Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 6000-serie 47" Zwart Review

Smuggler 24 augustus 2014, laatste update op 24 augustus 2014, 1.169 views

Philips 6000-serie 47" Zwart

Een prima televisie als je geen speciale eisen hebt.

Pluspunten

• 3D effect is goed aanwezig
  • Voldoende HDMI ingangen
  • Snelle interface smart tv

Minpunten

• Vergeet wifi settings als tv uit is geweest.
  • Is te traag om games te spelen.

Keuze stress:
We waren nog niet direct toe aan een nieuwe televisie, de oude voldeed nog prima aan alle verwachtingen. (26 inch vestel uit 2007), We zijn echter met gamescom trein mee geweest naar Köln en kregen in de goodiebag een voucher mee van 100 euro op een Philips Ambilight televisie bij de BCC.

We hadden dus een beperkte keuze, deze keuze bestond uit ten eerste de scherm diameter:
32" 42" 46" 47" 48" 49" 50" 55" 60" 65"

Onze zit afstand tot de televisie is 2 tot 4 meter waarbij we het meeste op 4 meter afstand zitten.
Uit onderzoek is gebleken dat de ideale kijkafstand 3x het scherm diagonaal is, wat bij ons uiteindelijk op 47 inch is uitgekomen.

Daarvan hebben we eigenlijk de goedkoopste genomen die beschikbaar was, aangezien alle verschillen die we konden vinden geen invloed hadden op ons kijk plezier. en zeker geen prijsverschillen van 400 euro kunnen goedpraten.

De tv is trouwens hetzelfde als de:
pricewatch: Philips 47PFK6559 Zwart en de pricewatch: Philips 47PFK6549 Zwart
Het 3e cijfer van de 2e getallen reeks geeft enkel het verkoop kanaal aan, dat kan betekenen dat de doos er anders uit ziet, van gewoon karton tot aan een doos die zichzelf moet verkopen zonder verkopers in de buurt of eventuele verkoopafspraken achter de schermen.

Uitpakken:
De tv wordt geleverd in een Philips doos die zichzelf kan verkopen.
In de doos treffen we de tv aan, de voet van de tv (die nog in elkaar gezet dient te worden), de handleiding, afstandsbediening en 6 3D brillen..
In de gebruikershandleiding voor de voet staan 3 soorten schroeven beschreven er werden echter maar 2 soorten schroeven in de doos aangetroffen. Gelukkig paste alles ook in elkaar met de andere schroeven. Verder kan er weinig fout gaan met het in elkaar zetten van de voet.

Eerste gebruik:
De tv is bijna direct klaar voor gebruik, je krijgt de mogelijkheid om wat demo's te kijken over beeldverbetering, de mogelijkheid om je product te registeren en je moet nog even aangeven of je de internet verbinding via wifi of bekabeld tot stand wil brengen.

Internet op de tv:
De tv is via wifi verbonden met het internet op dit moment. Het 5GHz netwerk wordt keurig ontvangen en snelheden die behaald worden laten je zonder problemen full HD on demand kijken.
De standaard apps op de televisie werken ook direct zoals netflix / youtube / uitzendinggemist / kijk.
Als de tv uit is geweest zijn de wifi instellingen vergeten dit is wel erg vervelend.

Ambilight:
Ik hoefde eerst echt geen ambilight, er leek voor mij geen toegevoegde waarde in te zitten.
Echter bij de 2e film die ik keek op de televisie had ik een moment van WTF: waarom laten ze in deze scene een tv zien waarop de film verder gaat.... enkele seconden later toen ik wat beter keek bleek dit mijn eigen tv te zijn en was blijkbaar de rest van de omgeving bij de tv betrokken door middel van ambilight. Het werkt dus echt.

Beeld:
Ik heb totaal geen ervaring met het beoordelen van de beeldkwaliteit.
PC via hdmi ziet er goed uit.
Bij films met zwarte balken in beeld heb ik geen last van de zwarte balken.
Donkere scenes zijn goed zichtbaar.
Het scherm past zijn helderheid aan de omgeving aan (wel of geen zon buiten), bij beeld dat stil staat valt dit op maar wordt niet als hinderlijk ervaren.

3D:
3D is een leuke functie op de televisie, maar wil niet altijd geactiveerd worden bij bepaalde 3D filmpjes op het internet of 3D spellen van de computer.
Als 3D wel geactiveerd is dan is meestal een afstand van 3+ meter vereist om rustig van het 3D beeld te kunnen genieten. Nu is het wachten op 3D content op netflix.

Gaming:
De computer hier in huis is aangesloten op de tv zodat er snel een dvd of een spel opgezet kan worden.
Het gamen werkt echter niet, de reactie tijd is zo lang van de tv dat een racespel onmogelijk wordt gemaakt, ik heb het nog niet geprobeerd via de Xbox, maar ik heb deze problemen nooit ervaren op mijn eigen computer beeldschermen. Ik kom hier waarschijnlijk op later tijdstip op terug.

Smart tv
De hele tv reageert lekker vlot op de afstandsbediening, iets dat bijvoorbeeld de amino (glasvezelkastje) wel als voorbeeld mag gebruiken even als wat oudere Philips smart tv modellen die ik bij kennissen tegenkom.
Er is ook een app beschikbaar voor android en windows 8. De Android app voegt niets toe als je de afstandsbediening al in je hand hebt. De windows 8 app voegt wel iets toe met een volledig toetsenbord maar kost helaas 1 euro en heb ik dus nog niet aangeschaft.

Geluid
Het geluid is niet getest, we hebben bij de aanschaf van deze tv een soundbar erbij gekregen. Wel moet ik zeggen dat het geluid van de tv erg schel klinkt als je de soundbar ernaast hoort, hierbij moet ik wel vermelden dat ik geen pogingen heb ondernomen om het geluid van de tv zelf beter te laten klinken.

Instellen van televisie kanalen
Hebben we niet hoeven doen omdat we glasvezel hebben, en hebben dus geen ervaring met dit onderdeel.

Heb jij ook een Philips 6000-serie 47" Zwart?

Bevalt de tv nog? Heb je het nog eens met de Xbox geprobeerd? Zou kunnen dat het met die 400hz functie te maken heeft, weet niet kf je het uit kan zetten, maar als je game 40 / 60 frames verstuurd en de tv er nog 360 bij verzint kan ok me voorstellen dat het raar oogt :)
Instellen van televisie kanalen
Je bedoelt dat je niet analoog kijkt omdat je een mediabox hebt.
Het is maar hoe je het verwoord, maar inderdaad.
We krijgen het ook nog analoog binnen maar dat geeft geen meerwaarde.