LG G3 16GB Zwart Review

Boboga 25 augustus 2014, laatste update op 4 september 2014, 310 views

LG G3 16GB Zwart

Mooi toestel, haarscherp scherm, mooie foto's, stelt snel scherp. Alleen jammer van de korte accuduur en de snel krassende behuizing waardoor ik 'genoodzaakt' was om ook een cover en screenprotector aan te schaffen.

Pluspunten

• Licht toestel
  • Scherpe foto's
  • Goede focus, ook met minder licht
  • Groot scherm
  • Scherm goed leesbaar in het zonlicht
  • MicroSD kaart

Minpunten

• Batterijduur (wel verbeterd met de v10h update)
  • Snel krassen in behuizing

Algemeen:
Eens wat anders voor mij, een android toestel, zelf zou ik hem niet aanschaffen bij een abonnement maar hij kwam zomaar op mijn pad en dan sla ik het zeker niet af!

Het eerste wat mij opviel toen ik het toestel uit de doos haalde was dat hij zo enorm licht aanvoelde! Het volgende wat me opviel is dat hij niet aan ging toen ik op de knop (op de achterkant) drukte..

De accu moest er nog in |:(

Na het doosje goed doorzocht te hebben vond ik onderin de accu, deze geplaatst en het gewicht van het toestel viel me nog steeds enorm mee! Zeker in verhouding met een Nokia Lumia 920 of een iPhone 4, en dat voor zo'n toch wel groot toestel.

Infrarood:
Ook heb ik natuurlijk even gespeeld met de 'Quick Remote' functionaliteit van het toestel, dit werkte uitstekend op de TV, je doorloopt een paar testen of de TV op de telefoon reageert en hij weet welk model het is. Alleen jammer dat de Samsung Settop box(Ziggo) niet wilde reageren op het toestel, of dat aan het toestel ligt of aan de Samsung durf ik helaas niet te zeggen, al vermoed ik de Samsung want die doet wel vaker moeilijk met de afstandsbediening.

Foto's icm laser scherpstellen:
Het maken en scherpstellen van foto's gaat lekker snel, ook in omstandigheden met weinig licht, hier zie je toch een voordeel in het scherpstellen doormiddel van de laser autofocus die het toestel aan boord heeft.

Ook het vastleggen van bewegende objecten (in dit geval hondensport) gaat goed met dit toestel het verbaasde me hoe scherp actiefoto's werden terwijl er een hond door beeld heen kwam. Voor een aantal voorbeelden, zie de gallery.

Het valt me wel op dat de HDR foto's van bewegende objecten snel onscherp zijn, dit zal vermoed ik te maken hebben met het maken van een x aantal foto's kort achter elkaar met verschillende belichtingsstanden.(Zie foto 2 in de gallery)

LG PC Suite:
Om het toestel te synchroniseren met de PC levert LG een PC Suite, aanvankelijk had ik wat moeite om deze werkende te krijgen op een laptop met stricte security policies maar op de PC ging dit zonder problemen. Beide machines draaien overigens Windows 8.1, vermoedelijk wordt op de laptop de auto-updater van LG geblokkeerd op 1 of andere manier. Toen dit eenmaal werkte was het vrij simpel om een iPhone 4 te 'migreren' naar dit toestel, dit heb ik alleen niet gedaan omdat de data die gemigreerd zou worden toch al in de cloud beschikbaar was.

Accu:
De verhalen die je leest over het snel leegraken van de accu zijn helaas waar, na 1 dag gebruik van 10 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds was de accu toch echt leeg en moest deze opgeladen worden. Gedurende de dag heb ik de Health app gewoon op de achtergrond laten draaien en een aantal foto's en filmpjes gemaakt.

Na 1 week gebruik kwam de V10H update beschikbaar, deze zou power-improvements bevatten en dit lijkt ook waar te zijn, de levensduur van de acculading is met deze update flink verbeterd!

Robuustheid:
Na 1 dag voorzichtig gebruik toch al een kras op het toestel, niet op het scherm
De kras die na 1 dag voorzichtig gebruik op het toestel, niet op het scherm zat heeft me doen besluiten om meteen maar de Quick Circle cover te bestellen samen met een screenprotector, iets wat ik normaal niet heel snel bestel voor een toestel omdat deze meestal wel redelijk robuust gebouwd zijn, bij mijn Nokia Lumia 920 kan ik na een jaar gebruik namelijk nog geen kras op de behuizing ontdekken die even diep is als degene die nu al op de G3 zit, ik had voor dit type toestel toch wel een iets stevigere behuizing verwacht.

Google Play store:
Dit toestel is tevens mijn eerste 'echte' aanraking met Android en vooralsnog valt het me niet tegen, al valt me 1 ding op, ik krijg bij installatie van apps uit de playstore regelmatig een Error 941, het lijkt mij dat dit niet zo hoort, hier moet ik nog even verder naar kijken al lijken diverse hits op google te wijzen naar een caching achtig iets op het toestel. Dit vind ik erg vreemd aangezien dit al speelde bij de eerste apps die ik probeerde te installeren op het toestel. Hier zal ik nog even verder naar moeten kijken, als iemand tips heeft hoor ik het graag.

LG Health App:
De ingebouwde health-app. Een overzichtelijke app die na instellen van je profiel (leeftijd, lengte, gewicht) een doel voor je stelt op basis van je BMI. In mijn geval kwam ik uit op 273kcal per dag wat overeenkwam met 9101 stappen.

Deze app kun je gewoon op de achtergrond mee laten draaien en registreert het eea beter als ik had verwacht. Zo moest ik onverwacht even een stukje hardlopen en zag thuis dat de app zelf gedetecteerd had dat ik aan het hardlopen was, viel me enorm mee! Ook kun je zelf een track opnemen waarbij je de keuze hebt uit lopen, hardlopen, fietsen, wandelen en inline skaten.
Helaas heb ik even geen fiets en inline skates beschikbaar dus durf niet te zeggen of deze activiteiten ook automatisch gedetecteerd worden of dat dit echt tracks zijn die je zelf moet starten.

Filmpje:
Als laatste nog een filmpje wat in slow-motion mode opgenomen is, voldoet eerlijk gezegd aan de verwachtingen die ik ervan had :)

Als er nog specifieke vragen zijn over dit toestel, laat het gerust weten :)

Heb jij ook een LG G3 16GB Zwart?

Leuke extra toevoeging met dat filmpje :)

Wat vond je trouwens van het resultaat als je de slow motion met 1080p filmt?
Thanks :)

Slow motion met 1080p is helaas niet mogelijk, er wordt met 720p en 120fps opgenomen. Overigens is het wel nodig om een in slow motion opgenomen video na te bewerken op de PC om het slow motion effect dus te verkrijgen.
Las wel dat je maar 30fps kon filmen op Full HD, maar wist nog niet, dat je de slow motion-mode hiervoor niet kon gebruiken. Bedankt voor deze extra info.