Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 6000-serie 42" Zwart Review

martijn946 25 augustus 2014, 615 views

Philips 6000-serie 42" Zwart

Voor de reden dat ik hem kocht (SmartTV) presteert deze echt ver onder de maat. Veel vastlopers, erg traag en daarmee absoluut niet het geld waard. Beeldkwaliteit is prima, zover ik das als leek kan beoordelen.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Genoeg ingangen voor diverse apparatuur
  • Ambilight is helder en duidelijk

Minpunten

• Traag menu / firmware
  • Veel vastlopers met alle onderdelen SmartTV
  • Geen draaiplateau in de voet

Deze televisie heb ik gekocht met name vanwege het SmartTV gedeelte. Ik vond het prettig om functionaliteiten als "Uitzending gemist", "RTLXL" en "Kijk" (SBS groep) te hebben waarmee ik zelf kon bepalen wanneer ik wat wilde kijken.

Na het starten van de televisie duurt het ongeveer een minuut voordat alles werkt. Als je te snel wilt, schiet de TV in de stress en kan vastlopen.

Tijdens het bekijken van items op bovengenoemde onderdelen maar ook YouTube loopt de televisie vast. Dat kan na een minuut zijn, maar ook na een kwartier. Erg vervelend en je moet de gehele televisie uit en aanzetten (met de stekker!) want niks reageert meer. Vervolgens kan je opnieuw beginnen.

Ook de Skype functie werkt gebrekkig. Ik heb de originele Philips camera speciaal daarvoor gekocht. Na een week "goed" (maar traag) te hebben gewerkt kan ik niet meer inloggen: de TV vindt dat ik geen netwerkverbinding meer heb. Dat is opmerkelijk, want ik ben zowel via LAN als WLAN verbonden.
De TV is voorzien van de nieuwste firmware, dus dat kan het ook niet zijn.

Een lang verhaal kort: ik ben klaar met deze televisie! :(

Heb jij ook een Philips 6000-serie 42" Zwart?