Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Tauron Review

RRV 20 augustus 2014, laatste update op 25 augustus 2014, 317 views

Sharkoon Tauron

Prijs/kwaliteit gezien is dit een zeer goede koop. Het is een ruime, knappe case waar je met een basis gaming gear zeker je plan mee zal kunnen trekken.

Pluspunten

• Design
  • Voldoende mogelijkheden que lezers
  • Meer dan voldoende koeling
  • Raam
  • Led-verlichting vooraan
  • Plaats voor een grote grafische kaart
  • Moduleerbaar
  • Fan-controllers

Minpunten

• Cable-management is toch niet zonder problemen
  • Led-verlichting in de case zelf is enkel zichtbaar in het donker
  • Bepaalde delen voelen écht goedkoop aan

Uiteindelijk is het er dan toch van gekomen! De review over mijn Sharkoon Tauron.

Vanwaar de keuze voor de Sharkoon Tauron?

Ik zocht een case die:
- Budgetvriendelijk was (<¤100)
- Groen. En ik heb het niet over "eco", maar over groene verlichting en opties e.d. omdat dit nu eenmaal beter bij de kamer past.
- Ruim is
- Eventueel met een raam
- 2 of meer USB 3-poorten. Niet dat ik er momenteel meer dan één nodig heb, maar je weet maar nooit in de toekomst.
- Een niet-klassieke look, maar ook geen echte gaming bak

Hoe verliep de installatie?

Die verliep probleemloos.

Tot ik aan de cable-management moest beginnen! Qua installatie kun je eenvoudig al de plaatjes uithalen om je componenten te placeren, ik heb het hier dus over de plaatjes voor de wifi, grafische kaart en moederbord. Dat ging allemaal zeer vlot. Als je echter een dvd-lezer of kaartlezer wil plaatsen, moet je wel redelijk wat kracht zetten op het voorpaneel om deze los te krijgen.

Echter, met wat prutswerk en kracht op het juiste moment komt die er gemakkelijk van.
Let hierbij wel op dat je de kaartlezer ver genoeg naar buiten steekt, anders zit je met een leeg gat en dat oogt ook niet mooi.

De zijpanelen aan de andere kant neem je er zeer gemakkelijk van, twee vijsjes die je met je vingers kan los- en vastdraaien, een duw en je bent vertrokken. Hou er rekening mee dat het zijpaneel aan de kant van de cable-management wel redelijk zal spannen.

Daarnaast zijn de plaatsen voor de harde schijven zeer gemakkelijk uit elkaar te halen en anders te plaatsen, zoals ook op de site te zien is.
Ik heb gemakklijkheidshalve de trays die ik niet nodig had opgeborgen zodat deze de luchtstroom niet verstoren. Dit is ook handig voor als je een lange grafische kaart hebt, zodat je de lengte van de volledige case kunt benutten.

Wat zei je nu over die cable-management?

Om het eenvoudig te zeggen: de case is nét iets te klein voor een goede cable-management. Het gat bovenaan zit te dicht bij de fan en de achterzijde is veel te nauw voor de dikke kabels die je van je stroomtoevoer hebt. Let wel, dit is mijn eerste build die ik in mijn leven gemaakt heb. Zij die meer ervaring hebben, zullen er wel gemakkelijker een oplossing voor gevonden hebben.

Voor het gemak heb ik dan maar spanbandjes gebruikt om mijn kabels zo goed mogelijk weg te werken zodat de luchtstroom zo goed mogelijk kan doorvloeien. Ook al is het esthetisch geen meesterwerk.

Goedkoop?

Bepaalde onderdelen voelen zeer goedkoop aan, ik heb het hier dan jammer genoeg niet over de trays voor de harde schijven maar over het belangrijkste onderdeel... de power-button.

Die voelt telkens aan alsof je ze kapot gedrukt hebt. Dus voorzichtig zijn is de sleutel hier!

Review de review

Dit is mijn eerste Tweakers-review, dus stel gerust vragen of geef gerust opmerkingen als er dingen niet duidelijk zijn. Ik zal ook nog proberen extra foto's te plaatsen, aangezien ik er nog een zestal heb.

Heb jij ook een Sharkoon Tauron?

Na aanleiding van je forumpost een kijkje komen nemen. Het is absoluut een leuk begin, en alle begin is moeilijk. Vind het jammer dat de kast niet langer leverbaar is, maar het zegt toch wat over het merk natuurlijk.

Tips? :)
- Ik zou graag wat overzichtfoto's zien van de hele behuizing in plaats van enkel wat closeups op bepaalde elementen.
- Sowieso meer foto's maakt jouw werk een stuk makkelijker, zelfs als je de text erg beknopt houdt zegt een foto vaak een stuk meer.
- Wanneer je bepaalde punten of problemen beschrijft, helpt het als daar een begeleidende foto bij zit, zo maak je zichtbaar wat je probeert te zeggen, wat het weer eenvoudiger maakt voor ons om te begrijpen.
- Bepaalde belangrijke elementen zijn niet besproken, geluidsproductie bijvoorbeeld? Kan hij geheel onhoorbaar worden gezet met de fancontroller, en hoe zijn de prestaties wanneer je alles op max knalt.
- Hetzelfde gaat voor koeling, stoffilters, etcetera.

Foto's is altijd lastig, gezien je met <10k karma geen fotoalbum hebt op Tweakers, je moet dan de extra moeite nemen om andere fotohosters te gebruiken. Het is het m.i. wel waard, en hoop ook zeker meer te zien. Hopelijk ga je hier lekker mee door, en hopelijk kan je wat met de tips, het is enkel bedoeld om te stimuleren om meer, en completere, reviews te maken! Op naar de volgende? ;)
Dank je voor de reactie!

Foto's heb ik wel, maar ik vroeg mij af of deze gewoon via linkjes naar bv. Photobucket oid mogen gegeven worden?

Ik zet er de zaken ivm geluidsproductie, koeling en stoffilters nog bij :)
je kan gewoon img tags gebruiken. vervang de ronde haakjes door rechte

(img)http://linkjenaardefoto.jpg(/img) En dan kan je inderdaad je photobucket direct linken, en staan de plaatjes in de text :)
Je zegt dat kabelmanagement een issue is en was, maar toch zie ik redelijke veel openingen op de mobo tray om kabels weg te werken? Is de ruimte daar achter dan zo nihil of is het meer je te dikke voedingskabels?

Thanks

iig een +1
Dank je voor je reactie!

Cable management is een probleem, niet omdat de gaten er effectief zijn, maar omdat ze ofwel te dicht tegen het zijpaneel zitten (kabel heeft geen ruimte om te "plooien") of omdat ze te ver zitten (langere kabels kunnen hier natuurlijk ook wel helpen).

Let wel, ik heb een Seatronic 520W en die heeft behoorlijk dikke kabels, dit zal ik er ondertussen wel bij vermelden.