Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Steelseries Rival Zwart Review

insyN 20 augustus 2014, 366 views

Steelseries Rival Zwart

Net gekocht, 5 minuten gamen en gelijk terug in doos gedaan. RETOUR!

Pluspunten

• Leuke kleurtjes

Minpunten

• Voelt niet lekker aan (medium/klein handen)
  • Muis hangt bij snelle en langzame bewegingen bij het oppakken of een tikje schuin houden. NO GO als je een FPS gamer bent.

Intro
Eenmaal binnen, gelijk aangesloten, nieuwste drivers + firmware updates etc. Alles verliep vlekkeloos. Eenmaal CS:GO opgestart en knallen maar. Gelijk merkte ik dat er iets niet klopte.

Wat klopt er niet?

Bij het oppakken van de muis en snel of langzaam bewegen van links naar rechts stopte de muis met tracken. Muis hangt voor 0.1 seconden vast op 1 plek en daarna kan je weer bewegen. Dit is dus niet acceptabel als je bijvoorbeeld een FPS gamer bent. Muis is in combinatie met een Steelseries QcK+ gebruikt, en zoals vele misschien weten horen optische muizen over het algemeen goed te werken op muismatten die van een stof bouwmateriaal zijn gemaakt. Tot mijn teleurstelling werkte deze dus niet goed en is dit dus voor mij ook een reden om het product te retouren.

Slot
Is dit gewoon pech hebben of is het product gewoon slecht bij sommige handelingen? Het is toch normaal om je muis zonder problemen te kunnen bewegen? Er word namelijk erg positief gediscusseerd over de nieuwe sensor die in de Rival zou zitten. Ik vind het maar niks...

Heb jij ook een Steelseries Rival Zwart?

▄berhaupt steelseries engine ge´nstalleerd of de muis van een firmwire update voorzien. Ik beschik zelf over de Steelseries Sensei en wil echt niet anders meer, die muis is echt heerlijk meesterlijk.
Zoals ik al had vermeld in mijn review, heb ik de nieuwste steelseries engine en firmware gedownload + installed voordat ik mijn muis ging gebruiken in game. Ik had hiervoor ook een Sensei en die vond ik op zich goed genoeg maar de coating viel na mate uit elkaar en zag er niet meer uit.
De Avago / Pixart 3310 zou een extreem lage lift-off-distance (LoD) moeten hebben, oftewel bij minimaal optillen moet de muis niet meer tracken. Dit is juist een zeer gewilde feature. Maar als ik jou goed probeer te begrijpen schrijf je dat -na- het geheel terug plaatsen van de muis er even een kleine hik is? In dat geval klinkt het als een defect en zou ik om een nieuwe vragen (als je dat nog wil). De Rival was ook aanwezig in de Tweakers Express, en dat was een heerlijk muisje om even mee te spelen (terwijl je als CS-noob zwaar werd ingemaakt!).
Ik heb inderdaad een kleine hik gemerkt zodra ik de muis oppakte en bewegend naar links of rechts weer terug plaatste op mijn muismat. Ik durft niet te zeggen of het nou een defecte sensor was of dat het over het algemeen standaard is bij alle optische muizen (aangezien ik hiervoor een laser en infrarood-sensor muizen heb gebruikt) maar ik kan mij niet voorstellen dat geen enkele FPS gamer zijn muis nooit optilt om vervolgens een 180 graden draai te maken oid (al heeft het een lage LoD, zodra het contact maakt met je muismat hoort hij verder te tracken, toch?)

Al met al, ik heb de Rival terug gestuurd. Heb mijn geld terug gekregen en heb vervolgens de Zowie FK 1 besteld. Deze heeft ook dezelfde sensor maar heb veel positieve reacties gelezen over Zowie muizen dus ik ga het proberen. Mocht het zo zijn dat deze ook een hik heeft op mijn bewegingen dan ligt het dus aan mijzelf en moet ik dus maar een laser/infrarood muis gebruiken.