Linksys SD2008 Review

eombah 28 februari 2009, 1.792 views

Linksys SD2008

Pluspunten

• geen

Minpunten

• geen 1Gb/s verbindingen, instabiel

Blijkt de oorzaak van al mijn netwerkproblemen te zijn geweest:
- geen een PC kon connecten met 1Gb/s. Soms 100Mb/s en soms zelfs maar 10Mb/s
- soms hele trage verbindingen (downloaden met 4kb/s), vooral met koud weer (!?). Heb al mijn kabels vervangen, DNS-instellingen honderd keer gecontroleerd, niks hielp

Van de week ging-ie stuk met de stroomstoring in Almere.
Heb een Netgear Prosafe gekocht, alle problemen opgelost.

Dit is het derde product van Linksys dat mij zeer slecht bevalt.
Het "By Cisco"-logo sprak mij aan maar blijkt niks te betekenen.
Geen Linksys meer voor mij.

ps. ben trouwens een Linux-gebruiker, heb altijd het idee gehad dat het met Windows beter werkte.

Heb jij ook een Linksys SD2008?

Blijkt de oorzaak van al mijn netwerkproblemen te zijn geweest:
- geen een PC kon connecten met 1Gb/s. Soms 100Mb/s en soms zelfs maar 10Mb/s

1, wie zegt dat dat het probleem is van je switch, ik had precies de zelfde problemen. Bij mij ligt 't dus aan mijn moederbord (P5N32-E Sli Deluxe), alle kabels opnieuw getrokken, 1x nieuwe router, 1x nieuw switch. Niets bleek te helpen. Heb voor 15 euro nieuwe netwerk kaart gekocht en probleem opgelost.

2, als je internet provider een druk moment had, wie zegt dat dit aan je switch ligt... Vind het bijzonder, volgens mij zijn er weinig switches die je als router kan gebruiken (DNS etc?)

Kortom, een slechte review, je geeft dingen de schuld waarvan je niet eens weet of het überhaupth wel de oorzaak is.

Overigens zegt het By Cisco logo niets, zet het er op. Er zit geen enkel onderdeel in van Cisco en volgens mij hebben ze zelfs allebei een eigen onderzoeks centrum?
je weet dat nieuwe linksysjes soms gewoon dienst weigeren aan slechte kabels?

ik moest de connector's van m'n hele 10Mbit netwerk opnieuw knippen om alles op full speed te krijgen, daarna alles ging perfect...je NIC's zijn toch wel 1GBit hè?

en het OS zal weinig uitmaken, dit is namelijk niet zoals het behoort te functioneren, of je ruilt hem in

[Reactie gewijzigd door Colan op 28 februari 2009 16:20]

Blijkbaar was dat ding dus al stuk?
Erg kort door de bocht, zeker deze zin :

---
Het "By Cisco"-logo sprak mij aan maar blijkt niks te betekenen.
Geen Linksys meer voor mij.
---

Linksys is echt wel een goed merk, waarschijnlijk heb jij gewoon een defect product gehad, iets dat de beste merken kan overkomen.
Als iets niet goed werkt, heb je recht op garantie, als het echt zo extreem tegenvalt had je daar toch al lang gebruik van kunnen maken.
Ik ken 2 mensen die eentje hebben: ikzelf en mijn broer.

allebei volledige Gigabit. Op alle poorten. Nooit problemen, met meerdere PC's, routers en NIC's.

Conclusie: alle SD2008 switches zijn perfect.

Even kortzichtig als deze "review"

Trouwens
....vooral met koud weer
Misschien helpt het als je je hardware binnen zet :)

[Reactie gewijzigd door Martin-S op 28 februari 2009 23:21]

Tjonge...het lijkt wel alsof iedereen hier aandelen Linksys heeft.

Als ik al tijden aan het klooien ben met een probleem en de oplossing zit in het vervangen van de Linksys switch is het niet heel vreemd dat het meest voor de hand liggend is dat de swicth gewoon brak is, toch? Dan ligt het echt niet aan de kabels of het moederbord.

Er had wat meer info in mogen staan maar deze persoon heeft gewoon een slechte ervaring met een Linksys product.
Ik snap niet waarom de "reviewer" niet bedacht heeft dat het wellicht een defect exemplaar is. Dit lijkt me namelijk niet echt normaal gedrag voor eens switch. Ik zou het apparaat onder garantie laten omruilen.

Daarnaast stemt het mij niet echt hoopvol als iemand meld dat ie aan DNS instellingen gaat knutselen om snelheidsproblemen op te lossen.

Ik kan niet anders dan eens zijn met de stelling dat dit geen review is.
Ik denk dat je hebt hoogst waarschijnlijk gewoon pech gehad en een apparaat dat al defect de winkel in kwam gekocht. Ik heb 4 jaar lang de 5 poorts SD2005 versie in gebruik gehad en sinds korte tijd nu de 8 poorts SLM2008 (managed) versie in gebruik. Met zowel XP/Vista/Linux/BSD.

Windows of Linux maakt echt niet uit voor een 'dooie' switch, wel kan ik me voorstellen dat Linux de handshake voor overdracht veel kritischer uitvoert.

Ik vind dat je review leest inhoudelijk als een boze afreageer actie. Een dergelijke post hoort thuis in voor mijn part het forum maar niet op een plaats waar objectiefheid gevraagd wordt.

Als ik dan ook nog je andere review lees over de WD 1tb externe schijf dan bevestigd dat mijn beeld van je.