkant bevind zich links onder de speaker. Boven in het midden van het toestel bevind zich de Camera en flitser met ingebouwde hartslag sensor.

De software

Na het in elkaar zetten en het inschakelen van de telefoon komt het standaard Samsung/Android installatie menu te voorschijn. Na het afronden en instellen van het toestel ben ik het toestel eens gaan uitpluizen.

Het kleurrijke maar vooral ovezichtelijke menu werkt prettig, en je vind er alles snel. Het platte interface wat Samsung gebruikt oogt modern en volwassen. Eindelijk, de goedkope glas effecten zijn weg!
Een van de eerste aanpassingen die ik heb gedaan is het instellingen menu in lijstweergave gezet.

De Samsung Touchwiz schil loop als een trein. Al zijn er hier en daar wel eens wat glitches.

De camera

De camera is geweldig, deze maakt mooie, groote en scherpe foto's. Het maken van een foto gaat vrij snel, al is het opstarten van de camera redelijk langzaam ten opzichte van het maken van een foto.

De kwaliteit bij weinig licht gaat redelijk snel achteruit, en de foto's worden al snel korrelig. De flitser werkt prima, en hierdoor worden de foto's bij weinig licht ook weer mooi.

Problemen

Enkele problemen die ik met het toestel heb gehad zijn het hangen van het toestel en op korte tijd langzaam worden van het toestel. Na een software update werkt het toestel weer als vanouds, maar ik vraag me af waar dit vandaan komt.

Tevens is het afsluit klepje van de connector erg fragiel, en deze breekt snel af, wat bij mij dus is gebeurd. Een vervangend klepje kost 5 tot 10 euro.

Daarbij vind ik de usb3.0 aansluiting nergens op slaan. Im heb het nog nooit gebruikt. Ik gebruik enkel de micro usb aansluiting voor het opladen. Tevens is dit in het donker ook lastig om de oplader in te steken.

tot slot

Het is een goed toestel en werkt op wat puntjes na goed. Ik ben absoluut blij met mijn keuze voor de Samsung Galaxy S5. De S5 is kortom een echte aanrader!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Wit?