Acer P223W Zilver Review

bluesman 1 maart 2009, 706 views

Acer P223W Zilver

Pluspunten

• Kleuren
  • Contrast
  • Helderheid
  • Mooi, diep zwart
  • Design ziet er ook wel cool uit

Minpunten

• Ik had een groene pixel in het midden van mijn scherm. Ik had pixelgarantie erbij gekocht bij Alternate. Zonder gezanik binnen 3 tellen een nieuwe gehad. Goeie service.

Had hem gekocht toen ie nog net nieuw was. Een hoop mensen vinden het glanzende scherm niet zo. Ik heb geen lichtbronnen achter mij, dus ik heb geen last van spiegelingen. En wees eerlijk, het maakt niet uit wat voor Samsung, Ilyama of LG of wat dan ook er naast zet; de kleuren zijn een waanzinnig stuk helderder, scherper en warmer. Je kunt er gewoon niet omheen.

Volgens de specificatie 5ms. Prima hoor. Ik heb nergens last van. Qua responstijd zitten de monitoren over het algemeen wel op een lijn. Die 2ms die andere merken adverteren geldt ook alleen maar voor grijs naar grijs. Contrastwaarden van 20.000:1 zijn ook complete nonsens. Dat is niet eens mogelijk met TFT.

Ik heb hem naast verschillende schermen zien staan die volgens hun specs veel beter waren. Het enige waar ik objectief naar heb gekeken was hoe ik het beeld vond. Mijn conclusie was keer op keer dat er geen enkel scherm tegen de kleuren, de helderheid en vooral het diepe zwart op kan. HP had ook een soortgelijk scherm die ik ook erg mooi vond, maar die was 100 euro duurder. De keuze was snel gemaakt.

Spellen zien er geweldig uit. Van de felle kleuren in Crysis tot de donkere gangen in F.E.A.R. 2. Nogmaals, voor een TFT scherm zijn de kleuren heel goed. Films zien er ook goed uit. Ik gebruik hem ook voor Photoshop en Lightroom. Je kan een eigen kleurenprofiel maken wat erg handig is om te kalibreren.

Heb jij ook een Acer P223W Zilver?

Bedankt voor deze korte review, om hem beter te maken kun je wellicht:
- wat headers toevoegen
- aangeven met welke apparatuur je de monitor gebruikt
- screenshots voor/achter etc
Ik heb het scherm zelf ook, en inderdaad een mooi scherm voor een mooie prijs, wel jammer dat ik er destijds nog 300 euro voor heb moeten betalen.

En ook ik had één dode pixel aan de zijkant maar met de pixelgarantie van de BCC was dat snel opgelost.

En vooral de Cristal Bright technologie vind ik echt een pluspunt.
Ik heb dus ook hetzelfde scherm en, je raad het al, Ik heb ook twee dode subpixels. van één pixel bovenaan in het midden van het scherm doen de blauwe en groene subpixels het niet. Ik heb alleen geen pixelgarantie. Zo te zien heeft deze dus wel meer last hiervan.

Verder heb ik er soms ook nog wel last van is dat hij geen signaal krijgt terwijl mijn computer gewoon aan staat. Maar ik weet nog niet of dat aan de monitor of aan het beeldscherm ligt. Ook vind ik de handleiding die erbij zit een beetje karig. Ik had er een op internet op moeten zoeken om te weten hoe ik de monitor kan kantelen.

Voor de rest is het beeld helemaal goed, dus dat zit wel snor.