Zalman CNPS7000B-AlCu Review

Smacky 23 juni 2005, 646 views

Zalman CNPS7000B-AlCu

Pluspunten

• Zeer lage geluidsproductie
  • Makkelijke installatie
  • Goed koelingsvermogen
  • Goede ondersteuning van fabrikant

Minpunten

• Aan de zware kant.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze cooler zojuist geinstalleerd en getest, hiervoor had ik een standaard intel cooler en die maakte zo'n lawaai dat ik besloten heb de zalman te kopen.

Installatie : zeer gemakkelijk op een socket 478 moederbord, je plaatst 2 kleine clips in de houder van de socket, vervolgens wat koelpasta erop en de fan monteren met 2 schroeven. binnen 10 minuten gedaan.

Het geluid is zeer goed, na een paar stevige games te hebben gespeeld en een kamer temperatuur van 25 graden maakt het coolertje nog steeds zeer weinig geluid. hij draait netjes op 2600 rpm en de processor komt niet boven de 37 graden uit.

Op de zalman site kon je zien waarmee het koelertje niet zou werken en er stonden maar een paar moederborden dus zeker goed compatible met veel moederborden.

Prijs is zeer laag, voor nog geen 30 euro heb je hem al . prijs/kwaliteit is dus zeer goed.

• Intel Pentium 4 3 ghz 800 fsb
  • soltek SL-86SPE
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman CNPS7000B-AlCu?

Misschien handig te vermelden of je CPU een prescott is of niet, dat maakt nogal veel uit ;)