Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 Review

Cantago 23 augustus 2014, laatste update op 23 augustus 2014, 301 views

Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8

Degelijke geheugenrepen die precies doen wat ze moeten doen.

Pluspunten

• Snel
  • Lage latency
  • Goede koelribben
  • Koeling is degelijk gemonteerd
  • Makkelijk in te stellen via XMP
  • Mooi uiterlijk
  • Heel netjes geprijsd

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Alle opties die je kan wensen zijn aanwezig. Ze draaien enorm stabiel, ook op de volle 1600Mhz, zijn netjes geprijsd en presteren goed. Niks op aan te merken.

Heb jij ook een Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8?

Ja, het is meestal het idee dat ze doen wat ze moeten doen, anders heet het defect. Maar wat is nu dé reden om voor deze te gaan boven andere setjes?
Doa's komen nogal eens voor helaas.
Dé reden dat ik voor dit geheugen ben gegaan en er tevreden over ben is dat hij voor een schappelijke prijs meer goede eigenschappen heeft dan zijn concurrenten. Oa XMP, koelvinnen en een lagere latency. Omdat ik een open kast heb vind ik het daarnaast ook belangrijk dat het geheugen er mooi uitziet en netjes afgewerkt is. Daarin steekt deze met kop en schouders boven andere merken uit.

Ik heb het geheugen zelf nog niet overclocked, maar als ik zie hoe makkelijk en soepel het op 1600Mhz draait en hoe veel goede reviews er zijn van mensen die hem fors overclocked hebben zonder instabiel te worden dan is dat wel een pluim waard.

Hopelijk heb ik hiermee aan je vraag voldaan.