Adata S510 120GB Review

ed.b 15 augustus 2014, 144 views

Adata S510 120GB

prima ssd, maar is snel kappot gegaan.

Pluspunten

• Snel
  • Goede prijs

Minpunten

• behuizing
  • korte levensduur

Ik heb deze ssd gebruikt in mijn laptop. Na een maand of vier heb ik hem vervanangen met een andere. De ssd heb ik toen maar gebruikt als externe schijf want ik had nog een caddy liggen. Echter, door de behuizing paste deze niet in de caddy zoals reguliere 2.5" schijven. Na een extra 6 maanden als externe schijf gediend te hebben is hij plotseling overleden. Er is niet overmatig veel op geschreven en ik heb er niet mee gegooid (SSD's staan bekend om hun stootbestendigheid).

Waarom hij het niet doet weet ik niet, maar dit had niet moeten gebeuren bij een product van deze prijs.

Heb jij ook een Adata S510 120GB?

Ik heb hem nu 2 jaar in gebruik en hij begint hier nu ook tekenen van overlijden te geven.
25 bad blocks volgens HDTUNE en af en toe een vastloper van Windows en/of een melding dat de fouten op de schijf moeten worden hersteld.
Jammer, helaas kan ik niet één van de nieuwere snelle SSD's aanschaffen, want ik zit met mn moederbord op een limiet van M.2 PCIe 2.0 X2 waar bijna geen SSD's voor zijn gemaakt. Dus dat wordt dan weer een SATA-600 SSD.