Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo Review

Diamundo 16 augustus 2014, laatste update op 17 augustus 2014, 599 views

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo

Goed toetsenbord, lichte toetsaanslag, achtergrondlicht mooi en niet te fel. Muis heeft wat minder comfortabele randjes aan zijkant van muisknoppen maar goed te doen in gebruik. Heeft ook blauwe kleur, alleen niet dezelfde als toetsenbord. Scrollwiel is te zacht, en gaat soms andere kant uit.

Pluspunten

• Lichte toetsaanslag / mooi achtergrondlicht / DPI-schakelaar goed te bedienen / DPI-schakelaar zit niet in de weg tijdens gebruiken/Muis heeft twee extra knoppen aan linkerzijkant voor browser / Muis heeft zachte stukjes aan zijkant voor overige vingers

Minpunten

• Toetsenbord mis ik een Mute-knop bij de geluidsknoppen / Blauwe kleur toetsenbord en muis is niet dezelfde kleur blauw (muis is iets donkerder) / Muis knoppen hebben harde zijkant wat niet heel comfortabel aanvoelt / Scrollwiel scrollt veel te zacht, je voelt het amper / scrollwiel scrolt soms de andere kant op

Toetsenbord is een mooi ding, toetsen typen lekker licht.
Via de Scrl-Lock toets kun je het blauwe licht onder de toetsen aan en uitzetten; zonder licht zie je de letters op de toetsen echter niet. Het licht is een aangename blauw, niet te fel (ook niet in het donker).

Bovenaan zitten de knoppen voor muziek (stop, pauze/play, vorige, volgende) en volume (zachter, luider), waarbij ik echter wel een knop mis om het geluid helemaal te muten of weer aan te zetten.

Daarnaast staan de knoppen voor [ { en ] } wel wat raar, de tekens staan namelijk niet boven elkaar, maar de shift-versie staat scheef links erboven. Andere toetsen (zoals de ; : toets ) hebben wel gewoon de shift-versie teken recht boven het normale teken staan.

Muis is ook hardstikke mooi, al moet je wel even wennen aan de randjes aan de buitenkant van de linker- en rechtermuisknop.
Mijn eerste reactie was: dit is een miniatuur van de BatMobile (van de Batman films), en vooral van de voorkant zal ik niet de enige zijn die er zo over denkt.

Eveneens geeft deze muis licht, het scrollwieltje is blauw aan de zijkanten, het knopje net achter het scrollwiel wat de DPI instelling bepaalt (1000, 1600, 2000 DPI) is uit op de laagste stand; 1x indrukken is een tandje omhoog en het licht half aan, nog een keer klikken is de hoogste instelling en het licht voluit aan (maar wel aangenaam, dwz niet te fel). Onder het knopje zit een streep van 1cm breed waar een paar lijntjes doorschijnend zijn, met eveneens blauw licht.

Het scrolwieltje kan niet naar links of rechts klikken, wat bij bepaalde muizen wel schijnt te kunnen, maar dat zou ik in het dagelijks gebruik toch niet gebruiken: het enige wat dat doet is de cursor tekens naar links/rechts verplaatsen, en daar kun je net zo goed de pijltjestoetsen voor gebruiken.
Daarnaast scrolt het wieltje veel te zacht, en gaat het soms ook achteruit. Dit heb ik vooral ondervonden tijdens het gamen, waar ik precies 1 scrolltje omhoog moet, maar bijna niet omhoog ga (of te ver doorschiet, en dus weer de andere kant op moet). In dit geval ga ik tot mijn spijt liever terug naar mn oude Logitech muisje, die - ondanks zn simpelheid (2 knoppen, en een wieltje) - wel behoorlijk scrollt.
Bij normaal browsen waar je een flink stuk scrollt, is dit geen probleem.

Aan de linker zijkant zitten nog twee knoppen naast elkaar, namelijk de knoppen die in de browser naar vorige pagina en volgende pagina gaan (voorste knop is volgende pagina, achterste knop gaat een pagina terug). Deze zitten ter hoogte van het scrollwieltje en de DPI-knop, en zijn qua ligging goed te doen met de muis, die je namelijk alleen even omhoog hoeft te bewegen en je kunt erbij.

Verder zitten aan beide zijkanten een stukje zachter materiaal, waar je je duim en je ringvinger en pink kunt laten rusten, wat goed aanvoelt. Wederom, het randje van de linker- en rechtermuisknoppen is wat hard, dus dat kan wat minder comfortabel zijn.

Heb jij ook een CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo?

Duidelijke review , heb deze combo vanmorgen besteld . Ben benieuwd of ik t helemaal met je eens ben!