ICIDU KeyColor 16GB Grijs Review

meule004 22 augustus 2014, laatste update op 22 augustus 2014, 315 views

ICIDU KeyColor 16GB Grijs

Voldoet aan verwachtingen. Geen hoogvlieger, maar dat was gezien lage prijs niet te verwachten

Pluspunten

• Lage prijs. Zeer compact, doet wat het moet doen. Prestaties voor een USB2.0 stickje heel behoorlijk

Minpunten

• Erg klein (kans op verlies!), voelt wat goedkoop aan.

Heb via de Mycom webshop een 2-tal gekocht omdat ik een eerder in mijn bezit zijnde exemplaar had weggeven. Werd getrokken door de lage prijs t.o.v. het model (klein en zonder dopje) EUR 6,99 p/st.

Mycom webshop is trouwens wederom geweldig, gisteren om 22:00 besteld, vandaag in huis zonder verzendkosten.

Ook al voelt de behuizing wat goedkoop aan, ik heb dat niet zo ervaren. Probleem met contact in USB poort zoals eerdere reviewer meldt heb ik niet ervaren - in meerdere PC's getest.

Hij is erg klein, wat kans op verlies vergroot. Ik heb dit opgelost door een sleutellabeltje (van de Action) er aan te hangen, die ook mogelijkheid geeft te noteren wat er op de stick staat.

Qua lees-performance voldoet deze stick gezien USB2.0 interface goed, zeker t.o.v. andere sticks in mijn bezit op USB2.0. Schrijfsnelheid is redelijk. En daar waar het vorige model ca 1/2 jaar geleden qua performance nogal instorte na formattering naar NTFS, blijft deze nu op peil. Opmerkelijk: oude model was ca 1/2 GB kleiner qua capaciteit.

To slot wat performance metingen met Zentimo:

• SMI USB DISK USB Device Station (J:), 15,0 GB "FAT32" (Icudu 16GB blauw, klein) BLAUWE LABEL
o Bestandstype Leessnelheid Schrijfsnelheid
o Kleine bestanden (32,0 KB): 3,60 MB/s 670,88 KB/s
o Middelgrote bestanden (3,0 MB): 19,67 MB/s 7,68 MB/s
o Grote bestanden (100,0 MB): 20,15 MB/s 5,84 MB/s
• SMI USB DISK USB Device ICUDU 16GB NTFS (J:), 15,0 GB "NTFS" (Icudu 16GB blauw, klein) BLAUWE LABEL
o Bestandstype Leessnelheid Schrijfsnelheid
o Kleine bestanden (32,0 KB): 8,38 MB/s 824,34 KB/s
o Middelgrote bestanden (3,0 MB): 9,58 MB/s 7,21 MB/s
o Grote bestanden (100,0 MB): 18,78 MB/s 4,19 MB/s

Heb jij ook een ICIDU KeyColor 16GB Grijs?

Leuke review! Inderdaad geen geld voor 16gb!
Ideaal om te voorzien van een passwordmanager en aan je sleutelbos te hangen met zo'n losklip[busje. Altijd en overal je wachtwoorden bij de hand.Zaaalig!