Sandisk Extreme microSDHC UHS-I 32GB Review

dezejongeman 19 augustus 2014, 1.293 views

Sandisk Extreme microSDHC UHS-I 32GB

kwam een duo pack tegen op IBOOD en kon deze 32gb's wel gebruiken.

Pluspunten

• redelijk vlot
  • full size sd-houder meegelverd

Minpunten

• standaard geformat in fat32.
  • haalt opgegeven snelheid niet.

deze review gaat niet de beste ooit zijn maar moet wel een indruk gaan wekken over de prestatie's van de microsd.

Ik kwam een duo pack tegen op IBOOD en kon deze 32gb's wel gebruiken.
UHS-1 kaart zou 45MB/s moeten kunnen doen.
bij het uitpakken ben ik meteen maar eens gaan testen om te kijken wat daarvan over kan blijven.
Ik heb een 3 tal verschillende scenario's getest. Direct uit de de doos met fat32 in een micros-sd usb houder.
Hetzelfde maar dan met NTFS. en om mijn micros-sd usb houder of kast de schult te geven ook nog even op een smart card reader in de full size sd-houder.

de prestaties in fat32 blijken nagenoeg gelijk aan die van NTFS. maar de helft van opgegeven snelheid wordt hier niet gehaald.

op NTFS in mijn full size sd-houder(usb2.0 op USB3.0 poort) staan de zaken er al beter voor. sequenteel zien we 20MB voor het schrijven en 21MB voor het lezen. dus mijn frontpanel van mijn antec 300 of de usb houder is niet het beste. maar goed het is een vooruitgang van 3x met wat ik gewend was van mijn oude sticks. en alle kleine beetjes helpen.

Heb jij ook een Sandisk Extreme microSDHC UHS-I 32GB?

Weet je zeker dat je cardreader niet de bottleneck is?
het zou kunnen dat de cardreader ook nog een beperkende factor is, maar op de card reader behaalde ik de hoogste snelheid met de meegeleverde sd microsd adapter. mijn usb micros sd adapter was beduidend langzamer op het gebied van schrijven ;) .

[Reactie gewijzigd door dezejongeman op 20 augustus 2014 09:15]