Specificaties 4,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei Ascend G510 Zwart Review

Diamundo 20 augustus 2014, laatste update op 13 oktober 2014, 165 views

Huawei Ascend G510 Zwart

Goedkoop telefoontje, maar enorm traag. Totale miskoop!

Pluspunten

• Camera maakt goede kwaliteit foto's
  • Accu is vrij redelijk

Minpunten

• Te weinig RAM -> erg traag
  • OS is niet Android, het is een Huawei namaakversie
  • Te weinig intern geheugen -> extra MicroSD kaartje beslist nodig
  • Wordt gloeiend heet tijdens één filmpje kijken
  • Harde rand om scherm heen, zit niet lekker tijdens bellen

Ik heb deze telefoon een jaar geleden gekocht, als overstap van mijn Nokia C3-00.
Ik wou toch eindelijk wel iets hebben waar ik Whatsapp op kon zetten. De verkoper had mij deze aanbevolen, en ik heb 'm toen voor ¤150 gekocht (nieuw).

De eerste week deed 'ie het prima. Daarna begon ik toch echt wel minpuntjes te vinden, en in de loop van het jaar gingen die over op ergernissen.

De OS die erop staat, is door Huawei zelf ontwikkeld. Hier is enorm veel geld ingestoken, en toen er nog RAM ingebouwd moest worden, is daar maar op bezuinigd. Hierdoor krijg je een telefoon met een slecht ontworpen OS, en die ook enorm traag is.
Hoe traag? We spreken over 10 tot 30 seconden om iets banaals als mijn SMS-inbox op te starten, en ik krijg bijna nooit smsjes!

Alle systeemapps die erop voorgeinstalleerd staan, hebben per stuk een icoontje op het homescreen. Deze kun je niet verwijderen, wat resulteert in 3 mappen vol onbruikbare iconen.

Je kunt niet instellen dat je in je notificaties je batterijpercentage ziet, dus heb ik daar een gratis app voor gedownload. Deze laat ook vrij nauwkeurig de temperatuur van de batterij te zien.
Als ik een filmpje ga kijken op de Youtube app, van ongeveer 10 minuten, wordt de telefoon heet.
Hoe heet? Als ik zoveel graden koorts zou hebben, moet ik eigenlijk dood zijn. 43 Graden Celsius hoort een mens namelijk niet te overleven.

De rand van de telefoon steekt een heel klein stukje boven het scherm enzo uit, waardoor je een heel klein, alleen voelbaar randje krijgt. Deze rand is echter wel keihard, dus als je iemand belt of gebeld wordt, krijg je dat randje tegen de bovenkant van je oorschelp aan. Dit is totaal niet comfortabel, en ik houd de telefoon daarom liever net niet tegen mijn oor aan.
Wat je kunt doen, is de telefoon dan iets omhoog schuiven zodat je oor tegen het touchscreen zit, maar dan zit de speaker (die net onder de rand bovenaan zit) niet meer voor je oor - hij zit er meer boven.

Paar pluspuntjes:

De camera neemt prima foto's

Heb jij ook een Huawei Ascend G510 Zwart?

Bij mij precies hetzelfde! :(