Kingston HyperX Fan Review

arhagoth 21 augustus 2014, laatste update op 22 augustus 2014, 400 views

Kingston HyperX Fan

Deze koeler nou een tijdje in gebruik. wat een top ding zeg. houd alles lekker cool.

Pluspunten

• Zeer stevig frame
  • Makkelijk te monteren
  • gemakkelijk in elkaar te zetten
  • Ziet er strak uit

Minpunten

• andere kleur ledfans niet te krijgen
  • op max. vermogen best lawaaierig

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Deze cooler nu een tijdje in mijn systeem.
Hij zorgt ervoor dat me ram geheugen nu lekker koel blijft ( en de rest er omheen ook )
Hij was helaas alleen te krijgen met Blauwe LED verlichting.

Dus er zat niks anders op dat alles maar omsolderen naar rode ledjes.
Wat overigens super staat bij me kast.
Na een aantal uurtje hobbyen zat alles weer in elkaar en werkte het perfect.

De koeler zelf is super stevig gebouwd.
Oogt zeer strak, zeker de zwarte uitvoering.
Het in elkaar zetten van de cooler ging super makkelijk.
Paar thumbscrew los en vast en klaar om te gaan.

Enige minpunt is als de cooler op maximaal vermogen draait de fans met 2400 rpm best wel luid zijn.
Maar daarvoor hebben we natuurlijk een fancontroler.
Draait nu op ongeveer 1500 rpm en het is zelfs met kast op niet goed te horen.
Superstil dus!

Over het algemeen vind ik het een top cooler voor het ram geheugen, met nette strakke looks.

Hierbij nog wat foto's
Laat maar weten wat jullie ervan vinden

Heb jij ook een Kingston HyperX Fan?

En wat is hier nu het voordeel van? Ik heb het idee dat je met wat cablemanagement veel eenvoudiger hetzelfde kan bereiken. Je hebt "maar" drie fans in je PC zitten die alledrie niet worden gebruikt voor airflow richting de ramslots.

Maar even terug naar deze koeler. Waarom zou je het ram op een dergelijke wijze koelen? Zo warm wordt dit immers niet op de normale settings. Heb je het overgeklocked en wordt het daardoor een stuk warmer?
Ik denk niet dat het enig nut heeft, mits je het ram inderdaad overclocked. Laten we echter niet vergeten dat het oog soms ook wat wil :) Ik weet niet in welke kast het zit, maar als je kast een window heeft, zou het toch wel supermooi zijn.
tuurlijk, Hij zit een lucht koeler alleen vaak wel gruwelijk in de weg.
Klopt, met de (grotere tower) luchtkoelers zul je wel wat problemen krijgen, maar arhagoth heeft een waterkoeler, dus dat maakt in zijn geval niets uit.