Antec ISK 110 Vesa Review

Erik Rip 16 augustus 2014, laatste update op 17 augustus 2014, 641 views

Antec ISK 110 Vesa

Compacte en neutrale behuizing, lekker stil eenvoudig te monteren achter een monitor. Ook op een bureau staat de behuizing prima.

Pluspunten

• Compact / Stil / Prima airflow / VESA beugel / Inclusiefg desktop standaard / Inclusief (universele) 19V 90W adapter

Minpunten

• Plastic zijkanten sluiten niet perfect / Adapter verbruikt 2 Watt / Geen front USB 3.0 / Geen SDcard reader / Geen reset knop

Kwaliteit voeding Score: 3
Mijn oude AMD Athlon X2 6000+ systeem werkte nog uitstekend, echter was het verbruik redelijk hoog met 220 ~275 Watt. Aangezien ik mijn PC alleen maar gebruik om te browsen en via RDP te werken wilde ik een wat zuiniger en kleinere PC hebben, voor (erg) weinig.

Dan kom je al snel bij een Mini-ITX systeem uit met een AMD CPU, of APU eigenlijk. Moederbordje kost 25 euro en CPU 31 euro en de rest had ik nog. De behuizing moest zo klein mogelijk zijn aangezien er alleen een SSD in hoeft. Na wat filteren en sorteren via de Pricewatch kwam ik al snel uit op de Antec ISK 110 Vesa (74,70).

De kleine behuizing zit in een kleine eenvoudige doos met voldoende schroefjes en twee beugels, een bureau standaard en een VESA monitor beugel. Aangezien mijn monitor al aan een muurbeugel hangt heb ik die, voor nu, niet gebruikt.

Inbouwen van een Mini-ITX moederbord gaat prima, wel wat gepriegel aangezien de voedingskabel redelijk kort is. De boxed CPU past er goed in, maar een andere cooler wordt i.v.m. de hoogte lastig vrees ik. De voeding bevindt zich voornamelijk extern via een 100~240V naar 19V adapter welke middels het bijgeleverde verloopstukje ook voor HP en DELL notebooks te gebruiken is. In de kast bevindt zich de printplaat met aansluiting voor de diverse voltages voor het moederbord.

Wat mij opviel is dat de adapter zonder dat deze aangesloten is op het moederbord alleen al 2~3 Watt verbruikt volgens de slimme stekker van Eneco's Toon. Dit is niet enorm veel maar in verhouding tot de 11 Watt idle en 31 Watt full load is het best veel.

De airflow van deze behuizing is prima in orde, aan de zijkant bevindt zich gaas voor de aanvoer van lucht via de CPU en aan de boven -en onderkant voldoende ruimte om de warme lucht naar buiten af te voeren. De CPU heeft een TDP van 25 Watt waardoor de temperatuur minimaal 21 en maximaal 29 graden is.

Al met al ben ik erg blij met deze behuizing :)

Heb jij ook een Antec ISK 110 Vesa?