Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 mini Zwart Review

RienVB 19 augustus 2014, laatste update op 24 oktober 2014, 1.748 views

LG G2 mini Zwart

Een goede prijs voor veel opties met kleine toegevingen. Knockcode is even wennen.

Pluspunten

• 4G
  • Lichtgewicht
  • NFC
  • Sterke accu
  • microSD slot

Minpunten

• Geen notificatieled
  • geen lichtsensor (schermhelderheid manueel)
  • weinig standaardwidgets voor functies

~[UPDATE 24/10]
Ik heb het toestel nu al even en ben het echt gewend geraakt dat de accu erg lang meegaat.

Hij is ondertussen een 5-tal keren tegen de grond gegaan (lees; hard, beton). Buiten putjes en schaafwondjes op de rand van het toestel heb ik niets gemerkt! De achterklep tottert er vaak mee af maar af en toe booten kan ook geen kwaad ;D

Het bereik vind ik eerder aan de magere kant nu. Ik ben gewend bij MV niet veel dekking te krijgen maar in men woonkamer nabij Antwerpen met bereik dat wegvalt is ook niet alles.

NFC Heb ik nog maar 1 keer gebruikt maar het kwam wel van pas! =)

4G continue maar om nu te zeggen "WOW shit wat is me dit!"... nee.

Ik gebruik geen knock-code meer. Na verloop van tijd een compromis tussen iets of wat veiligheid en snelheid te vinden ben ik voor een 4 cijferige code gegaan.

Toestelspecifiek dan weer. De knoppen op de achterzijde zijn soms best onhandig in de broekzak (camera springt aan door volumeknop lang in te duwen) maar bieden voor de rest geen narigheden. Is vaak zelfs super om met zo met 1 hand te kunnen bedienen.

Mijn HTC Sensation XE heeft zalig gediend. Helaas was het scherm gebarsten en begaf de radio het om de haverklap in Finland.
Tijd voor een nieuw exemplaar dat moest voldoen aan volgende eigenschappen:
  • microSD slot
  • een sterke accu die verwijderbaar is en dus ook te vervangen
  • NFC (jaloers op anderen ;) )
  • 4G
en een lage prijs was ook gewenst.

Daarom kwam ik uit op dit model. En ja er zijn wat toegevingen te doen tegenover andere modellen maar er is toch niet echt een groot aanbod met deze specs. (Misschien 2 of 3 toestellen?!)

LG G2 Mini (D620) Zwart

Een kort besluit krijg je van mij alvast zodat je niet persť alles moet gaan lezen.

Kort besluit
De telefoon is een lichtgewichtje. De backcover is eenvoudig te verwijderen en lijkt op zich wat fragiel maar het toestel voelt enorm solide aan. Nergens een kraak of piep te horen en nergens een millimeter in te duwen (dat was bij mijn htc wel een beetje het geval). De rom en shell vallen wat tegen. Weinig tot geen extra widgets om settings aan te passen (bluetooth/gps/data/helderheid/...). Een krachtpatsertje qua accu en een betrouwbare smartphone om bereikbaar te blijven.

Uitgebreider

Unboxing - eerste indruk
Afbeelding 1 toont alles uit het doosje; lader, (vrij korte) usb kabel, accu, oortjes, handleiding, lg g2 mini.
Wat erg opvalt is hoe weinig hij weegt. Zonder accu heb je hem eerst vast natuurlijk en dan weegt hij 84 gram. Tegenover mijn HTC is dat een pluimpje. Echt zeker dat je hem vast hebt ben je ook niet dus kijk uit.

Accu - 2440mAh stock
Niet te klagen maar ruimte voor verbetering is er wel. Als je graag een accu wedstrijdje houdt haal je makkelijk 4 dagen (96 uur), dan kan je nog 3 keer per dag rustig je online-leven checken.
Nu weet ik wel uit goede bron dat de HTC One SV met 1800mAh dit ook aankan en dat zet me tot nadenken. Wellicht komen er nog custom roms genoeg die nog wat zuiniger zijn.

Van warmte heb ik nog niets gemerkt. Ik heb enkel subway surfers gespeeld voor review doeleinden maar ook hier niets van overdreven warmte.

De meegeleverde lader doet niet echt zijn best met 850mA maar misschien spaar je hier de levensduur van de accu nog wat mee. Na 2,5u zit je op 87%. Een volle lading duurt 3u zoiets.

Software - ROM
Geen enkele crash report te melden. Zoals in de korte beschrijven wel gezegd missen er wat widgets voor functies aan en uit te schakelen zoals gps/bluetooth/wifi/sync/helderheid/..., een zaklamp zit er ook niet standaard in.
LG heeft toch geprobeerd heel wat mogelijkheden aan te bieden voor personalisatie. 1 van die dingen is het aanpassen van de navigatiebalk. Ik heb die nu uitgebreid naar 5 'knoppen' namelijk settings, notifcaties, home, alle open apps en een return knop. Je kan zelfs het homescreen swipe effect aanpassen en dat ben ik niet gewoon van een stock rom. Zo zijn er nog wel wat speeltjes.

Een bijkomend onhandigheid bij elke reboot is de launcher of 'home' opnieuw moeten instellen. Dat mag wel onthouden blijven.

Knockcode werkt niet probleemloos. Je kan nauwelijks je toestel laten liggen en van de eerste keer ontgrendelen. Je hoeft knockcode niet te hebben ingeschakeld natuurlijk, is ook nog eens zuiniger.

Speakers
Zeker luid genoeg en nergens op af te breken maar verwacht geen 'Creative kwaliteit'. Ik weet niet echt goed wat meer te zeggen. Horen hier decibelmetingen bij? Dan zal ik je moeten teleurstellen, excuses.

Camera
Niet om vanachterover te vallen maar best aangenaam. Het zijn geen foto's om gigantisch canvassen van tegen de muur te gaan hangen of om een stukje uit te snijden en denken dat het nog uit te vergroten is nee. Maar de kleuren zijn wel erg goed.
Foto's nemen gaat ook niet zoals een trein. Vaak hapert die wel ergens voor het wegschrijven van de vorige foto ofzo. Er zijn wel leuke modussen zoals time catch shot e.d. meer.

Mijn gedacht
Met het ontbreken van een notificatieled en lichtsensor voel je je soms wat extra werk doen om de helderheid aan te passen of te controleren op meldingen. Ik denk nu wel dat een custom rom hier veel kan aan doen. Tijdsgebonden helderheid of eenvoudig swipen op de statusbalk bijvoorbeeld. Voor meldingen zijn er natuurlijk audiovisueel nog wel wat oplossingen.

Verder heb ik voorlopig niet te klagen. Zoek je de specs die ik vermelde aan het begin van mijn review dan heb je met dit toestel goed gekozen. Rooten kan je nu al. Wacht nog even op een custom rom voor de liefhebbers en meer kan je niet wensen voor deze prijs.

Het is men eerste review en wegens tijdsgebrek ook niet echt uitgebreid maar als er vragen zijn mag je zeker een reactie toevoegen. Ik laat zeker een antwoord en zo weet ik specifiek wat jullie willen weten.
Misschien zal ik hier in de toekomst nog een stukje bijtypen.

Grts!

Heb jij ook een LG G2 mini Zwart?