HP Envy 15-j103ed Review

Larsdedj 24 augustus 2014, 534 views

HP Envy 15-j103ed

Deze laptop gekocht voor school en games ( lol/smite mw2 ) Draait de games perfect en heeft nog best een lange accuduur wanneer er geen games gespeeld worden.

Pluspunten

• start giga snel op ( ssd )
  • Nooit ram tekort
  • Relatief snelle processor
  • lange accuduur wanneer geen games gespeeld worden
  • goed videokaart ( gt750 )
  • best goed geluid voor een laptop
  • stevig gebouwd ( bovenkant en randen zijn alluminium)
  • toetsenbord verlichting is snachts erg fijn.
  • wordt absoluut niet warm, zeker niet als je hem op schoot hebt ( hp coolsense )

Minpunten

• wanneer er gegamed wordt start de gt 750 videokaart. dit merk je. want de ventilator gaat vrijwel gelijk vol gas aan.
  • je kan niet inloggen met de vinger print scan.
  • onderkant is kunststof.

De laptop is mooi vormgegeven. hiervoor ook een hp gehad, deze werd veel warmer als deze.
De laptop blijft koud wanneer er niet gegamed wordt of in ieder geval de videokaart niet inschakelt.

wanneer de videokaart actief is moet je het geluid van de laptop wat harder zetten om over het geluid van de fan heen gaan. opzich geen probleem, je bent tenslotte aan het gamen maar had misschien beter gekund.
wel is het zo dat de bovenkant van aluminium gemaakt is. hierdoor wordt de warmte goed verdeeld en brand je je handen in ieder geval niet.

verder denk ik dat de laptop wel tegen een stootje kan. het scherm is erg dun en daarmee ook fragiel. echter ga ik hier in ieder geval geen last van hebben. want als het scherm is ingeklapt heb je hier geen last van.
de adapter heeft een minpunt: het is een haakse stekker.
ik vind dat zelf niet prettig omdat er in een klaslokaal wel eens over een draad gestruikeld wordt. doordat de stekker haaks is, zou de contrastekker kunnen beschadigen.

de beelden tijdens een gemiddelde game zijn werkelijk waar perfect. beelden zijn heel vloeiend en hebben een goede kleurtemperatuur.

ook is het lekker dat de laptop 4 usb poorten heeft waarvan er eentje extra power heeft. IDEAAL voor het opladen van je telefoon, of het aansluiten van een externe brander.

zeker een aanrader als je bereid bent iets meer te betalen!

Heb jij ook een HP Envy 15-j103ed?

Welk nadeel in gebruik van kunststof[plastic] onderzijde heeft dit dan?
Sorry voor mijn late reactie,
Een plastic onderkant is schadegevoeliger. mijn vorige laptop is beschadigd bij het te hard neerzetten van de laptoptas ( plastic hoek gebroken ). ik zocht daarom een aluminium laptop. ik was in de veronderstelling dat deze laptop volledig van aluminium was maar dat is hij niet, dat wilde ik even benadrukken.

een erg groot nadeel is het niet. maar bij schoonmaken moet je de schroefjes dus niet te strak aandraaien:P
Prima review overigens😉