Sony Xperia Z1 Compact Zwart

Specificaties 4,3" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z1 Compact Zwart Review

spartizan 17 augustus 2014, laatste update op 17 augustus 2014, 1.263 views

Sony Xperia Z1 Compact Zwart

Zeer goed toestel, te bedienen met één hand en haarscherp beeld. Voelt stevig aan qua bouwkwaliteit. Verdient meer aandacht dan het tot nu toe krijgt!

Pluspunten

• stevige bouwkwaliteit
  • mooi design
  • heel scherp beeld
  • batterijduur
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• aantal overbodige apps van Sony meegeleverd, niet heel veel
  • voor het formaat van het toestel aan de zware kant
  • moeilijke SD slot / simkaartsleuf

Sinds drie maanden heb ik dit toestel in bezit. Het is een zeer mooi design, met abonnement betaalbaar high-endtoestel met zeer goede specificaties. Bovengenoemd staan de voor- en nadelen, al zijn het naar mijn idee vooral voordelen. Ben overgestapt op de Z1 Compact naar aanleiding van goede reacties op de experia Z, al wilde ik de kleinere variant. De Z1 Compact past makkelijk in één hand en in de broekzak.
Tot nu toe nergens problemen mee gehad in gebruik en de batterij gaat bij zeer intensief gebruik 1,5 dag mee. Bij licht gebruik gaat hij 2 tot 3 dagen mee.
Hoewel uit sommige reviews blijkt dat de camerabeelden tegenvallen, ben ik het daar niet mee eens. De foto's zijn haarscherp! Wel had Sony een aantal overbodige apps weg mogen laten.
Dit product krijgt wat mij betreft een 9 ! Een grote aanrader.

Heb jij ook een Sony Xperia Z1 Compact Zwart?

Reviews door de redactie

Heb 'm zelf ook. De camera maakt ook mooie foto's, en scherp is het zeker met al die megapixels; alleen bij weinig licht krijg je snel ruis en gaat de kwaliteit dus achteruit. Overdag heb ik geen klachten met de camera.