Specificaties 3,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Q10 Zwart Review

mkools24 25 augustus 2014, 429 views

BlackBerry Q10 Zwart

De bouwkwaliteit is matig en het OS is een complete chaos. Ik zou niemand deze telefoon willen adviseren.

Pluspunten

• Hardware toetsenbord werkt fijn.
  • Mooi design.
  • Momenteel goedkoop te krijgen.

Minpunten

• BB 10 OS
  • Bouwkwaliteit

Ik nam een sprong in het diepe en kocht de Q10 puur vanwege de lage prijs, maar als je er een tijdje mee werkt snap je ook gelijk waarom de prijs zo laag is. Mijn laatste BB was een Bold 9000 en dat was echt een geweldig toestel maar dit is helaas geen schim meer van die oude Blackberry.

Komende van een lange serie touch-only Android telefoons dacht ik laat ik eens een keer weer een toestel nemen met een hardware keyboard, want dat vond ik bij de 9000 zo geweldig en het toestenbord is bij de Q10 nu ook weer dik in orde.

Maar helaas, BB 10 OS verpest de telefoon volledig. Het maakt hem log, traag, het is totaal niet inventief en alles lijkt tegendraads te werken. Na twee weken gebruik moet ik soms nog een tijdje sliden om gewoon een telefoontje te plegen of een bericht te sturen. Het OS zit zo onlogisch in elkaar dat ik me afvraag wie dit ooit heeft kunnen bedenken.

Die slide besturing is het meest vreselijke wat je iemand voor kunt schotelen, steeds weer kom je in een scherm waar je niet in wilt zitten en een home screen lijkt niet aanwezig te zijn dus je kan ook niet even terug naar het begin.

BB 10 OS is een complete chaos en zo voelt het ook wanneer je ermee werkt. Ben ik dus blij dat mijn telefoon na een week al niet meer werkt en ik hem terug ga sturen en om ga ruilen voor iets anders.

De simkaart wordt niet meer gedetecteerd en het touchscreen is al defect, werkt voor de helft niet meer. Ook de verdere bouwkwaliteit laat te wensen over, de batterijklep zit er maar losjes op en gaat eenvoudig los in je broekzak waardoor de batterij eruit valt. En het is niet zo dat ik er meer mee heb gedaan dan vervoeren in mn broekzak.

Ik heb ze een kans gegeven maar voor mij nooit geen blackberry meer.

Heb jij ook een BlackBerry Q10 Zwart?

Kapotte klepjes/scherm/simkaarthouder is een defect aan je toestel. Dit kun je gwn onder garantie laten maken.
Dat BlackberryOS anders is klopt wel, maar ik vind je mening niet zo onderbouwt. Ook schijnt (volgens andere reviews) BBos snel en stabiel te zijn.

Nu wil ik niet je review de grond in boren, maar volgens mij had jij een defect exemplaar ;)
wat een rare "review". ik vind blackberry 10 nu juist het beste en meest stabiele besturingssysteem van het moment. En ik ben iemand die alles uitprobeert. Juist het oudere blackberry besturingssysteem vond ik matig. Ik gebruik zelf nu oa een q5, die is erg scherp geprijsd en biedt als smartphone voor minder dan 200 euro meer dan welke andere smartphone dan ook. Toch zou ik liever een q10 hebben wegens de betere bouwkwaliteit en mooie afwerking. maar die is juist weer fors duurder. Dus van deze review snap ik helemaal niets...Over smaak valt te twisten maar dit heeft niets te maken met een objectieve beoordeling.
Ik denk ook dat je een defect exemplaar had,want je hebt inderdaad gewoon garantie.

Wat betreft OS, welke versie heb je erop? Want de laatste OS versie is heel snel, lag-vrij en stabiel.

Met alle respect, maar lijkt erop dat je je helemaal niet verdiept hebt in de basic gestures van OS10. Want je kunt ten allen tijden terug naar hoofdmenu...
Nee, je hebt zo te lezen niet begrepen hoe het OS werkt. Geeft niet, maar een er dan een review over plaatsen is dan wat nutteloos. Alleen al met de keyboard shortcuts van de Q10 kun je mensen sneller bellen dan met een fulltouch telefoon. (deel van) de naam intikken 2 keer klikken en je bent aan het bellen. Neemt natuurlijk niet weg dat je blijkbaar hardware problemen had. Ook die komen mij niet bekend voor, na meer dan een jaar intensief gebruik heb ik nog nooit gehad dat de batterijklep losging, die zit er bij nog altijd vrijwel naadloos en zeer stevig op (ik gebruik geen hoesjes en stop hem ook veel in mijn broekzak).