Sonos CONNECT:AMP - Reviews

Specificaties 2.0-kanaals met 110W versterker - Bekijk alle specificaties

Sonos CONNECT:AMP Review

mooseman76 22 augustus 2014, 2.370 views

Sonos CONNECT:AMP

Goede versterker uit de sonos familie. Heeft een voldoende vermogen voor huis tuin en keuken toepassingen. Goed geluid, fijne bediening via de sonos controller app. Ook handig, de extra utp poort kan ik gebruiken om mijn niet draadloze internet televisie via het sonos netwerk van draadloos internet te voorzien.

Pluspunten

• Mooi design
  • Hoge gebruiksvriendelijkheid
  • Super eenvoudige installatie
  • Robuust apparaat
  • Delen sonos netwerk aan andere apparaten
  • Geluidskwaliteit
  • De sonos controller (app)

Minpunten

• Beperkte aansluitmogelijkheden andere bedraade apparaten
  • Wordt redelijk warm in idle/stand-by
  • Duur

Geluidskwaliteit Score: 4
Goede versterker uit de sonos familie. Heeft een voldoende vermogen voor huis tuin en keuken toepassingen. Goed geluid, fijne bediening via de sonos controller app. Ook handig, de extra netwerk poort kan ik gebruiken om mijn niet draadloze internet televisie via het sonos netwerk van draadloos internet te voorzien. Nadeel, apparaat is ook warm bij niet gebruik, dit duid volgens mij op onnodig stroomgebruik in idle stand. Ander nadeel vind ik de beperkte aansluit mogelijkheid van overige (analoge) apparatuur. Er is slechts één analoge ingang (cinch/tulp) en een aansluiting voor een subwoofer. Die laatste gebruik ik niet omdat ik een bose acoustimas 3 set gebruik die geen aparte sub aansluiting gebruikt. Wat levert de set dan wel? Geweldig geluid! Super eenvoudige bediening via de sonos controller. Eenvoudig streamen van muziek uit je i-tunes collectie, spotify of radiozenders, maar ook het inladen van je muziekbibliotheek die je op bijvoorbeeld je netwerk PC of NAS server hebt draaien. De geluidskwaliteit vind ik super, maar dat hangt uiteraard ook af van de aangesloten speakers. Als je de connect amp draadloos aan het internet wil hangen, heb je een sonos bridge nodig.
De instellingen van de versterker, of eigenlijk het systeem pas je aan via de sonos controller app.
De fotos betreffen screenshots van de sonos controller app.

Heb jij ook een Sonos CONNECT:AMP?

...hebben wij het over dezelfe versterker..? :?
Ik snap niet helemaal waarvoor die Sonos Bridge nodig is. Bij mij werkt hij prima zonder Sonos Bridge. Ik kan Spotify, internet radio en alle services gewoon gebruiken. Het enige wat bij mij niet kan is de UTP aansluiting gebruiken om een ander apparaat aan het internet te hangen. Volgens de helpdesk van SONOS kan je de Connect Amp draadloos of bedraad aan je netwerk hangen maar niet beide gebruiken. Of is daar die bridge juist voor?
De bridge is inmiddels niet perse meer nodig...destijds wel ;-)
Inderdaad kan ik dankzij de bridge wel mijn tv laten meeliften via utp op de wired ingang van de sonos voor smart tv functies. Verwacht echter geen superhoge doorvoersneldeid...