Specificaties 23,6" @ 1920x1080 (PLS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung S24D590PL Zwart Review

Erikvanulsen 19 augustus 2014, laatste update op 19 augustus 2014, 3.672 views

Samsung S24D590PL Zwart

ik ben zeer tevreden met deze monitor omdat hij zeer mooie kleuren heeft een lage input lag heeft en weinig tot geen ghosting. ik vind het zeker een aanrader voor mensen die een goede monitor voor onder de 200 euro willen kopen

Pluspunten

• pls scherm met zeer mooie kleuren / mat display / 2 hdmi aansluitingen / weinig tot geen ghostting

Minpunten

• geen vesa mount / geen ingebouwde speakers / voetje is helaas van plastic inplaats van aluminium

waarom deze monitor

aangezien ik nog geen goed display had voor mijn pc ben ik opzoek gegaan naar een mooi scherm, uiteindelijk heb ik deze monitor aangeschaft omdat hij zeer weinig input lag heeft en hij een PLS scherm heeft wat tot zeer mooie kleuren moet leiden. deze monitor heeft verder 1080p en is 24 inch wat opzich niiet heel bijzonder is.

unboxing en instellingen

bij het unboxen kwam ik er achter dat er tot mijn blijheid ook een HDMI kabel was mee geleverd in tegenstelling bij veel monitoren waar je alleen een vga kabel bij krijgt. verder was het in elkaar zetten erg simpel en kon binnen 5 minuten worden gedaan.

bij het aandoen van de monitor kwam ik er achter dat ik eerst de schaling in mijn diver moest goed doen voordat ik hem echt fullscreen kreeg maar verder had ik hier ook weinig problemen mee hierna heb ik ook gelijk de overdrive aangezet voor nog beter beeld bij het spelen van games.

het beeld

bij het aandoen van de monitor heb ik in het begin de monitor ook iets anders gezet zodat ik nog betere kleuren had dan normaal, na deze verbetering heb ik gewoon een aantal dagelijkse dingen gedaan zoals internet en office hierin beviel de monitor mij zeer goed ten opzichte van mijn oude TN paneel, en ook de kijkhoeken zijn in een woord geweldig.

ook vind ik het ideaal dat deze monitor mat is en dus niet reflecteerd. wat nogal hinderlijk is in een kamer met veel licht

voor gamen is deze monitor ook erg geschikt door de lage input lag, ook zit er een gamers mode op en als je de overdrive hebt aangezet is het helemaal een feestje voor je ogen, ik was zeer verbaast hoe weinig motion blur deze monitor had aangezien het een PLS paneel is met een reactie tijd van 5ms gtg

conclusie

al met al vind ik deze monitor echt een aanrader voor de mensen die geen vesa mount hoeven te gebruiken of weinig waarde hechten aan ingebouwde speakers, de kleuren zijn werkelijk prachtig en ik heb ook geen ghosting of motion blur gedetecteerd.

het enige minputje aan deze monitor voor mij vind ik dat de voet van plastic is inplaats van metaal, de standaard is hierdoor net iets minder stevig dan hij lijkt op plaatjes van internet.

Heb jij ook een Samsung S24D590PL Zwart?

Foto's zouden deze review helemaal perfect maken
Precies, jammer dat hij zo weinig is gereviewed, deze monitor spreekt me namelijk wel aan
Kan je de hoogte aanpassen?
nee dit kan helaas niet
Mooie review, wel nog een vraagje.

In het keuze menu, heb je daar een optie om de scherpte van het beeld aan te passen?

En kan je handmatig switchen tussen bv AV modus en PC modes?
Probleem wat ik heb met het scherm is de backlight bleeding aan de linkerkant, blijkt veel voorkomend te zijn (aan de linkerkant)