Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart Review

dutchmartin 24 augustus 2014, laatste update op 25 augustus 2014, 2.417 views

Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart

een prima USB-stick met USB 3.0, met een prima prijs-prestatie verhouding heeft.

Pluspunten

• usb 3.0
  • gaatje om hem aan keycord of sleutelbos te hangen
  • makkelijk in en uit te schuiven

Minpunten

• plastic behuizing

inleiding
Omdat ik een USB-stick nodig had heb ik deze gekocht om te gebruiken en ook te reviewen.
met een prijs van ongeveer een tientje is deze USB-stick ook totaal niet duur voor een exemplaar van Sandisk, een merk waar ik al veel goede ervaringen mee heb.

foto's

benchmarks
Natuurlijk heb ik ook CrystalDiskMark op de USB-stick losgelaten om de prestaties te meten:

Op een USB 3.0 poort haalt deze USB-stick meer dan de geadverteerde 80mb/s leessnelheid.
Voor de volledigheid heb ik deze USB-stick ook getest op een 2.0 poort omdat tegenwoordig er nog steeds computers zijn die geen 3.0 poort hebben:

Heb jij ook een Sandisk Ultra USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart?

Bedankt voor de review. Mooie grote foto's en benchmarks. Meer heb ik niet nodig.
Ik heb exact dezelfde ( sdcz48-016g ) maar mijn resultaten zijn bedroevend. Zowel op laptop als op pc.

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 110.794 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 13.054 MB/s